Petin miestäni ja nyt olen umpikujassa! (vinkkejä kaivataan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26751425]Pari kk:tta taakse päin suutelin baarissa toista miestä. Näimme uudelleen vikon päästä ja taas suutelimme ja tanssimme, emme kuitenkaan harrastaneet seksiä.
Ihastuin tähän mieheen todella sokeasti! Meidän oma suhteemme lähti siltä istumalta lasku suuntaan! Ajattelin ihastusani koko ajan, me viestittelimme ja soittelimme.
Puhuin ja puhuin ystävieni kanssa tästä tilanteesta. Olisin ollut valmis lyömään lusikat jakoon ja lähtemään liitostani, niin ihastunut ku olin.
Mutta jäin kuitenkin ja kas kummaa, löysin pikku hiljaa tunteet miestäni kohtaan ja näyttää siltä, että tämä ihastuminen oli todellakin vain hetken huumaa! Nyt en voisi enää kuvitellakaan tekeväni mitään tämän ihastuksen kohteen kanssa.
Pyydän sinua tarkoin mietimään, paraneeko vaihtamalla? Mitä niin paljon parempaa uusi mies voisi antaa sinulle, mitä miehesi ei anna? Minusta sinun olisi hyvä antaa miehellesi mahdollisuus, kerro hänelle, että sinun ajatukset ovat muualla ja pyydä häntä auttamaan sinua pois sieltä umpikujasta. Itse kerroin miehelleni ja hän todellakin auttoi minua!
Sinun ei tarvitse tunnustaa välttämättä alkuun kaikkea, mutta sanot vain suoraan, että sinua nyt viedään ja et ole varma, haluatko niin käyvän. Minä halusin antaa miehelleni mahdollisuuden ja se pelasti meidän avioliiton.
Älä anna ihastumisen tunteen sekoittaa päätäsi ja tehdä ehkä elämäsi pahinta virhettä![/QUOTE]

Etkä tainnut kertoa pettämisestä miehellesi? Häpeäisit!

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä;26749881:
Nojoo, odotin itsekkin vähän vihaisempaa reagointia tähän. Ehkä jopa toivoinkin kun tänne kirjoitin, että minut tuomittaisiin vain pettäjänä, eikä muuta oteta huomioon??

Tosin, jos mieheni minua olisi pettänyt ja nyt pohtisi samaa ja jos päättäisi haluta olla kanssani.. Olisin kaikkein mieluiten autuaan tietämätön koko pettämisestä.

Ja muuten, joku oli kysellyt; meillä ei ole lapsia, ja miehen kaveri on sinkku, hänellä kyllä lapsi aikaisemmasta suhteesta...

Ystäväni oli myös sitä mieltä, että "lankean" miehiin jotka kuuntelee ja on kiinnostuneita minusta. En kylläkään ole ennen pettänyt, mutta viehätyn kuulemma tällaisista miehistä.. Sekö nykyisestä suhteestani puuttuu? Kyllä. Mutta kuinka sen saisin toimimaan, kun oma mies ei edes kuuntele että voisin puhua asiasta.. : /

Jos teillä ei ole lapsia, niin sinulla ei ole mitään velvollisuuksia pysyä nykyisessä suhteessasi, mikään ei pidättele sinua.

Se on ihan normaalia että tykkää miehistä jotka kuuntelevat ja ovat kiinnostuneita sinusta. Jos ei oma miehesi ole, miksi sinun pitäisi olla lojaali hänelle, jos hän ei noita tee. Et sinä voi tietää vaikka vastaan kävelisi se oikea. Ja sitä miehesi ei ole, koska yleensä olet ihastunut toiseen. Toki muista että alussa sitä idealisoi toisen päässään vastaamaan unelmiaan, todellisuus voi olla vähän toinen. Siksi suosittelen että luurangot kannattaa varsinkin sivusuhteessa paljastaa molemmien samantien kaapistaan, niin ei tule niin pahoja pettymyksiä.

En tajua miksi pettäjät aina automaattisesti tuomitaan. Kun sehän kertoo vaan sen ettei ole onnellinen suhteessaan eikä rakasta toista oikealla tavalla.

Itselläni oli vielä alkuviikosta täysin sama tilanne!! Tosin oman miehen kanssa suhde kriisissä ja mietintä päällä jatkammeko vai emme. Mutta siis petin miehen kanssa jonka olen vuoden verran tuntenut, mutta tavannut vain kaksi kertaa ei-suunnitellusti aiemmin. Vuoden olen häntä ajatellut. Mutta meillä kävikin sitten niin, että kummallakin oli luurankoja kaapissaan joista toinen ei pitänyt, miehen luurangot isompia, liian isoja. Päätimme lopettaa suhteen tuossa ihan pari päivää sitten, miehen aloitteesta. Miehen kanssa päätimme mennä pariterapiaan ja yrittää vielä kolmannen ja viimeisen kerran, kaksi kertaa tätä ennen olemme harkinneet tosissamme eroa. On tässä ollut tavallaan surullinen olo, mutta kuitenkin erittäin helpottunut.

En osaa sinua neuvoa kuin että koita jaksaa, tiedän että tilanne on vaikea!! Ja muista että vaikka olet tehnyt väärin, kaikella on syynsä, älä piiskaa itseäsi liikaa.

*halaus*

En tajua miksi pettäjät aina automaattisesti tuomitaan. Kun sehän kertoo vaan sen ettei ole onnellinen suhteessaan eikä rakasta toista oikealla tavalla.

Se kertoo myös sen, että on tehnyt tietoisen valinnan ja siten pettänyt toisen luottamuksen.
Edelleenkin, asioista voi puhua ja jos sekään ei tuota tulosta, niin ennemmin sitten jätetään kuin petetään!

Aloittajalle kuitenkin tsemppiä, mieti tarkkaan ja harkiten mitä teet hankalassa tilanteessasi.

Kiitos kaikille vastanneille!

Luurangoista joku höpötti; Miehen kaverilla tosiaan on joitakin "mörköjä" komerossa jotka vaivaa minua, mutta hän vakuuttaa taitavasti ettei niistä tulisi olemaan haittaa..

Eilen mieheni lähti yöksi pois kotoa, ja minä ajattelin selvittäväni (ja lopettavani) touhun toisen kanssa vaan kuinkas kävi; Jäin koko illaksi ja yöksi hänen luokseen. Eli petin, JÄLLEEN. Enkä olisi millään halunnut palata kotiin....! : / Ja nyt meidän "suhteesta" tietää hänen isänsä ja muutama ystävä, isänsä sai selville vahingon kautta ja kävimme ystäviensä luona yhdessä kahvittelemassa kuin pari..

Nyt upottaa ja syvälle tässä suossa, ettei taida palstalaisten neuvot piisata.. :( Haluaisin niin selvittää olisiko suhteestamme mihinkään, mutta en haluaisi jättää nykyistä miestäni "turhaan", jos hommasta toisen kanssa ei sitten tulisikaan mitään ja olisi vain typerää ihastusta tämä....

Ja oma mieheni kärsisi suunnattomasti erostamme, sydämensä särkyisi ja sen lisäksi jäisi täysin tyhjänpäälle sillä omistan lähes kaiken, asuntomme ja irtaimiston, auton, lemmikit.. Ja hänen kaverinsakin tavallaan nyt. Muita yhtä läheisiä kavereita hänellä ei ole paikkakunnalla, kuin tämä jonka kanssa petän...

Umpikujassa olen, tottavie! Haluaisin vain toimia oikein kaikkien kannalta :(

lisään vielä, että vaikka kuinka "pinnistän", ei minulla ole ikävä omaa miestäni vaikka hän on ollut pois. Eikä omatuntokaan soimaa enään niin kuin aikaisemmin..

Kyl taitaa olla aika nyt kerätä kamat sen sun entisen miehen kanssa. Itselläni ei ainakaan olisi pokkaa jäädä enää. Jättäisin molemmat äijät ja alkaisin opettelemaan itsenäisen naisen elämää.

Trolling_is_a_art.jpg

[QUOTE="vieras";26755143]Kyl taitaa olla aika nyt kerätä kamat sen sun entisen miehen kanssa. Itselläni ei ainakaan olisi pokkaa jäädä enää. Jättäisin molemmat äijät ja alkaisin opettelemaan itsenäisen naisen elämää.[/QUOTE]

Kerro toki, kuinka? vai jätänkö esim. säälistä miehelleni asuntoni? Ja tavarani? Meillä on lisäksi useita koiria ja kissoja sekä muita lemmikeitä, joiden kanssa ei noin vaan muuteta ensimmäiseen yksiöön joka vastaan tulee... : /

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä;26755168:
Kerro toki, kuinka? vai jätänkö esim. säälistä miehelleni asuntoni? Ja tavarani? Meillä on lisäksi useita koiria ja kissoja sekä muita lemmikeitä, joiden kanssa ei noin vaan muuteta ensimmäiseen yksiöön joka vastaan tulee... : /

Näitä sun ois toki pitänyt miettiä ennen kuin lähdit tuolle tielle ja jatkoit sitä.

Kerrot miehelle, mikä on homman nimi, hommaat itsellesi uuden asunnon, sovitte kenelle elukat jää, keräät tavarasi. Kyl noi käytännön asiat saa järjestettyä kun pakko on. Tai jos se asunto todella on sun (eikä miehen tai teidän yhteinen), niin sitten sun pitää vaan kertoa sille miehelle, että sinä olet ajautunut suhteeseen toisen miehen kanssa ja teidän suhde on nyt ohi ja hänen pitää muuttaa pois.

Kurjaahan tuo kaikki on, mut itsehän sä olet tän tilanteen näin hoitanut.

Mä olen pettänyt tai oikeammin pitäny rinnakkaissuhdetta 1,5v. Jotka miehen kanssa oli ylä ja alamäkeä sen mukaan, olinko tavannut toista vai en. Ensin oli hyvä oman kanssa, sit oli hyvä toisen kanssa, sit ei ollu hyvä kummankaan kanssa ja lopulta (tai ehkä ihan alkujaankaan) ei ollut hyvä itsenikään kanssa. En voinut keskittyä avioliittooni (ei lapsia) mutta en kyllä halunnut rakentaa suhdetta toiseenkaan. Kunnioitus rapisi, millainen ihminen suostuu kuukausien ajan olla toinen mies ja suoranainen heittopussi ja toisaalta miten voisi kunnioittaa minua kun olen ihan sekaisin ja kohtelen kaikkia väärin.

Olin tyytymätön mieheeni monessa mielessä, mutta myös itseeni ja kaikkeen ja jotenkin halusin tilanteesta eroon, joten kerroin miehelleni totuuden. Siitähän alkoi sit melkoinen prosessi, mies ei halunnutkaan erota enkä lopulta minäkään.
Nyt siitä on 2,5v, olemme yhdessä ja onnellisia. Opin kääntymään mieheni puoleen ja toisaalta mieheni älysi alkaa kehittämään itseään opiskelemalla jne. Pitkä taival ja paljon kasvukipuja molemmilla ja vielä on taivalta edessä. Olemme yhdessä, haluamme olla yhdessä, takastamme toisiamme. .. Mutta ei se asia ikinä unohdu.

Niin kauan kuin on 2 kumppania, ei kumpaankaan voi luoda todellista suhdetta. Nyt et ole sössinyt vain omia asioitasi, vaan sekottanut miehesi ystävän siihen. Jos päädytte yhteen joutuu hän ulkopuolelle entisestä kaveripiiristään ku on pannu kaverin naista. Ehkä siitäkin olisi fiksua puhua, että onko hän ajatellut mitä seurauksia on. Toisaalta jos käännyt nyksäsi puoleeen voi hän kostoksi tai tyhmyyttään vuotaa asian, että melkoista salaisuutta saat mukanasi kantaa.. Niin tai näin, on se väärinpäin. Koko asetelma jo lähdössä.

[QUOTE="vieras";26755194]Näitä sun ois toki pitänyt miettiä ennen kuin lähdit tuolle tielle ja jatkoit sitä.

Kerrot miehelle, mikä on homman nimi, hommaat itsellesi uuden asunnon, sovitte kenelle elukat jää, keräät tavarasi. Kyl noi käytännön asiat saa järjestettyä kun pakko on. Tai jos se asunto todella on sun (eikä miehen tai teidän yhteinen), niin sitten sun pitää vaan kertoa sille miehelle, että sinä olet ajautunut suhteeseen toisen miehen kanssa ja teidän suhde on nyt ohi ja hänen pitää muuttaa pois.

Kurjaahan tuo kaikki on, mut itsehän sä olet tän tilanteen näin hoitanut.[/QUOTE]

Niinhän se on..

Asunto tosiaan on minun, ei siis yhteinen, lemmikit on minun (toisesta koirasta tulee taatusti riitaa) ja suurinosa omaisuudesta minun; Hyvä kun kahvikuppeja jäisi hälle!

Välitän kuitenkin miehestä, enkä haluaisi jättää häntä tyhjänpäälle :(

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä;26755314:
Niinhän se on..

Asunto tosiaan on minun, ei siis yhteinen, lemmikit on minun (toisesta koirasta tulee taatusti riitaa) ja suurinosa omaisuudesta minun; Hyvä kun kahvikuppeja jäisi hälle!

Välitän kuitenkin miehestä, enkä haluaisi jättää häntä tyhjänpäälle :(

Sitten asunto, lemmikit ja sun omaisuus jää sulle. Jos kerran kaikki on sun ja hän on elänyt siivellä.

Et sä hänestä oikeasti välittänyt, kun noin teit. Välittämistä osoitat nyt parhaiten päättämällä suhteen, joka on tuhottu. Voi olla että hänkin jää eniten ikävöimään ilmaista asumista sun luona.

Alkuperäinen kirjoittaja lyhyet jäljet;26755302:
Mä olen pettänyt tai oikeammin pitäny rinnakkaissuhdetta 1,5v. Jotka miehen kanssa oli ylä ja alamäkeä sen mukaan, olinko tavannut toista vai en. Ensin oli hyvä oman kanssa, sit oli hyvä toisen kanssa, sit ei ollu hyvä kummankaan kanssa ja lopulta (tai ehkä ihan alkujaankaan) ei ollut hyvä itsenikään kanssa. En voinut keskittyä avioliittooni (ei lapsia) mutta en kyllä halunnut rakentaa suhdetta toiseenkaan. Kunnioitus rapisi, millainen ihminen suostuu kuukausien ajan olla toinen mies ja suoranainen heittopussi ja toisaalta miten voisi kunnioittaa minua kun olen ihan sekaisin ja kohtelen kaikkia väärin.

Olin tyytymätön mieheeni monessa mielessä, mutta myös itseeni ja kaikkeen ja jotenkin halusin tilanteesta eroon, joten kerroin miehelleni totuuden. Siitähän alkoi sit melkoinen prosessi, mies ei halunnutkaan erota enkä lopulta minäkään.
Nyt siitä on 2,5v, olemme yhdessä ja onnellisia. Opin kääntymään mieheni puoleen ja toisaalta mieheni älysi alkaa kehittämään itseään opiskelemalla jne. Pitkä taival ja paljon kasvukipuja molemmilla ja vielä on taivalta edessä. Olemme yhdessä, haluamme olla yhdessä, takastamme toisiamme. .. Mutta ei se asia ikinä unohdu.

Niin kauan kuin on 2 kumppania, ei kumpaankaan voi luoda todellista suhdetta. Nyt et ole sössinyt vain omia asioitasi, vaan sekottanut miehesi ystävän siihen. Jos päädytte yhteen joutuu hän ulkopuolelle entisestä kaveripiiristään ku on pannu kaverin naista. Ehkä siitäkin olisi fiksua puhua, että onko hän ajatellut mitä seurauksia on. Toisaalta jos käännyt nyksäsi puoleeen voi hän kostoksi tai tyhmyyttään vuotaa asian, että melkoista salaisuutta saat mukanasi kantaa.. Niin tai näin, on se väärinpäin. Koko asetelma jo lähdössä.

Oivoi! :( sekaisin kun seinäkello.. sekottanut oon miehen ystävän tottavie. Mutta ystäviä hänellä on muitakin, ja vierailimmekin heidän luonaan.. Tuota olen vähän jännittänyt, että hän jää vain "heittopussikseni", en todellakaan haluaisi loukata sen enempää häntä kuin nykyistäni...

Kun vaan joku kertois, KUINKA mä otan itseäni niskasta ja teen asialle jotain! : / Oma hyvä ja luotettava ystäväni on kannustanut minua kokeilemaan toisen kanssa, sillä ei pidä nykyistä suhdettani järkevänä...

[QUOTE="vieras";26755334]Sitten asunto, lemmikit ja sun omaisuus jää sulle. Jos kerran kaikki on sun ja hän on elänyt siivellä.

Et sä hänestä oikeasti välittänyt, kun noin teit. Välittämistä osoitat nyt parhaiten päättämällä suhteen, joka on tuhottu. Voi olla että hänkin jää eniten ikävöimään ilmaista asumista sun luona.[/QUOTE]

olen joskus epäillytkin sitä.. mutta turhaan, kyllä mieheni minua rakastaa vaikka onkin typerys. Eikä hän varsinaisesti ole siivellä elänyt, homma on vain toiminut meillä parhaiten näin..

Ja kyllä toisesta voi välittää, vaikka ajautuisikin tekemään jotain todella typerää!

Alkanut tuntua, jos kertoisin ja pyytäisin lähtemään... Tekisinkö oikean ratkaisun vai elämäni suurimman virheen?? oivoi :(

Aika pienet piirithän tossa nyt pyörii - pettäminen saattaa siis hyvinkin tulla miehesi korviin jotain reittiä vaikket itse kertoisikaan. Reiluinta olisi olla rehellinen, vaikka siinä sitten meniskin lusikat jakoon. Rankka homma.. mutta mietipä jos asetelma olisi päinvastainen, haluaisitko miehen, joka on pyöritellyt salaa ystävääsi ja pitänyt sinua pilkkanaan tekonsa kautta.

[QUOTE="piukkis";26755454]Aika pienet piirithän tossa nyt pyörii - pettäminen saattaa siis hyvinkin tulla miehesi korviin jotain reittiä vaikket itse kertoisikaan. Reiluinta olisi olla rehellinen, vaikka siinä sitten meniskin lusikat jakoon. Rankka homma.. mutta mietipä jos asetelma olisi päinvastainen, haluaisitko miehen, joka on pyöritellyt salaa ystävääsi ja pitänyt sinua pilkkanaan tekonsa kautta.[/QUOTE]

Olet oikeassa.. Ja piiri pyörii vain pienemmäksi, kun olemme jopa liikkuneet yhdessä, minä näyn istumassa hänen parvekkeella jne. ja tosissaan asumme samassa naapurustossa... jutut liikkuu varmasti. Ja oikeassa olet myös siitä, että en haluasi sellaista itselleni, millainen olen juuri nyt miehelleni.. enkä voisi ymmärtää sitä vaikka teen itse näin, sillä ei tätä ymmärrä itsekään..

[QUOTE="vieras";26749834] Jollei kukaan tiedä, ei kukaan kärsi turhaan.[/QUOTE]
Turhaan? Musta se kertomatta jättäminen on kaikista pahinta, ehkä jopa itse pettämistä pahempi asia. Musta sillon kärsii turhaan jos elää valheessa. Jos on pokkaa pettää niin pitää olla sen verran kunnioitusta puolisoaan kohtaan, ettei valehtele asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä;26755503:
Olet oikeassa.. Ja piiri pyörii vain pienemmäksi, kun olemme jopa liikkuneet yhdessä, minä näyn istumassa hänen parvekkeella jne. ja tosissaan asumme samassa naapurustossa... jutut liikkuu varmasti. Ja oikeassa olet myös siitä, että en haluasi sellaista itselleni, millainen olen juuri nyt miehelleni.. enkä voisi ymmärtää sitä vaikka teen itse näin, sillä ei tätä ymmärrä itsekään..

sen verran avoimesti nyt toimit, että olet tainnut päätöksesi tehdä. Tai sit olet vain yksinkertainen. :)

Mene nyt vähän itseesi. Täälä ruodit omaa huonoa oloasi, kun et osaa päättää...Samalla olet tehnyt jotain todella väärää miestäsi kohtaan. Ainoa oikea tapa toimia on se että ajattelet muita ennen itseäsi, ensinnäkin kerrot mihellesi mitä tuli tehtyä, hänellä on oikeus itse päättää haluaako olla kanssasi tiedon saatuaan, lisäksi miehelläsi on oikeus myös päättää jatkaako kaveruuttaan tähän "kaveriin". te molemmat olette pettäneet miehesi luottamuksen, teoilla on seuraukset ja jos olet tippaakaan aikuinen kannat teosta vastuun ja annat miehesi ratkaista sen mikä on seuraus sinun kannaltasi!!!!

Oi voi. Ihastumisen huuma ja tunne että kaikki muuttuu paremmaksi. Arki se tulee uuteen suhteeseenkin.

Voi kumpa ihmiset eivät olisi noin ajattelemattomia toisilleen. Ja julmia. Miten voi sanoa rakastavansa kumppaniaan ja silti pettää ja vielä miehen parhaan ystävän kanssa. Pahinta mitä voisi käydä. Mieti jos oma paras ystäväsi tekisi sinulle samoin.

Ei mikään suhde ole täydellinen. Aina on kohtia mikä ei toimi. Vuosien edetessä suhde muuttuu. Siinä on 4 vaihetta.. yleensä siinä vaiheessa kun suhteessa on menossa kakkosvaihe eli itsenäistymisen vaihe ihmiset ajautuvat uuteen suhteeseen. Jos tästä ajasta pääsisi yli mitä suhteesta tulisikaan. Omaan kumppaniinkin voi rakastua uudelleen. Pitkälti näissä asioissa vaikuttaa oma asenne ja halu toimia oikein puolisoaan kohtaan. Jos tahdot rakastaa myötä ja vastamäessä se todella tarkoittaa sitä.

Olet ilmeisesti päätöksesi tehnyt. On niin surullista seurata omassa ystäväpiirissänikini suhteiden eriytymistä. Ihmiset usein pettävät ja luulottelevat itselleen etteivät ole onnellisia ja siksi pettävät. Onni ei tule siinä toisessa ihmisessä. Onni elää sinussa. Jos olet tyytymätön itseesi ja elämääsi, tee sille jotain mutta älä vedä nykyistä puolisoasi oman elämäsi umpikujaan.

Miksi puhut tapahtuneesta kuin asia ei olisi hallinnassasi? Kuin joku ulkopuolinen voima olisi ohjannut sinut tuon toisen miehen syliin.

Ja toisekseen, vaihtoehtoisesti voisit antaa miehellesi mahdollisuuden päättää haluaako hän enää olla kanssasi, kun kaikki faktat on ladottu pöytään.

Aivan!
Tässä on taas taustalla se romanttinen "kumpi heistä on Se Oikea" -hömppäajattelu ja kohtalon huomaan heittäytyminen. Ota, ap, vastuu omista tunteistasi ja teoistasi. Syrjähyppy toisen miehen kanssa ei tapahtunut siksi, että välillänne on jotain ihmeellistä taianomaista kemiaa jolle ei kertakaikkiaan voi mitään, vaan siksi, että sinä olit valmis pettämään miestäsi.

Yhteistyössä