Pettynyt itseeni mutten osaa muuttaa käytöstäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piippaava.auto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piippaava.auto

Vieras
Koko juttu liittyy siis suhteeseeni nykyiseen ex poikaystävääni. Olemme tunteneet yli 10v. Seurustelimme 6v ja erosimme aika tarkalleen 3v sitten. Sen jälkeen kaikki on mennyt pieleen. Tiedän ettei suhteemme olisi enää toiminut mutta silti sen jälkeiset tapahtumat ovat muuttaneet minua, olen nykyään kokoajan surullinen, en jaksa tehdä mitään ja vain märehdin tätä kaikkea.
Suhteen aikana sain useasti kokea väkivaltaa ja myös sen jälkeen,jos mies vain oikein suuttuu minulle. Molemmilla on ollut 3 lyhyttä suhdetta (max 2kk) tässä kolmen vuoden aikana, jolloin aina kun minulla on ollut suhde on mies pommittanut,halunnut nähdä yms. Hänen taas tavattuaan hän keksii tikusta riitaa tai kohtelee minua niin väärin,että välimme menevät poikki. Joka kerta päätän etten päästä häntä enää elämääni kun kerran nyt lähtee. Ja myös joka kerta suhteen päättyessä mies ottaa yhteyttä ja KAIKISTA PÄÄTÖKSISTÄNI HUOLIMATTA aina suostun tavata hänet ja sovimme riitamme.
Olen myös huomannut, että suhteemme on sillä lailla epäterve, että hän kertoo minulle asioita ja huoliaan ja minä kommentoin niitä mutta jos kerron hänelle jotain on vastaus "jee"
Lisäksi hän haluaa nähdä välillä joka päivä ja välillä vain esim 1krt/vko ihan miten häntä sattuu huvittamaan ja minun pitää aina vain sopeutua siihen.
Nyt on menossa tilanne, jossa hän on noin kuukausi sitten tavannut tinderissä tytön, jonka kanssa aluksi jutteli whatsappissa harvoin. Kyselin asiasta niin sanoi että kaipasi vain juttuseuraa eikä aio edes tavata tyttöä saati seurustella,koska välimatka,ikä ja koulutus sekä asuu kotonaan. No,sain kiertotietä tietää että aikovat tavata ja viestittely on jo mennyt siihen,että mies saattaa ITSE aloittaa keskustelun kanssani mutta jossain vaiheessa vaan lopettaa viestieni lukemisen ja käy paikalla vastaamassa tälle tytölle. Lisäksi pohtii minulle ääneen että miksi se tyttö nyt taas on tinderissä online ym. Kysyin mieheltä että miksi se sinua kiinnostaa jos vain kavereita olette niin ei kommentoinut mitään.
Kyse ei ole siitä,ettenkö hyväksyisi sitä että mies on kiinnostunut muista. Mielestäni on vain epäreilua käyttää minua silloin kun tarvitsee seuraa ja valehdella asioista,jotta voi mahdollisimman pitkään pitää minut kuskina,yöseurana yms.
Tiedän,että tilanne tulee menemään siihen että he tapailevat ja mies taas keksii tikusta riidan, koska on itse minulle sanonut että tietää että jos riita tulee niin sovimme aina jossain vaiheessa. Haluaisin saada jotenkin vahvuutta lopettaa tämä suhde ennen kuin saan taas näpeilleni ja varsinkin voimia ja ymmärrystä siihen,etten enää lähtisi tilanteeseen mukaan kun hän sitten ensi kerran ottaa yhteyttä.
Tunnen pahaa oloa ja arvottomuutta siitä,että tiedän olevani vain miehen sätkynukke tällä hetkellä.
Onko kokemuksia tai vinkkejä? Halusin vain purkaa tämän kaiken johonkin.

Lähde jonnekin. Kauas. Kesälomaksi vaikka mummolaan. Tai telttailemaan. Ja luurin laita kokonaan kiinni, pidät mukana vain hätätilanteen varalta. Ja sit keskityt itseesi ja ympäröivään maailmaan etkä ajatustakaan uhraa koko eksälle.

Parin viikon irtiotto auttaa näkemään asiat oikeissa mittasuhteissa. Te olette jotenkin kierosti läheisriippuvaisia toisistanne ettekä kumpainenkaan tule pärjäämään elämässään jos annat tuon jatkua.

Ensiksi alat arvostamaan itseäsi. Älä suostu kynnysmatoksi, et ansaitse tuollaista kohtelua! Ja aivan varmasti pärjäät elämässäsi ihan yksinkin, paljon paremminkin ilman tuota miestä. Seuraava riita on hyvä paikka lopettaa yhteydenpito, jos et siihen aiemmin pysty. Jos tekee mieli vastata miehen viesteihin/puheluihin, soita siinä tilanteessa ystävälle, äidille tai jollekin, joka voi auttaa sinua pysymään lujana. Puhelinnumeron vaihtaminen voisi olla ihan hyvä idea. Ja vaikka osoitteenkin, jos etäisyydenotto ei muuten onnistu. Yritä keksiä jotain mielekästä tekemistä, ettei sinulla ole edes aikaa miettiä exän puuhia. Sinulla on oikeus onneen ja hyvään elämään, eikä se tuon miehen läheisyydessä tule onnistumaan. Mene vaikka ammattilaisen puheille, jos et muuten saa itseäsi vakuuttumaan ja irti tilanteesta. Tsemppiä!

Yhteistyössä