Pesukoneen putsaukseen neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikachu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minnakoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
voi laittaa kloritea ja 90 astetta, ja siis ilman pyykkiä se normi ohjelma pyörimään.

Kloritista ei kyllä ole mitään hyötyä noin korkeassa lämpötilassa.

No näin mulle on sanottu että 90 astetta ja kloritee, mut en oo kokeillu, ku laitan aina sitruunahappoo.

Eiks guugelil tosiaa löydy mitää tietoo.

No, tarkennan vielä kannanottoani; kloritin desinfioiva vaikutus lähtee korkeassa lämpötilassa ts. se desinfioiva aine "palaa". Pullon kyljessäkin taitaa olla ohje laimentaa kloriitti viileään veteen - ei ainakaan kuumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minnakoo:
No, tarkennan vielä kannanottoani; kloritin desinfioiva vaikutus lähtee korkeassa lämpötilassa ts. se desinfioiva aine "palaa". Pullon kyljessäkin taitaa olla ohje laimentaa kloriitti viileään veteen - ei ainakaan kuumaan.

Tuota peesaan. Ja onko sulla edestä täytettävä. Käytön jälkeen pitäis puhdistaa täyttöaukon tiivisteet.

Mulla auttaa jo sekin, että välillä pesen koneen ilman pesuaineita 90 asteessa. Ja käytän koneystävällisiä pesuaineita eli niitä, jotka ei sisällä zeoliittia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas vielä: laitatteko etikankin sinne lokeroon vai palloon? Eiks se sieltä lokerosta juokse saman tien pois?

Mä oon kaatunu yleensä lokeroon. Mulla päältä täytettävä ja ei sieltä ainakaan ihan välittömästi ole ulos valunut. Olen aina ennen sitä irrottanu sen lokerikon ja pessyt sen ennen päälle laittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaas vielä: laitatteko etikankin sinne lokeroon vai palloon? Eiks se sieltä lokerosta juokse saman tien pois?

Mä oon kaatunu yleensä lokeroon. Mulla päältä täytettävä ja ei sieltä ainakaan ihan välittömästi ole ulos valunut. Olen aina ennen sitä irrottanu sen lokerikon ja pessyt sen ennen päälle laittoa.

Ok. Meillä kyl edestä täytettävä. Täytyy silti joskus kokeilla.

Yhteistyössä