Pettäminen vie pohjan monen elämältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kunnon Vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kunnon Vaimo

Vieras
Miehini jäi uskottomuudesta kiinni puolisen vuotta sitten. Vaikka kyseessä (kuulemma) oli yhden illan juttu, on sen vaikutukset suuret.
Meidän pitkä, ja molempien mielestä hyvä avioliitto koki kovan kolauksen. Toki jatkamme, mutta minun rakkauteni miestä kohtaan on tapauksen johdosta sammunut pikkuhiljaa.
Ensi järkytyksen jälkeen tuli vaihe, jolloin kumpikin halusi korjata kaiken, alkoi ihan uusi liitto, jota kesti tasan 4 viikkoa. Sen jälkeen on alkanut ajatella asioita vuosien varrelta. Iski epäilys.
Minulta katosi elämänhalu; kiinnostus lapsiin ja lapsenlapsiin, into työhön, kotiin, kaikkeen...
Olen vahva ja itsellinen nainen, en ole koskaan elänyt mieheni kautta. Kuitenkin hän on ollut minulle kumppani, jonka kanssa olen jakanut kaiken. Olimme pari, jota emme enää ole. En vaan yksinkertaisesti osaa enää jakaa hänen kanssaan ajatuksia niin kuin ennen. Toki keskustelemme pakolliset, muttei avioliitto sitä ole.
Kyllähän minä tiedän, että aika parantaa haavat, mutta tässä vaiheessa kun mittarissa on jo lähes 60, ei sitä aikaa enää välttämättä ole unohdukselle. Eikä oikein jaksa uskoa, että mies pettää ensimmäisen kerran lähes kuusikymppisenä!!!
Puolisot, miettikää useamman kerran ennen pettämisiä. Teollanne suistatte monien ihmisien elämän raiteilta!

Tulipa kurja olo puolestasi. Tuo ilon ja kiinnostuksen puute jopa lapsenlapsiin on ehkä merkki masennuksesta. Ällä päästä sitä syvenemään, vaan yritä hoitaa sitä, käy vaikka lääkärin juttusilla.

Yritä jaksaa, jospa kevät toisi sinulle voimia ja sitä iloakin elämään!

itse kävin läpi saman elämänvaiheen vajaa 10 vuotta sitten noin 5-kymppisenä.
Mietin pitkään eroa, johon sitten päädyinkin.
Olin peloissani kaikesta mitä menettäisin. Loppujen lopuksi minä en menettänyt yhtään mitään vaan se on se mies, joka menetti kaiken elämisen arvoisen. Taloudellisesti hän kyllä pärjää, mutta on onneton, kun menetti perheensä. Uusia kestäviä suhteita on vaikea luoda tässä iässä. Hetken huumaa on tarjolla. Mies pyysi monta kertaa ensimmäisen viiden erovuoden jälkeen takaisin.
Itse vietän täyttä elämää ilman asuinkumppania, ystäviä toki on joka lähtöön.

Avioeromme jälkeen hankin itselleni uuden kauniin kodin, laiduin 20 kg ja nuorennuin 10 vuotta! Monta kertaa luulee elävänsä onnellisessa liitossa, kunnes jostain syystä joutuukin uudelleen arvottamaan kaiken.

Sinulle kaikkea hyvää, tee ratkaisusi rauhassa. Mutta muista, älä unohda itseäsi.