Pienen pojan ympärileikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tota mun mies on muslimi ja hän halusi että meidän poikamme ympärileikataan,ensin olin mukana siinä,,mutta sitten kun poika syntyi niin rupesin ajattelemaan toisella tavalla,enhän mä voi kenenkään antaa leikata mun pientä poikaa,
mutta se miksi mä oisin sen ensin tehny oli vain puhtauden takia,se on paljon hygienisempaa leikattuna,se on siis sen takia ympärileikataan kun siellä ulkomailla on niin likasta.että ei voinu moneen päivään käydä pesulla ja sillonhan pojilla/miehillä tulee tulehuksia jos ei pääse peseen kaluaan..ja sen takia ne on keksiny sen ympärileikkauksen.vain puhtauden takia,
mutta tänä päivänä poikani on 1v6kk ja ei olla leikattu,en uskaltannu tehdä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapselle en IKINÄ antaisi tuota operaatiota tehdä muuten kuin terveydellisistä syistä.
Turhaa kivun tuottamista, verrattavissa mielestäni pahoinpitelyyn.
voi pientä :'( , en ikinä antaisi tehdä omalle lapselleni, muuta kuin jos terveydellisestä syystä olisi pakko. eli olen tämän kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä.

En antaisi tehdä pelkästään uskonnollisista syistä, haluaisin myös omaa kantaani kunnioitettavan.

Oma poikani on ympärileikattu 2-vuotiaana terveydellisistä syistä. Jatkuvia tulehduksia puolivuotiaasta ja pissaamisongelmia (pissan tulo kesti vartin huudon kera) tiukan esinahan vuoksi.

Ja voin sanoa, että ikävä toimenpide oli. Pippeli oli järkyttävän näköinen n. kaksi viikkoa toimenpiteestä, täysin musta ja kipeä, särkylääkkeitä kului ja kipuja oli, tulehtuikin. Mutta kun tämä oli ohi, oli ihanaa kun ne kaikki vaivat, jotka oli ennen leikkausta, olivat poissa.

Mä en ole harrastanut seksiä ympärileikatun miehen kanssa, mutta miehen veli totesi kuulleensa useasti, että "leikkokikkelit ovat naisten keskuudessa suositumpia". ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aquarius:
Minä en kyllä oikeasti osaa kuvitella olevan kovin hyväksi kenellekään sellainen, että täysin tervettä kudosta poistetaan "hygieniasyistä". Eiköhän se pippeli olisi syntyessään esinahaton, jos se sellaiseksi olisi tarkoitettu.

Ja naisen vatsassa olisi vetoketju jos sektio olisi luonnollista ja normaalia.
Ihmisellä on mm. häntäluu, silmän vilkkuluomen jäänne, umpilisäke ja ties vielä mitä, jolla ei tee mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapselle en IKINÄ antaisi tuota operaatiota tehdä muuten kuin terveydellisistä syistä.
Turhaa kivun tuottamista, verrattavissa mielestäni pahoinpitelyyn.

Tätä mieltä minäkin.

yhdyn..mutta sitten taas jos pojasta tulee juutalainen ja ympärileikkaus kuuluu siihen niin se on sen hinta :/

Mutta kun ei ap:n pojasta voi tulla juutalaista, paitsi isona, teini-iässä tai jopa aikuisena vasta, koska juutalaisuus periytyy äidin kautta eikä isän. Eli ei ole mitään syytä tai perustelua sille, että lapsi ympärileikattaisiin vauvana. Tämän luulisi myös juutalaisen miehen, joka on valinnut itselleen ei-juutalaisen vaimon, tietävän :whistle: :snotty: . Siis sen, että hänen poikalapsensa ei tule olemaan juutalainen vielä moneen moneen vuoteen, jos koskaan, vaikka hän väittäisi mitä. Herääkin kysymys, mikä oli koko tämän ketjun tarkoitus?

Juutalaiset tulkitsevat eri tavalla sitä kuka katsotaan juutalaiseksi. Perinteisestihän vain juutalaisen äidin lapsi on juutalainen mutta nykyään juutalaiseksi hyväksytään myös jos isä on juutalainen ja jos lapsi kasvatetaan juutalaiseksi.

En ikinä antaisi silpoa poikani pippeliä. Esinahka on pippelissä suojaamassa sitä ja pitämässä sen limakalvon limakalvona, jota sen kuuluukin olla. Kun esinahka otetaan pois, siihen kasvaa tavallista ihoa. Ei se mitenkään ole sama juttu. Ja kipeähän se on. Jos aikuiselle tehtäisiin niin siitä on muutaman päivän sairaan kipeänä, aivan toimintakelvottomana.

Mitä jos siihen kehittyy firmoosi? Annatko sitten leikata?

Meillä mies on ympärileikattu vauvana, muistaakseni ihan ensimmäisen elinviikon aikana ja käsittääkseni ilman nukutusta, puudutusta, epäilen, että lähes 30 vuotta sitten olisi mitään puudutusta käytetty. Niin ja syynä oli ihan uskonnolliset syyt. Meillä ei ole vielä lapsia, mutta jos on niin ei ympärileikata jos tulee poika. Tällainen asia kuin sukupuolielinten koskemattomuus täytyy jättää lapsensa itsensä päätettäväksi. Ymmärrän terveydelliset syyt, että silloin leikataan, mutta että huvin vuoksi. Sitä en ymmärrä. Mielestäni aikuisella, olkoonkin sitten lapsen vanhempi, ei ole mitään oikeutta päättää lapsen ruumiinleikkelystä jos ei tähän terveydellistä syytä ole. Vanhemmat voivat päättää lapsen hiustenleikkuusta, sillä ne hiukset kasvavat takaisin, mutta ympärileikattua ei saa leikkaamattomaksi.

Lapsen tulee itse saada päättää tästä asiasta. Jos hän haluaa itselleen leikkauksen niin sitten voi mennä ympärileikkauttamaan itsensä kun on 18-vuotias. Tai vaikka 15-vuotiaana jos näkee, että on ymmärtänyt asian ja haluaa leikkauksen, mutta ei missään nimessä pikkulapsena. Minä en ainakaan haluaisi ottaa sitä taakkaa hartioilleni, että turhista syistä tehdyssä leikkauksessa menee jokin pieleen ja se vaikuttaisi koko lapsen loppuelämään. Voisinko elää tällaisen syyllisyyden kanssa? Pakkohan siinä vaiheessa olisi, mutta teen kaikkeni, ettei tarvitse joutua tuollaiseen tilanteeseen.

Itsekin olin nuorempana, joskus 19-21-vuotiaana sitä mieltä, että voi leikata, että nahkapalahan se vain on. Ajattelin asiaa vain rutiinileikkauksena unohtaen lapsen oman tahdon ja koskemattomuuden sekä leikkauksen riskit. Onneksi minulla ei ole noina ikävuosina saatua poikaa, sillä nyt katuisin koko sydämestäni jos olisin antanut lapsen ympärileikattavaksi ilman terveydellistä syytä.

Ympärileikkaus on peruuttamaton operaatio, jossa poistetaan esinahan sisälehti sekä ulkolehti kokonaan, myös frenulum poistetaan. Tämän jälkeen terska on tietysti aina esillä, eikä sitä poistettua kudosta voida enää ikinä palauttaa. Ei edes ihonsiirto tule kysymykseen, koska esinahka on ihan omanlaistaan ihoa, jota ei muualla ole. ÄLÄ SIIS IKINÄ SUOSTU YMPÄRILEIKKAUKSEEN, vaan kokeile edes ensin venyttelyä, se auttaa suurimmalle osalle esinahkaongelmista kärsiviä!!!
Tuolla on hyvät ohjeet kuvien kera, ne voi ladata vaikka omalle koneelle. Venyttele, venyttele ja venyttele, näin vältyt tältä peruuttamattomalta operoinnilta! Lääkärit väittää operaatiota harmittomaksi pikku nipsaisuksi, kuitenkin siitä on valtavasti "asiaankuuluvia haittoja", joista ei etukäteen hiiskuta sanallakaan. Itse olen parannellut näitä lääkäreiden mukaan "ympärileikkauksen normaaleja jälkitiloja" jo 15 vuotta, eikä loppua näy.
http://esarinvenytys.webs.com/

Yhteistyössä