Pienen pojan ympärileikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vaan

Vieras
Tilanne on nyt tämä. Olen saamassa pian poikavauvan joka tulee saamaan isänsä puolen mukaisesti juutalaisen kasvatuksen. Myös ympärileikkaus tullaan todennäköisesti tekemään pojalle jo aivan pienenä. Mitä mieltä te tästä olette? Antaisitteko tehdä sen omalle pojallenne? Itse suhtaudun siihen epäröiden, mutta vastassani on miehen koko suku joka sitä kannattaa ja sanoo että se pitää tehdä. Heillä on hyvin vanhana tämä juutalaisuus ja kaikki ne perinteet.

Hankala tilanne ja lapsen laskettu aika on noin kuukauden päästä jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Tilanne on nyt tämä. Olen saamassa pian poikavauvan joka tulee saamaan isänsä puolen mukaisesti juutalaisen kasvatuksen. Myös ympärileikkaus tullaan todennäköisesti tekemään pojalle jo aivan pienenä. Mitä mieltä te tästä olette? Antaisitteko tehdä sen omalle pojallenne? Itse suhtaudun siihen epäröiden, mutta vastassani on miehen koko suku joka sitä kannattaa ja sanoo että se pitää tehdä. Heillä on hyvin vanhana tämä juutalaisuus ja kaikki ne perinteet.

Hankala tilanne ja lapsen laskettu aika on noin kuukauden päästä jo.[/quote

meillä on myös sama tilanne mutta mies on muslimi, mutta minä olen sitä mieltä että ympärileikkaus tehdään, en ole sitä vastaan.

En antaisi pojalleni tehdä, jos en itse siis olisi juutalainen myös. Ok, perinteitä pitää kunnioittaa ja niin edespäin, mutta miksei sitten kunnioitettaisi minun perinteitäni, eikä leikattaisi?

Enkä tiedä onko siitä edes sen kummempaa hyötyä, eihän täällä ole ikinä ympärileikattu poikia uskonnon vuoksi. Ja sitten vielä, tehtäiskö se sairaalassa vai missä?

Jos tuosta olisi lapselle jotain hyötyä esim. terveydellisesti, niin sitten suostuisin. Mutta jos tehdään ihan vain toisten mieliksi niin en antaisi. Turhaa kipuahan se tuottaa. Ja eikös esinahan tarkoitus ole suojata? Eri asia sitten jos on liian tiukka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapselle en IKINÄ antaisi tuota operaatiota tehdä muuten kuin terveydellisistä syistä.
Turhaa kivun tuottamista, verrattavissa mielestäni pahoinpitelyyn.

nykyään tuo toimenpide tehdään laserilla, ainakin mun miehen kotimaassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pilaat pojan seksielämän.

seksi on tuhannesti parempaa leikkaamattoman vekkulin kanssa.

Oletko siis mies, joka on ympärileikattu seksielämän aloittamisen jälkeen? Niin että sulla on kokemusta seksistä sekä leikatun että leikkaamattoman vehkeen kanssa?
Jos et, et voi esittää tuollaista totena. Koska mistäs sen voisit tietää?

Te kaikki jotka olette tuota vastaan siksi että se pilaa seksielämän ja aiheuttaa tuskaa, ottakaas vähän selvää ennen kuin alatte kauhistelemaan ja paasaamaan asiasta!!!

Asia on ihan päinvastoin kuin sanotte.
Tytön ympärileikkauksesta ei ole mitään muuta kuin haittaa mutt apojilla se on ihan eri asia kun se tehdään asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja sevgi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:

Hankala tilanne ja lapsen laskettu aika on noin kuukauden päästä jo.[/quote

meillä on myös sama tilanne mutta mies on muslimi, mutta minä olen sitä mieltä että ympärileikkaus tehdään, en ole sitä vastaan.

Teillä se kannattaakin tehdä jos poika on koskaan menossa isänsä lämpimään kotimaahan. Siinä on se tulehdusriski pienempi kun on ympärileikattu. Mä en ole koskaan edes miettinyt leikataanko vai jos poika tulee. Ei vaan ole tullut vielä yhtään. =)
-TOINEN SEVGI-

Alkuperäinen kirjoittaja sevgi:
tässä 1 nainen joka sanoo että seksi leikatun vehkeen on tuhannesti parempaa kuin leikkaamattoman, kokemusta on.

Olisi kiva kuulla miehenkin mielipide asiasta. Vai onko se niin, ettei sillä väliä, pääasia ettänaiset tykkää?

Jos sulle asia ei ole tärkeä mutta miehelle on niin anna periksi. Kun valitsit miehesi hyväksyit hänen uskonnon ja perinteet. Mutta jos asia on sinulle suuri, tärkeä ja merkitsevä, taistele! Mutta mieti tarkkaan miten tärkeä asia se sulle todella on.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo ja herätys:
Voisiko joku perustella miksi se on tuskallista, sairasta ja pilaa seksielämän?

Ihan kiinnostaa tietää.. ;)

Pitääkö sulle tosiaan perustella miksi leikkaus aiheuttaa kipua? Ja miksi on sairasta aiheuttaa sitä tarpeetonta kipua vauvalle?

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO JA HERÄTYS:
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Ei todellakaan, sairasta.

Miksi?

No mieti miltä siitä pienenstä tuntuu, ja miltä hänestä mahdollisesti aikuisena tuntuu kun ei oo saanut vaikuttaa noinkin suureen päätökseen omassa elämässään. :kieh:

No ei se tunnu kun tehdään puudutuksessa lääkärissä.
Miksi se aikuisena olisi siitä pahoillaan?
Maailma on puolillaan ympärileikattuja miehiä ja ne joilla se on asiallisesti tehty, eivät taatusti valita.

Kasvaessaan varmasti omaksuu myös isänsä uskonnon puoliksi ainakin, joten oppii tietämään jo syyt ja tavat.

Yhteistyössä