Pieleen meni....kaikki...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiida"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiida"

Vieras
Tämän piti olla oikein unelmien viikonloppu eli viimeinkin päästiin muuttamaan meidän ihan omaan omakotitaloon. Muutto meni muuten ihan ok...MUTTA! Minä ajattelin aloittaa puhtaalta pöydältä ja heitin ihan kaikki hygienia yms. tavarat pois ja tarkoitus oli ostaa uudet shampoot, hammasharjat, siivousvälineet, meikit, yms.pois. Ja heitinkin jätesäkkiin jonka mies sit sattui avaamaan. Nousi kauhea meteli että miten sä nyt nämä ja nämä heitit pois. Mutta mä halusin niin eli kaikki uudet ja avaamattomat uudessa talossa! Tää tapahtui viime torstaina ja sen jälkeen mies ei ole puhunut mulle sanaakan ja kaikki menee päin v.....a. Mitä mä teen? Roskiksesta en ala vanhoja hiuslakkapulloja ja partakoneita ukon mieliksi kaivaa!!!

Tuolla logiikalla kai vanhat, käytetyt vaatteetkin pitää heittää pois ja ostaa udet tilalle.
Entäs huonekalut ja astiat? Puhumattakaan liinavaatteista.

....

Nyt täytyy suoraan sanoa, etten ymmärrä sua. Okei, vanhaa vessaharjaa en olisi vienyt minäkään, mutta kaiken muun kyllä. Enkä tietenkään mitään jo loppuun asti käytettyä.

Miksi heittääpois käyttökelpoista tavaraa? Tietysti on kiva ostaa kaikki uudet ja hienot purkit ja putelit vaan hukkaan menee ne roskikseen heittämäsi tuotteet.

huoh. én voisi koskaan tehdä noin. ajattelen jo ihan luontoa, helvetti mikä määrä muoviroskaa kaatopaikalle. minä säilyttelen jopa tyhjiä tomaattipurkkeja kaapeissa usein pitkään, kun tekee niin pahaa heittää roskiin.

mutta sitten taas miehesikin on outo. kai hän on tottunut jos vaimoonsa, tai pitäisi olla, ja antaa asian olla. et varmasti yhtäkkiä ole muuttunut tuollaiseksi, joka ei välitä lastensa maapallosta, eläimet kuolevat sukupuuttoon, puhdas juomavesi loppuu ja tehdään vaan lisää paskaa saastuttamaan maapalloa.

Kun muutimme, heitimme yhteistuumin pois jotain ihan loppuun tai lähes loppuun asti käytettyä vessanharjaa, shamppoo pulloa sun muuta, mutta aika vähän meni roskiin. Tosin mies sanoi, että ilman mun säästäväisyyttä oltais menty jo konkkaan! Meillä muutto vuokra-asunnosta omaan omakotitaloon oli iloinen ja kiva juttu ja yhdessä päätettiin, mitä viedään uuteen taloon ja mitä roskiin tai kirpparille.

mä kyllä ymmärrän sua, että siis halusit uudet putelit ja systeemit uuteen kotiin. Mä oon samanlainen ;9 ja mun mieheni myös juuri tuollainen, että saa kauheet raikkarit jos laitaa roskiin jotain mitä vielä voisi käyttää. (mitään ikinä ei saisi laittaa roskiin) nooo onhan se toisaalta tyhmää laittaa roskiin jotain shmpoo pulloo jossa on vielä ainetta. Mut noi miehet on vaan joskus niin ihmeellisiä, että ne jaksaa jostain joutavasta mököttää viikkotolkulla. Sano silel että joko se voisi lopettaa mököttämisen, että sa toimit aika ajattelemattomasti, ja kerro mitä sä olit ajatellu, ja halauta..

Me muutettiin Suomesta kokonaan toiselle matereelle ja todellakin heitettiin pois kaikki vajaat purkit ja purnukat ja ostettiin paikan paalta uudet! Kaatopaikkakuorma oli aika suuri ja siitä hiukan omatunto soimasi. Vaan kuskaapa kaikki mahdollinen Hesasta Tokioon!?

[QUOTE="Tiia";22259548]Me muutettiin Suomesta kokonaan toiselle matereelle ja todellakin heitettiin pois kaikki vajaat purkit ja purnukat ja ostettiin paikan paalta uudet! Kaatopaikkakuorma oli aika suuri ja siitä hiukan omatunto soimasi. Vaan kuskaapa kaikki mahdollinen Hesasta Tokioon!?[/QUOTE]

No jollain tapaa nyt ymmärtää ettei niitä sentäs toiselle puolelle maapalloa roudaa...

[QUOTE="Tiia";22259548]Me muutettiin Suomesta kokonaan toiselle matereelle ja todellakin heitettiin pois kaikki vajaat purkit ja purnukat ja ostettiin paikan paalta uudet! Kaatopaikkakuorma oli aika suuri ja siitä hiukan omatunto soimasi. Vaan kuskaapa kaikki mahdollinen Hesasta Tokioon!?[/QUOTE]

No tuo nyt on vähän eri juttu.

itse asiassa itse olisin varmana kuskannut kaikki putelit missä on edes puolet jäljellä, mun omatunto ei antais rauhaa jos heittäisin roskiin käyttökelpoista tavaraa. meidän lapsenlapset elävät kaatopaikalla jos tämä peli jatkuu..

siltikään en ymmärrä, että niitä heitettäis roskiin. Eikö sulla ole ystävää, sukulaista tai naapuria joka ottais kaikki pesuaineet, purkit ja purnukat. Käyttötavapaahan ne on. Ihme haaskausta. Moni ottais tuollaiset mielellään, ne on kalliita ostaa esim eläkkeestä, kotihoidontuesta jne....

Yhteistyössä