Mut sä ootki ihan pro ompeluhommissaAlkuperäinen kirjoittaja Boogyman:mulla on tehtaan koneet ja laitteet ja sitten tässä kotona on tehdaskoneita vastaava kotikone....eli kovaan käyttöön.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mut sä ootki ihan pro ompeluhommissaAlkuperäinen kirjoittaja Boogyman:mulla on tehtaan koneet ja laitteet ja sitten tässä kotona on tehdaskoneita vastaava kotikone....eli kovaan käyttöön.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Vittumaisinta mitä voi sattua on se että ompelet sata kilsaa yhteen menoon jotain piperrystä ja lopuksi huomaat että alalanka on loppunut jo alkumetreillä. :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:Kaavojen tekeminen taas on ihan :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Mut sä ootki ihan pro ompeluhommissaAlkuperäinen kirjoittaja Boogyman:mulla on tehtaan koneet ja laitteet ja sitten tässä kotona on tehdaskoneita vastaava kotikone....eli kovaan käyttöön.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Mä meinaan varmaan aloittaa ihan hernepusseista ompeluharrastukseni, kotihousuja haluun itselleni tehdä ja ja...
Kai sitä nopiaan oppii tekee kaikennäköistä, vuoden päästä teen varmaan jo jotain hienoa laukkua
![]()
Tai sitten ihan ensimmäiseksi teet neulatyynyn.Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Mä meinaan varmaan aloittaa ihan hernepusseista ompeluharrastukseni![]()
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Tai sitten ihan ensimmäiseksi teet neulatyynyn.Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Mä meinaan varmaan aloittaa ihan hernepusseista ompeluharrastukseni![]()
Sitten pienille lapsille joitain pikku pussukoita joissa säilyttelevät rakkaita aarteitaan. Lisäät vaikeusastetta tekemällä siihen pussukkaan sellaisen merimiestyylisen kiristysnyörin jolla sen voi sulkea.
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Onkos teillä muuten joku oma nurkkaus missä ompelette? Missä säilytätte kankaat yms muut tarvittavat välineet?Pitääkö ompelukone kovaa ääntä? Häiritseekö ääni lapsien unia? Paljon on kysymyksiä juuu..
![]()
Mulla on vaatehuoneen jatkeena oleva pieni huone. Kankaita säilyttelen kannellisissa laatikoissa (kissat viihtyvät myös huoneessa).Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Onkos teillä muuten joku oma nurkkaus missä ompelette? Missä säilytätte kankaat yms muut tarvittavat välineet?Pitääkö ompelukone kovaa ääntä? Häiritseekö ääni lapsien unia? Paljon on kysymyksiä juuu..
![]()
Teet sellaisen pro-mallisen neulatyynyn joka laitetaan kuminauha-tarranauha-systeemillä olkavarteen. Sellainen pöydällä pyörivä versio ei koskaan ole oikeassa paikassa kun sitä tarvii.Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Joo hyvä idea muuten. Enpä tullut ajatelleeksi koko neulatyynyä. Sulta sain vielä lisää ideoita päähän =)
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Teet sellaisen pro-mallisen neulatyynyn joka laitetaan kuminauha-tarranauha-systeemillä olkavarteen. Sellainen pöydällä pyörivä versio ei koskaan ole oikeassa paikassa kun sitä tarvii.Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:Joo hyvä idea muuten. Enpä tullut ajatelleeksi koko neulatyynyä. Sulta sain vielä lisää ideoita päähän =)
AutsAlkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:AutsAlkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??![]()
Taitaa olla tyhmä kysymys mutta ei niiden kansien alla ole mitään langoituskaaviota? Joskin aika epäselviä nekin yleensä ovat kun langat kiertävät tuhannen mutkan kautta.
Tarjoaako kuukle mitään nimellä ja tyypillä?
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:AutsAlkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??![]()
Taitaa olla tyhmä kysymys mutta ei niiden kansien alla ole mitään langoituskaaviota? Joskin aika epäselviä nekin yleensä ovat kun langat kiertävät tuhannen mutkan kautta.
Tarjoaako kuukle mitään nimellä ja tyypillä?
Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:Neulonta vinkkejäkin kaipalit.. Itse aloitin näiltä sivuilta:
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/
Onko tiedossa koneen tyyppi niin voitais yrittää googletella?Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Kuukkelia en oo edes koettanu, en mä sillä mitään löydä! Ja kun tuo kone on niin vanha, ettei korjaajakaan löytäny ohjekirjaa siihen.
Langoitus pitää tehdä täsmälleen oikein ja oikeassa järjestyksessä tai tikki kusee.Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Lisään vielä, ettei se musta tee mitään siistiä tikkiä, vaippoja koetin ommella sillä mut jätin sikseen. Liivinsuojiakin hurauttelin, niistä purkaantu ompeleet muutaman pesun jälkeen! Mutta voi johtua kyllä tuon 4v. apulaisen langoitusavusta ja säätelemisistä..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:Mulla ompelukone on makkarin nurkassa, erittäin epäkäytännöllistä eikä voi iltaisin ommella kun vauva herkkäuninen.
Kankaita on muovikasseissa siellä ja täällä, suunnitteilla ostaa kannellisia laatikoita joihin ne sitten sais. Vähän oon yrittänyt lajitella koon mukaan kankaat, ja sit kierrätettävät vaatteet omanaan.
Kutomaan oppii.. Jaah, kutomalla!Marttaliitolla on oikeasti varmaan hyviä ohjeita netissäkin, ja löytyisköhän kirjanakin.
Onnea muuten uudesta koneesta, se on ihanaa saada vihdoin se oma! =)
Mä sain pitkään odotettuani Evan saumurin, on vanha kuin taivas. Mut en mä osaa sitä käyttää, ja 4v. repi langoituksetkin irti enkä onneton osaa langottaa sitä. :ashamed: Mistäs siihen löytys ohjeita??
Tarvitset tietysti aluksi kunnolliset sakset. Siis oikeasti kunnolliset. Keittiöfiskarsseilla ei tee mitään ja menee hermot. Hyvät sakset jostain alan liikkeestä maksaa öpaut kolme kymppiä ja ne sitten visusti muilta jemmaan. Ei saa leikata edes paperia.Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:sitä ennen hankin tarvittavia tarvikkeita rahatilanteen mukaan![]()