N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mua taas ihmetyttää se, että kun tällaisissa ketjuissa joku kertoo oman lapsensa hyvästä pk:sta jossa on mukava henkilökunta, ei liian vähän työntekijöitä lapsimäärään nähden, eikä paikka ole iso laitos, niin aina joku toinen tietää paremmin että se on vain kulissia, ja oikeasti pk:ssa tapahtuu kaikkea kamalaa kun vanhemmat eivät näe. Vastataan ivallisesti että niinhän sä luulet, tietäisit vaan mitä sielläkin tapahtuu kun et ole paikalla. Jne.
En mä ainakaan sitä kiistä etteikö huonoja päiväkoteja olisi, mutten tajua niitäkään jotka pitävät joka ikistä päiväkotia huonona.
Alkuperäinen kirjoittaja Vaalea yksilö;25376169:Minä ihmettelen kehtaako joku muu ammattiryhmä kuin päiväkodin henkilökunta haukkua oman työnsä jälkeä yhtä paljon (kuin tällä palstalla ainakin). Minä ainakin haluan olla työni ammattilainen enkä todellakaan tekisi vaativissakaan oloissa työtäni huonosti enkä missään nimessä mainostaisi asiakkaille ettei minun työhöni kannata tulla koska siellä on niin surkeat olot!
Tämä on foorumi, jossa ehkä vähän voidaan vaikuttaa perheiden asenteisiin. Jos kertoo rehellisesti vakavista ongelmista, jotka koskettavat lasten elämää, se ei mielestäni ole väärin.
En hauku oman työni jälkeä, jos kerron siitä, mitkä asiat ammattilaisena näen ongelmallisiksi päiväkodeissa. Ne tekijät ovat meistä riippumattomia. On olemassa yksinkertaisesti rajat, joiden ylityttyä hoito ei enää voi olla laadukasta. Tiedostamisemme kertoo siitä, että me olemme tilanteen tasalla. Jos sulkisimme jatkuvasti silmämme, tekisimme väärin. Me tosiaan tiedämme lasten päivittäisten, stressaavien olosuhteiden vaikutuksen heihin.
Tämä on foorumi, jossa ehkä vähän voidaan vaikuttaa perheiden asenteisiin. Jos kertoo rehellisesti vakavista ongelmista, jotka koskettavat lasten elämää, se ei mielestäni ole väärin.
En hauku oman työni jälkeä, jos kerron siitä, mitkä asiat ammattilaisena näen ongelmallisiksi päiväkodeissa. Ne tekijät ovat meistä riippumattomia. On olemassa yksinkertaisesti rajat, joiden ylityttyä hoito ei enää voi olla laadukasta. Tiedostamisemme kertoo siitä, että me olemme tilanteen tasalla. Jos sulkisimme jatkuvasti silmämme, tekisimme väärin. Me tosiaan tiedämme lasten päivittäisten, stressaavien olosuhteiden vaikutuksen heihin.
Alkuperäinen kirjoittaja Vaalea yksilö;25377884:Sanoin jo tuossa aiemmin että olen itsekin ollut aikaisemmin päiväkodissa töissä. Miksi siis minun mielestäni pienten ryhmässä on ihan mahdollista antaa laadukasta hoitoa vaikka siellä olisi useampikin 1-vuotias? Ja joillekin se tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Meillä oli todella hyvä tiimi pienten ryhmässä ja todella pientä porukkaa oli ne lapset silloin aikanaan siinä. Koskaan ei tuntunut rankalta vaan aina teimme lasten päivästä parhaan mahdollisen.
Olitko päiväkodissa aikana, jolloin ryhmän koko oli nykyistä pienempi. Jolloin hoitajat saivat apua henkilökunnalta, jota nykyisin ei ole läheskään kaikkialla. Esim. laitosapulaisilta. Aikana, jolloin johtajille kuului paljon niitä tehtäviä, jotka lto:t ja hoitajat nykyisin tekevät. Tai kun tuttuja sijaisia saatiin aina tarvittaessa.