Pesetkö lapsesi ja itsesi uinnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Kyse siis pienestä lapsesta, sanotaanko että sellaisesta, joka ei esim. itse kävele taikka seiso? Minä olen käynyt lapseni kanssa vauvauinnissa siitä 3kk iästä saakka. Huomenna taas jatkuu uinnit, ja ikää tytölle kertynyt 11kk. Ja aina olen pessyt sekä itseni, että lapseni uinnin jälkeen. Ensinnäkin, mä en vaan voi ajatella, että lapseeni jäis klooria tms, ja että ei tosiaan pesis ihoa, ja itse en pystyis kyllä lähteen mihinkään niillä hiuksilla, joihin en ole kastelun jälkeen laittanut aineita, varsinkaan hoitoainetta. Aina olen ihmetellyt, että kun muut äidit ei pese lapsiaan eikä itseään. Tulee olo, että no teenkö mä jotain väärin, ajatteleeko muut, että annan lapseni palella tms. No, koskaan, EI KOSKAAN ole lapseni huutanut uinnissa, ei pukuhuoneella eikä suihkutiloissa, joten tuskin on koskaan palellut.

Kloorivedessä uidessani pesen aina itseni ja lapseni siihen saakka, että osaavat itse pestä itsensä. Järvivetemme on sen verran puhdasta, että siellä uituani en joka kerta pese.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kyse siis pienestä lapsesta, sanotaanko että sellaisesta, joka ei esim. itse kävele taikka seiso? Minä olen käynyt lapseni kanssa vauvauinnissa siitä 3kk iästä saakka. Huomenna taas jatkuu uinnit, ja ikää tytölle kertynyt 11kk. Ja aina olen pessyt sekä itseni, että lapseni uinnin jälkeen. Ensinnäkin, mä en vaan voi ajatella, että lapseeni jäis klooria tms, ja että ei tosiaan pesis ihoa, ja itse en pystyis kyllä lähteen mihinkään niillä hiuksilla, joihin en ole kastelun jälkeen laittanut aineita, varsinkaan hoitoainetta. Aina olen ihmetellyt, että kun muut äidit ei pese lapsiaan eikä itseään. Tulee olo, että no teenkö mä jotain väärin, ajatteleeko muut, että annan lapseni palella tms. No, koskaan, EI KOSKAAN ole lapseni huutanut uinnissa, ei pukuhuoneella eikä suihkutiloissa, joten tuskin on koskaan palellut.

Älä viitti olla typerä.

Mä pesen itseni ja lapseni ennen uimaan menoa kunnolla, kuten meillä ainankin vauvauintiohjeissa käsketäänkin. Uinnin jälkeen en enää uudestaan pese hiuksia/saippuoi, vaan pelkkä suihkussa käynti riittää molemmille.

Pesen aina uinnin jälkeen - mutten suinkaan aina siellä uimapaikassa :whistle:

Eli maauimalasta tai rannalta ollaan useinkin lähdetty kotiin ilman suihkua, ja peseydytty vasta kotona. Uimahallissa ja kylpylässä tulee peseydyttyä ennen kotiinlähtöä.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:

Älä viitti olla typerä.

Jaa, no sellanen olo mulle tulee, olin kuinka typerä tahansa sun mielestä. Oot muuten melko fiksun olonen ihminen, ihan vaan näin off topic :D

Tottakai.
Pesen itseni ja pojan saippuan kera ennen altaaseen menoa ja samoin uinnin jälkeen saippuan kera.

Järvessä uidessa ei pestä ennen eikä yleensä jälkeenkään. Illalla kuitenkin käydään suihkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa tyhmälle:
Minne laitatte 3kk vauvan siksi aikaa kun pesette itsenne?

No hei!

Pojan kanssa alotin vauva-uinnin hänen ollessaan 3kk. Uimahallille otin mukaan turvakaukalon, jonka kuljetin näppärästi vaunujen päällä. ( omaa autoa ei edes ole ) Hallilla laitoin kaukalon suojaksi muovitetun froteelakanan ( joka tulee esim.äitiyspakkauksen mukana) sekä pyyhkeen.

Poika istuskeli tyytyväisenä pyyhkeisiin lämpimästi kiedottuna ja minä sain rauhassa suihkutella. Sitten vain poitsu kaukalosta suihkuun ja uimaan. Uimasta tullessa suihkun kautta saunaan lämmittelemään ja sitten poitsu taas uudestaan turvallisesti kaukaloon , jotta sain pestyä itseni kunnolla.

Minä "raahasin" kaukaloa mukana vielä pojan ollessa vähän reilun vuoden ikäinen, vaikka osasikin jo kävellä, niin itsellä paljon tuvallisempi olo suihkutella...Kun ei tarvi koko ajan pelätä, että poika liukastuisi...sen verran liukkaita nuo uimahallien lattiat.

Nykyään poikani on 1,5 vuotta ja kaukalo on jätetty jo kotiin, mutta hankittiin uimatossut. On tosi hyvät, kun ehkäsevät tuota liukastumisen vaaraa.

Uimasta tullessa pesin ja pesen kyllä edelleenkin aina itseni ja lapseni kunnolla saippualla.

Mun oma iho ei kestäis jos en pesis kloorivettä pois...enkä oo lähtenyt lapsella ees testaan. Oon laittanut lapsen usein lattialle istuun siks aikaa kun suihkuttelen (tai sit masulleen). Alle oon varrannut pyyhkeen kun jotenkin se likainen lattia ei oo houkutellut paljaaltaan lasta siihen laittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
En. Ei muuten uimakoulussakaan kenelläkään lapsista ollut pesuvehkeitä mukana.

Uimakouluissa ei saippualla pestäkkään, mutta suikutetaan kyllä, sekä ennen uintia että sen jälkeen ja vielä kolmannen kerran sen saunan jälkeen.

Jaa, no sellanen olo mulle tulee, olin kuinka typerä tahansa sun mielestä. Oot muuten melko fiksun olonen ihminen, ihan vaan näin off topic :D

Tänks, sinä sitä vastoin taidat olla epävarma äiti, joka kyylää mitä muut tekevät ja yrittää tehdä samoin.
Eiköhän jokainen kaupunkilaisjärjellä varustettu ihminen tiedä mitä kloorivesi tekee iholle, ja varsinkin lapsen iholle.
Tämän aloituksen tarkoitus olikin varmaan pönkittää sua että: ap toimit ihan oikein!

Uusimmat

Yhteistyössä