Pidennetty viikonloppu Lontoossa? Lasten kanssa vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Kellään kokemuksia? Mulla on hirveä Lontoo matkakuume, mutta tuntuu ettei se välttämättä ole kohde, jonne lähdetään pienten lasten kanssa kierteleen nähtävyyksiä. Jos taas ilman lapsia lähdetään niin aika pika matka pitäis tehdä, kun ei montaa yötä haluta kuopuksesta vielä erossa olla. Mutta onko sinne ihan turha lähteä vaan pariksi päiväksi?

Hei...me ollaan lähdössä Lontooseen miehen kanssa huhtikuun lopussa 4vrk:n pikamatkalle...ilman lapsia. Päädyttiin sitten semmoiseen vaihtoehtoon kun ei olla päästy kahdeksaan vuoteen juur mihkään kahdestaan. Viimeksi oltiin matkoilla Skotlannissa silloin kun odotin esikoista.
Kyllä se aikalailla jännittää kun kuopus on niillä paikkeilla sellanen 6,5kk..
Miehen mielestä on liian lyhyt matka, mut mä en olisi sitten pidemmäksi aikaa lähtenyt ollenkaan, eli sellanen kompromissi tämä.
Jos lasten kanssa lähtee niin onhan ne nähtävyydet kelattava eri kantilta. Mä olen matkaajana sellanen kahviloissa/pubeissa istuskelija ja lasten kanssahan semmonen ei käy päinsä sitten ollenkaan.

Joo, kuopukselle ei ainakaan matka mitään nautintoa tuottais, mutta tuo ekaluokkalainen on jo kiinnostunut nähtävyyksistä ja jaksais varmasti ihan hyvin koneessakin istua. Ainakin ennen on lentomatkat hänen kanssaan sujuneet hyvin. Helpointa tosin olis miehen kanssa kahden lähteä, mutta kuten sanoin sitten pitäis reissussa olla vain pari yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Hei...me ollaan lähdössä Lontooseen miehen kanssa huhtikuun lopussa 4vrk:n pikamatkalle...ilman lapsia. Päädyttiin sitten semmoiseen vaihtoehtoon kun ei olla päästy kahdeksaan vuoteen juur mihkään kahdestaan. Viimeksi oltiin matkoilla Skotlannissa silloin kun odotin esikoista.
Miehen mielestä on liian lyhyt matka, mut mä en olisi sitten pidemmäksi aikaa lähtenyt ollenkaan, eli sellanen kompromissi tämä.
Jos lasten kanssa lähtee niin onhan ne nähtävyydet kelattava eri kantilta. Mä olen matkaajana sellanen kahviloissa/pubeissa istuskelija ja lasten kanssahan semmonen ei käy päinsä sitten ollenkaan.

Meillä kuopus on nyt 1v ja kevättä ollaan matkan ajankohdaksi ajateltu. Neljän vrk:n matkoja mekin eilen netistä katsottiin. Mitä kautta te olette matkan varanneet?

Pari kertaa olen ollut, onneksi ilman lapsia. Metro on tosi hankala, jos on rattaat, kun se on niin ahdas ja paljon rappusia. Esim. TUkholmassa pärjää hienosti rattaillakin metrossa, mutta Lontoossa ei. Ihan kulkemisen takia en lähtisi ainakaan pienten lasten kanssa Lontooseen.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Meillä kuopus on nyt 1v ja kevättä ollaan matkan ajankohdaksi ajateltu. Neljän vrk:n matkoja mekin eilen netistä katsottiin. Mitä kautta te olette matkan varanneet?

Oliskohan se ollut www.ebookers.com, mä en ole ihan varma kun mies hoiti varaukset sun muut. Sitten se selali semmosia sivuja kun www.booking.com
..olikohan se niin. Lentoyhtiö oli kuitenkin SAS.

Alkuperäinen kirjoittaja Notting Hill:
Pari kertaa olen ollut, onneksi ilman lapsia. Metro on tosi hankala, jos on rattaat, kun se on niin ahdas ja paljon rappusia. Esim. TUkholmassa pärjää hienosti rattaillakin metrossa, mutta Lontoossa ei. Ihan kulkemisen takia en lähtisi ainakaan pienten lasten kanssa Lontooseen.

Tama on ihan totta ! Eika syottotuolejakaan loydy joka ravintolasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tarviiko edes kysyä? Ilman lapsia tietysti.

:D Hauska, että saan täältä tämän tyyppisiä vastauksia, kun eilen juuri palstalla oli pari pitkää ketjua siitä, miten lapsia ei tosiaan voi jättää yöhoitoon itsekkäistä syistä... lapsethan olis suurinpiirtein pitänyt jättää tekemättä jos vielä sen jälkeen haluaa miehen kanssa matkustella ;)

Mutta vaikealta se silti itsestänikin tuntuu eli ristiriitaiset tunteet kun tuo matkakuume löi päälle kuin yhtäkkiä ja yllättäen (tosin niin mulle aina käy, kun jostain innostun) mutta silti tuntuu etten ole valmis olemaan kuopuksesta vielä montaa yötä erossa.

Kaupunkiloma suurkaupungissa on mustakin aika hankala lasten kanssa. Mun mielestä menette kaksin ja olette sen ajan, kun ikävältä kestätte olla. Koko kaupunkia ei missään tapauksessa opi tuntemaan kuukaudessakaan, joten otatte etukäteen selvää niistä nähtävyyksistä, mitkä kiinnostavat ja tutustutte ajan kanssa muutamaan. Ja nautitte kaupungin tunnelmasta - Lontoo on hieno!! Me oltiin viimeksi 3 vuotta sitten miehen kanssa kahdestaan pitkällä viikonloppulomalle New Yorkissa ja kyllä oli tosi hianoo!!!

Mun pienin on jo 3 v, enkä osaa lainkaan ajatella lähteväni reissuun ilman häntä. Tai tosi tosi pakolliselle työmatkalle voisin lähteä. Keskimmäisestä jo 6 vuotta täyttävästä olen ollut erossa yötä, kun olin synnyttämässä pienintä. Me valitaan matkakohteet siten, että ne sopivat myös lapsille. Ihana olisi käydä miehen kanssa esim shoppailemassa jossain tai katsella nähtävyyksiä, mutta nyt toimitaan toisin. Esim. juuri käytiin Tukholman risteilyllä ja oltiin Teknisessä museossa, mikä oli valtavan hieno paikka. Lapsille paljon tekemistä ja aikuisetkin nauttivat.

Mutta minä olen minä, muiden napanuora on lyhempi. Mulla on ystävä joka on asunutkin Lontoossa ja hän käy siellä mielellään lasten kanssa, mutta ei se kyllä tosiaan ole mikään maailman lapsiystävällisin kaupunki.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mutta minä olen minä, muiden napanuora on lyhempi. Mulla on ystävä joka on asunutkin Lontoossa ja hän käy siellä mielellään lasten kanssa, mutta ei se kyllä tosiaan ole mikään maailman lapsiystävällisin kaupunki.

Mekin on asuttu Lontoossa viisi vuotta ja kaydaan siella erittain mielellaan lastenkin kanssa. Mun mielesta Lontoo - vastoin yleista kasitysta - ON melko lapsiystavallinen kaupunki ( tai ainakin kulttuuri ym. tarjonta lapsille on mahtavaa ), jos tietaa mihin menee ja mita tekee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Kaupunkiloma suurkaupungissa on mustakin aika hankala lasten kanssa. Mun mielestä menette kaksin ja olette sen ajan, kun ikävältä kestätte olla. Koko kaupunkia ei missään tapauksessa opi tuntemaan kuukaudessakaan, joten otatte etukäteen selvää niistä nähtävyyksistä, mitkä kiinnostavat ja tutustutte ajan kanssa muutamaan. Ja nautitte kaupungin tunnelmasta - Lontoo on hieno!! Me oltiin viimeksi 3 vuotta sitten miehen kanssa kahdestaan pitkällä viikonloppulomalle New Yorkissa ja kyllä oli tosi hianoo!!!

Tää muaki kiinnostas...kauanko kesti lennot,riittikö aika?mitä matkat maksoi?yöpymiset?

Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Mekin on asuttu Lontoossa viisi vuotta ja kaydaan siella erittain mielellaan lastenkin kanssa. Mun mielesta Lontoo - vastoin yleista kasitysta - ON melko lapsiystavallinen kaupunki ( tai ainakin kulttuuri ym. tarjonta lapsille on mahtavaa ), jos tietaa mihin menee ja mita tekee :whistle:

No anna ihmeessä vinkkejä, kolmen lapsen kanssa reissaavalle, lapset 3-, 6- ja 11-vuotiaat. Lontoossa olen käynyt useastikin, ja ne perusnähtävyydet on jo nähty, vaikka esim. British Museumissa voisin vaikka asua. Mielelläni ottaisin vinkkejä myös niiden rattaiden kanssa kulkemiseen, ne kun on pakko vilkkaalla pojalla olla mukana ja 6 v pitää olla melkein köytettynä, että hänkin pysyy mukana.

Minä olen kuvitellut, että ne suurehkot kaupungit joihin lapsen kanssa voisin matkustaa olisivat Barcelona, Lissabon ja Nizza.

Lähtisin itsekin välillä mielellään ilman lapsia, ja toivottavasti vielä päästäänkin... Mutta lomailisin myös mielellään lasten kanssa :) Kiva tehdä yhessä asioita ja näyttää heille kaikkea uutta. Lapset on muutenkin "vähään" tyytyväisiä, ei tarvi mitään tolkutonta ohjelmaa olla.
Ei varmaan sinällään auttanut ap:tä, mutta musta molemmat vaihtoehdot on hyviä. Ja meidän lapsille se lentokoneessa matkustaminenkin on elämys eikä mikään kauhea lapsenkidutusmenetelmä, varsinkin jos voitte sit hiukan pidempään olla.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lähtisin itsekin välillä mielellään ilman lapsia, ja toivottavasti vielä päästäänkin... Mutta lomailisin myös mielellään lasten kanssa :) Kiva tehdä yhessä asioita ja näyttää heille kaikkea uutta. Lapset on muutenkin "vähään" tyytyväisiä, ei tarvi mitään tolkutonta ohjelmaa olla.
Ei varmaan sinällään auttanut ap:tä, mutta musta molemmat vaihtoehdot on hyviä. Ja meidän lapsille se lentokoneessa matkustaminenkin on elämys eikä mikään kauhea lapsenkidutusmenetelmä, varsinkin jos voitte sit hiukan pidempään olla.

Tähän saakka ollaankin aina matkustettu ja lomailtu lasten kanssa ja tarkoitus olis taas lähteäkin jonnekin lapsiystävälliseen etelän lomakohteeseen. Mutta tää Lontoon matka halutaan kuitenkin myös tehdä, pitää varmaan supistaa matka-aika kolmeen yöhön ja ottaa esikoinen mukaan, kun hän luultavasti haluaa lähteä, kun on jo hyvin kiinnostunut nähtävyyksistä ja historiasta. Kuopus taas on vielä niin pieni, hänelle on omat rytmit hyvin tärkeät ja tarvii nukkumisrauhansa päiväunillakin, joten suurkaupunki ei hänen kanssaan hyvältä lomakohteelta tunnu.

Itse olen käynyt pitkän viikonlopun Lontoossa ankä ikimaailmassa sinne lähtisi lasten kanssa. Yksinään siellä kivaa mutta jo aikuisenkin jaloille on raskasta kun väistämättä kävelymatkat tulee pitkiksi, ellet sitten ajele takseilla (kallista!) vaikka tosin busseillakin pääsee (esim.seightseeing toursin päiväliput kun ostaa voit hypätä bussiin kuin bussiin) mutta bussireissutkaan ei ole tuosta noin vaan lasten kanssa. Moneen paikkaan silti joutuu kävellä pitkänkin matkan. Aikuisporukkakin joutui päättämään tarkeimmät kohteet joissa käytiin kun aika ei riittänyt mihinkään parissa päivässä. Kaikenkaikkiaan itse en lähtisi lasten kanssa muutaman päivän vuoksi Lontooseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tarviiko edes kysyä? Ilman lapsia tietysti.

TODELLAKIN! Jos lapset on niin pieniä, ettei vielä onnistu, niin sitten siirtää reissua. Ei siitä parin päivän lomasta saa mitään irti jos lapset on mukana, ihan samaa arjen pyörittämistä eri kaupungissa vaan.

Yhteistyössä