pettynyt päiväkodin tapaan!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt äiti

Vieras
Ottaa niin suuresti kupoliin miten kohtelevat lapsia!!

Eli 5v. lapsi joka ei varmasti nuku, joutuu kuuntelemaan musiikkia kaks tuntia!!
Eli makuuttavat lasta paikoillaan 12-14 välisen ajan. Pää pitää olla koko ajan tyynyllä ja oltava ihan hiljaa.

ryhmässä vain kolme lasta jotka eivät nuku, mutta henkilnkunta ei kuulemma riitä siihen että nämä kolme voisivat nousta klo 13. Jos yks aikuinen on siellä nukkarissa ja vaikka se yks aamuvuorolainen lähtis kotiin, niin mitä ihmettä se kolmas touhuaa kaks tuntia, niin etttei pystyis pitämään kolmea lasta siinä samalla silmällä??

Koomista tässä on se että itse olen päiväkodissa myös ja nostan joka päivä yli 10 5v. sängystä klo 13 ylös. Eli tulee ihan max tunti satua+musiikkia. Yleensä ovat sen 50min. Kyllä harmittaa oman lapsen puolesta, mutta mitäs voin tehdä???? Yritin jo nätisti vihjasta kuinka omassa ryhmässämme toimitaan, mutta vastauksesksi sain Että nyt muutaman viikon ajan kun heillä on opiskelija voivat nostaa 13.30 :( itkettää....

No tuota.. itse olen työskennellyt myös paljon päiväkodeissa, joten se kolmas todennäköisesti menee kahvitauolle.. Mutta meillä päin on niin, että sellaiset lapset jotka ei nuku, niin pääsevät nukkarista pois klo 13 aikaan. Mutta tuo kaksi tuntia on aika pitkä aika olla vaan makuullaan, jos ei tosiaan nuku :/ :hug:

On se pitkä kyllä vaikka huili tekeekin hyvää kaikille. Itse olen tehnyt niinkin että hakenut kahvimukin sinne osastolle ja siinä samalla pitänyt silmällä nousseita. Jotain hiljasta tekemistä eikä se 5v tartte kokoajan hoitamista silleen. Sillon toki on hankala jos on pakko jotain tehä ja yksi on jo lähteny kotia.

Ota henkilökunnan kanssa reilusti puheeksi se makuuttaminen,eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!miksei lapsia voi päästää leikkimään viereiseen huoneeseen,ja ovi raolleen että välillä käy kattomassa mitä ne siellä touhuaa!eihän muutenkaan tuon ikäisiä vahdita koko aikaa,onhan niillä muutenkin vapaata leikkiä omassa tilassa.Sanot reilusti ettei teidän lasta makuuteta 2h,kun ei kerta nuku.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen äiti:
No tuota.. itse olen työskennellyt myös paljon päiväkodeissa, joten se kolmas todennäköisesti menee kahvitauolle.. Mutta meillä päin on niin, että sellaiset lapset jotka ei nuku, niin pääsevät nukkarista pois klo 13 aikaan. Mutta tuo kaksi tuntia on aika pitkä aika olla vaan makuullaan, jos ei tosiaan nuku :/ :hug:

se yksi siellä kahvitauolla lämöttää? Tunnin vai? No onpa älytöntä touhua!

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
kuinka pitkät kahvitauot lasten hoitajilla oikein on , meillä 10 min kaupan alalla

Ei niitä oo silleen määrätty niissä paikoissa missä oon ollu. Yleensä yksi menee nukkariin ja yksi kahville/tekemään hommia. Harvoin sitä edes pystyy vaan istumaan kahvilla. Jossain vaiheessa nukuttaja päästetään kahvia juomaan. Mutta että jos yksi valvoo unta ja toinen tekee jotain kolmannen lähtiessä esim klo 13 kotiin, se on usein sitten sellanen mukikädessä menemistauko. Mutta että missään ei oo kyl lapsia makuutettu kun max 1h.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Jos olet itse päiväkodissa töissä, niin tiedät kyllä että siellä "saattaa" joskus olla sellaisiakin töitä joita ei voi tehdä samalla kun vahtii lapsia.

On todellakin. Aina melkein on jotain värkättävää joka tehtävä lasten ollessa poissa. Tai sitten palaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
kuinka pitkät kahvitauot lasten hoitajilla oikein on , meillä 10 min kaupan alalla

Ei niitä oo silleen määrätty niissä paikoissa missä oon ollu. Yleensä yksi menee nukkariin ja yksi kahville/tekemään hommia. Harvoin sitä edes pystyy vaan istumaan kahvilla. Jossain vaiheessa nukuttaja päästetään kahvia juomaan. Mutta että jos yksi valvoo unta ja toinen tekee jotain kolmannen lähtiessä esim klo 13 kotiin, se on usein sitten sellanen mukikädessä menemistauko. Mutta että missään ei oo kyl lapsia makuutettu kun max 1h.

Joo, peesi tälle. Päiväkodissa on paljon muitankin töitä kuin lasten vahtiminen. Vielä jos on hoitajapulaa tai liian suuret ryhmät tms. niin varmaan on ongelmia noiden ei nukkujien hoidon kanssa. Mielestäni kuitenkaan 5-v ikäiset ei saa olla ilman valvontaa niin että joku vaan välillä käy vilkaisemassa, koska päikky on vastuussa lapsista. 2 tuntia on kyllä liikaa odottaa ylöspääsyä. Aika pitkät päiväunet monille lapsillekin on 2 tuntia.

Tuohan on kyllä aivan älytön käytäntö, et 2 tuntia makuuttavat paikallaan. Tarhassa jossa mä olin töissä niin käytäntö oli sellainen et n.tunnin verran piti levähtää, siihen tuntiin sisälty satu ja sitten muasiikin kuuntelua hetki. Ei kait nyt 2 tunnin kahvitaukoa missään ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Jos olet itse päiväkodissa töissä, niin tiedät kyllä että siellä "saattaa" joskus olla sellaisiakin töitä joita ei voi tehdä samalla kun vahtii lapsia.

niin onkin ja me tehdään ne sen tunnin aikana kun lapset on nukkarissa tai ulkoilu aikaan. Ei koskaan makuuteta lapsia kahta tuntia joidenkin papereiden takia!!

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt äiti:

Eli 5v. lapsi joka ei varmasti nuku, joutuu kuuntelemaan musiikkia kaks tuntia!!
Eli makuuttavat lasta paikoillaan 12-14 välisen ajan. Pää pitää olla koko ajan tyynyllä ja oltava ihan hiljaa.

ryhmässä vain kolme lasta jotka eivät nuku, mutta henkilnkunta ei kuulemma riitä siihen että nämä kolme voisivat nousta klo 13. Jos yks aikuinen on siellä nukkarissa ja vaikka se yks aamuvuorolainen lähtis kotiin, niin mitä ihmettä se kolmas touhuaa kaks tuntia, niin etttei pystyis pitämään kolmea lasta siinä samalla silmällä??

Koomista tässä on se että itse olen päiväkodissa myös ja nostan joka päivä yli 10 5v. sängystä klo 13 ylös. Eli tulee ihan max tunti satua+musiikkia. Yleensä ovat sen 50min. Kyllä harmittaa oman lapsen puolesta, mutta mitäs voin tehdä???? Yritin jo nätisti vihjasta kuinka omassa ryhmässämme toimitaan, mutta vastauksesksi sain Että nyt muutaman viikon ajan kun heillä on opiskelija voivat nostaa 13.30 :( itkettää....

Sano asiasta asiallisen tiukasti. Ei se ylösnousu niin mahdotonta ole kuitenkaan. Jollei kerran vihjailu mene perille. Tuli vaan täsä mieleen että jossian päiväkodissa laitosapulaisetkin ovat olleet apuna nukkumattomien vahtimisessa.

No hurjaa on, jos 2 tuntia pitää maata hiljaa paikallaan!!!Ei kuulosta tosiaankaan edes inhimilliseltä.Vaatisin muutosta käytäntöön tai veisin lapsen muualle!

On välillä todella raskasta "pitää hereillä" kahta 4-vuotiasta, jotka eivät enää saa nukkua päikkäreitä, vaikka tarivitsisivatkin.... Ihan älytöntä kiehnäämistä ja levottomuutta se 2 tuntia! Itse en siis todellakaan saa pitää kahvitaukoa vaan nuo kaksi tarvitsevat koko ajan tekemistä pysyäkseen hiljaa ja antaakseen muille nukkumarauhan. Kateeksi käy päikkärin tädit, joilla oikeasti on kahvitunti :(

t. pph

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt äiti:

Sano asiasta asiallisen tiukasti. Ei se ylösnousu niin mahdotonta ole kuitenkaan. Jollei kerran vihjailu mene perille. Tuli vaan täsä mieleen että jossian päiväkodissa laitosapulaisetkin ovat olleet apuna nukkumattomien vahtimisessa.

Mustakin toi on liian pitkä aika, meillä töissä myös tunti. Mutta laitosapulaiset ei enää ole ryhmien käytössä täällä pk-seudulla ainakaan. Ennen meijän 6-ryhmäistä päikkyä siivos 2 hlöä kokopäiväisesti, molempien työaikaan oli laskettu n. 2h/pvä avustamista lapsiryhmissä. Viime vuonna se poistu ja oli 1 kokoaikainen ja naapuritarhasta tuli yks auttaa 2-3h, tänä vuonna yks kokopäiväinen siivoaa yksin kaikki 6 ryhmää... Että näin

Toi kuulostaa tosi epäinhimilliseltä. Kyllä sinne päiväkotiin voi ilmottaa, että tämä ei vaan nyt sovi. MIetit vaan perustelut etukäteen. Jos ei pk:n johtajakaan kykene järjestämään asioita millään muulla tavalla, niin hänen esimieheensä sitten yhteys. 5v:lle 2h on todella pitkä aika vain maata ja odottaa.

Meillä tarhassa mielestäni ihan hyvä systeemi 3-6 vuotiaiden puolella. Eli kaikki menevät nukkariin pötköttelemään puoleksi tunniksi. Ne jotka nukahtavat, nukkuvat päikkärit ja ne jotka eivät nuku, menevät leikkimään sen jälkeen. Tarhantäti lukee lapsille satua sen puolen tunnin ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Meillä tarhassa mielestäni ihan hyvä systeemi 3-6 vuotiaiden puolella. Eli kaikki menevät nukkariin pötköttelemään puoleksi tunniksi. Ne jotka nukahtavat, nukkuvat päikkärit ja ne jotka eivät nuku, menevät leikkimään sen jälkeen. Tarhantäti lukee lapsille satua sen puolen tunnin ajan.

se satutäti sitten pääsee kahville?