Pienen budjetin puuhastelua pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
Kaveri on pitkästä aikaa tulossa vierailemaan, ja mietein mitä kivaa voitaisiin tehdä. Rahaa minulla ei oikeastaan ole, ehkä 10e luokkaa "ylimääräiseen" huviin, joten haluaisin erilaisia vinkkejä mitä tehdä.

Kävelyllä toki voi käydä ja hänelle shoppailuseuraksi lähteä vaikka ei itse ostaisi mitään, mutta mitä muuta?

Tähän voisi koota erilaisia vinkkejä ja muita tekemisvinkkejä. :)

Käy lainaamassa kirjastosta joku luonnoyrttejä koskeva kirja ja lähtekää keräämään luonnosta erilaisia kasveja. Niistä kokkailetta yhdessä salaatin tai - riippuen siitä, mitä keräätte - muun ruuan.

Entä sadekelillä, silloin ei välttämättä olisi kovin hienoa tutkailla luontoa (jota tässä lähellä ei juuri ole, koska asun ydinkeskustassa).

Kiva idea tuo picnik, mutta sade kelillä?

Paikkakunnalla voi olla paljonkin edullista tai ihan ilmaista tekemistä.
Esim. pääkaupunkiseudulla oma suosikkini on Suomenlinna, retki sinne maksaa matkalipun hinnan, ja tietysti eväät pitää ottaa mukaan.

Muuta halpaa tekemistä on esim. Espoon saaristoveneet ja niillä risteily tai retki johonkin saareen.

Rantaretken lisäksi voi tehdä retken vaikka luontopolulle, pääkaupunkiseudulla on Nuuksio, retkipaikan varrella nuotiokatoksia, jossa voi grillata vaikka makkaraa. Isossa Vasikka-saaressa Espoossa löytyy tälläinen myös ja jollain uimarannallakin itähelsingissä oli.

Edullisia museoita löytyy myös, kannattaa mennä oman ja naapurikuntien nettisivuille tutkimaan.

Lisäksi voisi miettiä, mikä asia on sellainen, josta itse tai kaveri nauttii, ja yrittää toteuttaa semmoinen juttu.

Musta voisi olla vaikka kivaa tehdä kotona kasvohoidot, katsoa jotain hömppäelokuvaa videolta, jutella ja mussutaa jotain hyvää syötävää.

Yhteistyössä