pieni sikiöpussi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennae
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jennae

Jäsen
08.02.2006
443
0
16
Moikka!

Josko joku osaisi kertoa mitä tarkoittaa, kun sikiöpussi pieni suhteessa sikiöön?

Tarina kysymksen takana on seuraavanlainen:

Viimisistä menkoista laskettuna viikkojen pitäisi olla 9+4.
Kävin ultrassa viikolla 6+3, mutta sielä ei näkynyt kuin sikiöpussi ja ruskuaispussi. Sain uuden ajan viikon päähän jolloin löytyi myös pienen pieni sikiö ja sydämmensyke, mutta vastasi korkeintaan viikkoja 5+5. Taas uusi aika kahden viikon päähän jolloin ultran mukaan olisi pitänyt olla 7+5, no sikiö vastasikin silloin 8+3 ( menkkojen mukaan olisi pitänyt olla 9+3, aikaisemman ultran mukaan 7+5...)
No jokatapauksessa sydän löi ja kaikki näytti hyvältä. Ainoa mikä kaivertaa on se, että sikiöpussi on kuulemma ollut koko ajan keskimääräistä pienempi ja tuo sikiön kehitys pomppii jotenkin kummasti mun mielestä... :/

voiko olla merkki esim jostain kehityshäiriöstä tms?

saattaa olla ihan normaalia, niin alussa toi raskauskin. miten saat noin monta ultraa? eikö niitä oo normaalisti muutama/koko raskaus?? vai oonko väärässä?

Minulla on omakohtaista kokemusta pienestä sikiöpussista ja tarinani ei päättynyt hyvin. Eli menin viikolla 7+2 varhaisraskauden ultraan, sikiö löytyi, sydän pamppasi ja koko vastasi viikkoja, mutta sikiöpussi oli normaalia pienempi. Tarkistusultra varattiin kahden viikon päähän ja tuona aikana sikiön sydän oli lakannut lyömästä ja sikiöpussi ei ollut kasvanut ollenkaan.

Jaksamista sinulle tähän epätietoisuuteen, varmaan on raskasta! :hug:

Pakko kommentoida, vaikka vähän vanha ketju. Itse jännitin pitkään saman asian vuoksi ja haluan nyt rohkaista muita, jotka jännittävät samaa asiaa.. Me kävimme ultrassa viikolla 7+0 ja meitä peloiteltiin myös pienellä sikiöpussilla. Lääkäri sanoi, että voi mennä kesken. Uusi ultra oli viikolla 9+0 ja tällöin lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa, vaikka alkio oli hieman pieni (vastasi 8+4). Viikolla 12+1 jälleen ultra ja sikiö vastasi täysin viikkoja eikä muitakaan huolenaiheita näkynyt! Eteenpäin mennään ja masu kasvaa. :wave:

Yhteistyössä