Pienen vauvan imetyksestä helteellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Allu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Allu-

Aktiivinen jäsen
03.09.2009
1 212
1
36
Mistähän mä tiedän riittääkö mun maito vauvalle? Vauva on nyt 6 viikkoa ja on koko ajan hamuamassa tissille. Imetän aina kun vauva haluaa ja lisäksi annan vettä imetysen päätteeksi. Vauva on koko ajan tosi kärttynen eikä nuku kun parin minuutin pätkissä vaan. Tänään huomasin että vaipassa oli vähän verta ja pissan määrä on myös mielestäni vähentynyt. Pitääkö mun nyt vaan luovuttaa ja ruveta antaa pullosta korviketta? :'(

Jos on verta ollut niin mä soittasin jo terkkaan... mut älä ihmeessä luovuta imetuksen suhteen!! Mun vauva neljä viikkoinen ja uskon että saa tarpeeksi nestettä ihan pelkästään imetyksellä. Voithan antaa osittain korviketta :)

mä en osaa neuvoa tuon imetyksen suhteen, mutta kiinnitin huomioni tuohon vereen vaipassa. kannattaa tutkia, mikä siihen on syynä.
voisitko saada neuvolasta puntaria lainaan, sillähän voit tarkistaa saako vauvasi tarpeeksi maitoa kun punnitset ennen ja jälkeen syöttämisen.
toisaalta, vauvallakin on varmasti kuuma näillä ilmoilla, ehkä siksi on kärttyinen.

Alkuperäiseen vastaten, eikai sitä tiedä kun kokeilemalla että meneekö vielä korviketta lisäks...

Muistathan juoda ite paljon?Vallankin näin helteellä saatat alkaa itekki jo kuivahtaa niin ei meinaa maitoo tulla..

älä luovuta. kärttyisyys voi johtua myös ihan kuumuudesta. laitappa kylpyyn päivällä ja sitten syönti niin johan uni maittaa. kyllä se maito riittää. tuossa 6vko paikkeilla haluaa lisää tissiä koska ns. tilaa sitä lisää koska kohta tarvitsee enemmän. noita tilaus kausia tulee noin 4-5 vkon välein.
Tuosta verestä kannattaa kysyä lääkäriltä mutta onko vaavi tyttö??? Meillä tuossa iässä tytöllä tuli sillaista limaa emättimestä, mikä oli oikein venyvää ja paksua ja silloin sitä terkkarilta kysyin niin sanoi että pikku tytöillä voi jopa tulla hiukan verta äidin hormoonien takia. Siitä limasta hän sanoi että se on niin kuin valkovuotoa joka johtuu imeväisellä äidin hormooneista.

Mä itse juon 4-5 litraa nestettä päivän aikana niin ei ainakaan siitä voi johtua, että ite oisin kuivunu.

Se lääkäri sano, että näillä helteillä voi tulla pieni kuivuma tuon ikäiselle vauvalle vaikka saisi nestettä tarpeeksi, mut silti mua huolettaa, että maito ei vaan riitä :(

Kyllä ne vauvat yleensä osaavat ottaa tarvitsemansa. Korvikkeen tunkeminen kuvioon mukaan usein vain tuppaa sotkemaan koko imetyksen. Luota itseesi, juo ja syö paljon ja pidä vauvaa lähellä. Tiheän imun kausia tulee, jolloin vauva tilaa lisää maitoa. Meilläkin kaksoset viihtyvät näillä helteillä rinnalla tosi usein. Käyhän lukemassa Imetystukilistan sivuja, siellä kattavaa tietoa sekä puhelinnumero mista saat tukea ja apuja imetykseen.

Tsemppiä ja luota itseesi :)

..toisaalta, mulla on itelläni melkein 5 viikkonen vauva joka syö tosi tiheään nyt ja kärttyilee helteitten takia kamalasti..Oon kylvettäny ja kääriny pyyhkeeseen ja antanu olla ilman vaippaa, helpottaa hetkeks..Tuo ei myöskään oo nyt oikein suostunu nukkuu selälteen joten on nukutettu mahalteen johon rauhottuu nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
..toisaalta, mulla on itelläni melkein 5 viikkonen vauva joka syö tosi tiheään nyt ja kärttyilee helteitten takia kamalasti..Oon kylvettäny ja kääriny pyyhkeeseen ja antanu olla ilman vaippaa, helpottaa hetkeks..Tuo ei myöskään oo nyt oikein suostunu nukkuu selälteen joten on nukutettu mahalteen johon rauhottuu nopeasti.

Siis kosteeseen pyyhkeeseenkö käärit? Mahallaan nukuttamista en uskalla kokeilla.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Siis kosteeseen pyyhkeeseenkö käärit? Mahallaan nukuttamista en uskalla kokeilla.. :snotty:

En nyt kosteaan ettei saa kylmää jos on vetoa, mut kääräsen sillei et jos pissaa tms. niin ei oo joka paikka sotkussa.. :D
Kyllä mahalteen uskaltaa nukuttaa, niin sanottiin ainakin ihan neuvolasta..Toki yöllä ei mielellään koska ite et oo siinä sitä vahtimassa, mut muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

En nyt kosteaan ettei saa kylmää jos on vetoa, mut kääräsen sillei et jos pissaa tms. niin ei oo joka paikka sotkussa.. :D
Kyllä mahalteen uskaltaa nukuttaa, niin sanottiin ainakin ihan neuvolasta..Toki yöllä ei mielellään koska ite et oo siinä sitä vahtimassa, mut muuten.

Aa, niin tietenkin :D :snotty:

Voishan sitä mahallaan nukuttamista sit ehkä kokeilla päiväsaikaan.

Aa, niin tietenkin :D :snotty:

Voishan sitä mahallaan nukuttamista sit ehkä kokeilla päiväsaikaan.

Suosittelen, meillä ei muuten olis nyt päikkäreitä nukuttu ja oltais pirun kiukkusia..Sanovat että jos on mahanpuruja niin mahalteen olis paras olla, tiiä onko meillä myös tällästä ongelmaa..Hassu et kuitenkin yöunille rauhottuu selälteen, mut päikkäreille ei. :)

näillä helteillä oon kostuttanut harsoa viileällä vedellä ja laittanut sen meidän 5kk päälle.Ensin vähän hölmistyneenä katseli, sitten ilme meni aivan autuaaksi ja selvästi nautti kun olo viileni. Aivan hyvin voi kokeilla!

Yhteistyössä