Pian 5v. pojan aivan päätön käytös *grrr* Auttakaa, ei enää jaksa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä poika aina ollut vilkas ja viime astmalääkäri reissulla ei uskonut mitään. Suutuin ja lääkärin kuullen sanoin et takapuoli penkkiin ja heti ja se ei siitä nouse ennen kuin saat luvan. lääkäri tuumas vain että tulipa kerrankin vastaan äiti joka kehtaa komentaa.

:D tätä mun mieskin on epäillyt et poika vain testailee mun rajoja ja kun huomaa ettei äiti kehtaa alkaa kunnolla komentelemaan menee sitten tilanne tuohon...

Voi kun kuulostaa tutulta. Meillä pojat 2v ja 4v. Aivan mahdotonta nykyään. Olen todennut, että meille ei kannata kutsua ketään eikä mennä minnekään tai tällä äitillä poksahtaa päässä kun on muutenkin verenpaineet koholla. Kenelläkään, ei kenelläkään, ole mitään aavistusta mistä puhun koska kaikilla tuntuu olevan ns. helppoja lapsia. Naurattaa suorastaan, jos joku kehtaa sanoa että meidän lapsi on niin vaikea jos lapsi saa kiukkupuuskan joka on parissa minuutissa ohi. Meidän molemmat raivoaa vähintään 30min, niin julkisella paikalla kuin kotona. Olen niin väsynyt lapsiini että en jaksa heitä enää edes kehua, kun se ei kanna minuuttia pidemmälle. Heti on taas nyrkit pystyssä ja tappelu päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja samanlaista:
Voi kun kuulostaa tutulta. Meillä pojat 2v ja 4v. Aivan mahdotonta nykyään. Olen todennut, että meille ei kannata kutsua ketään eikä mennä minnekään tai tällä äitillä poksahtaa päässä kun on muutenkin verenpaineet koholla. Kenelläkään, ei kenelläkään, ole mitään aavistusta mistä puhun koska kaikilla tuntuu olevan ns. helppoja lapsia. Naurattaa suorastaan, jos joku kehtaa sanoa että meidän lapsi on niin vaikea jos lapsi saa kiukkupuuskan joka on parissa minuutissa ohi. Meidän molemmat raivoaa vähintään 30min, niin julkisella paikalla kuin kotona. Olen niin väsynyt lapsiini että en jaksa heitä enää edes kehua, kun se ei kanna minuuttia pidemmälle. Heti on taas nyrkit pystyssä ja tappelu päällä.

*halaus* MINÄ tiedän mistä puhut.... ja kyllä, itsekin katelen niiiiin kateellisena niitä lapsia jotka kiltisti esim. terveyskeskuksessa äitin sylissä/vieressä istuvat.

Mulla 4-vuotias poika ja 2-vuotias tyttö ja nekään eivät osaa käyttäytyä, kerran poika juoksi kaupassa mua karkuun ja piti pyytää vartijat apuun etsimään poikaa, poika oli juossut kadulle, ohikulkija pelasti lapsen autolta, nyt poika on rauhoittunut jonkun verran,mutta saa edelleen turhautumiskohtauksia, mitkä koettelee hermojani, en aina pysty jäämään rauhalliseksi, mutta olen laittanut selvät rajat, eli esim jos poikaa pitää rangaistaa, niin teen sen enkä vaan uhkaile, kyllä lapsi tajuaa onko vanhempi tosissa vai muuten vaan uhkailee, eli täytyy pysyä lujana, jos hermot menee niin vanhempikin tarvitsee aikaa rauhoittumiseen

Meidän tosin vasta 2,5v tyttöön tehoaa välillä se että esim just lääkärissä kehun "jatkuvasti" kun osaa käyttäytyä. Siis kun istutaan penkkiin odottamaan niin kehun että osaatpas istua nätisti paikallaan, osaatkos istua vielä hetken yhtä nätisti jne. Itse lääkärin huoneessa ei sit tarvii enää vahtia, kun roikkuu kaulassa pää mun kainalossa, kun pelkää lääkäriä :ashamed:

Ap:lle :hug: voin vaan kuvitella millaista meno on 5v:n kanssa :o

Meillä vanhempi poika pian 5 v ja nuorempi 4 kk päästä 2 v ja luin tekstiäsi, että tätäkö meidän tulevaisuus on |O . Kotona nimittäin tuo vanhempi villiintyy ihan älyttömästi jos tuo nuorempi alkaa nauraa räkättään tai muuten ilveilee. Toistaiseksi olen saanut pidettyä ne aisoissa kodin ulkopuolella, mutta tuo nuorempi onkin aika rauhallinen. Mutta ap:lle :hug: .