Pienten lasten kanssa ulkomaille muutto (Ranska)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei!

Kaipaisin kokemuksia pienten lasten kanssa miehen työn perässä muuttamisesta ulkomaille, Ranskaan. Kaikki kokemuset tervetetulleita. Miten on mennyt, miten elämä on lähtenyt käyntiin. Ajatuksen asteella asia, mutta kiinnostaa kovasti ja tämä tilaisuus olisi nyt hyvä käyttää kun olisi muuten elämä siinä pisteessä, että meilkeinpä nyt tai ei koskaan...

Ranskassa en ole asunut, mutta me oltiin viisi vuotta Lontoossa miehen tyon takia. Meille syntyi siella ollessa kolmas lapsi, joten elama pyori aika paljon kotinurkissa. Lasten kanssa tosin tutustuu helposti naapureihin ym. ihmisiin. Ehdottomasti positiivinen kokemus !

kieli tuolla ranskassa mietityttää. Ja lasten kanssa elämä, meillä 3 x 3,5-vuotiaat. koira sylissä kirjoittaminen vaikeaa, jäänpä odottamaan lisää kokemuksia.

pelottavan mielenkiintoinen asia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
kieli tuolla ranskassa mietityttää. Ja lasten kanssa elämä, meillä 3 x 3,5-vuotiaat. koira sylissä kirjoittaminen vaikeaa, jäänpä odottamaan lisää kokemuksia.

pelottavan mielenkiintoinen asia!

Muistaakseni esikouluun mennaan Ranskassa jo 4-vuotiaana, mutta siellahan lapset oppisivat hyvin kielen. Kannattaa lahtea !

Taalla kanssa yksi reissuperhe vuodesta -91 lahtien. Muutama Suomen vuosi ollut tassa valilla.

Ranskassa asuimme 2 v vuosina -96-98. Pienten lasten kanssa on erittain helppoa viela menna, ei huolta kouluista jne...suosittelen kaikille kenella vaan mahdollisuus.

Miten tuollaisten vajaa 4-vuotiaiden kanssa kielen kehitys lähtee liikkeelle? Aluksi eivät ymmärrä yhtään mitään, tuntuu aika hankalalta kun ovat muutenkin suht ujoja vieraassa seurassa. Kyllä houkuttelisi!! Itse olen lukenut ranskaa muutaman vuoden, osaan enää joitakin sanontoja ja sanoja, mutta en koe itseni kannalta kieltä vaikeaksi.

Asunnon löytämisen kylläkin. Tarvittais kuitenkin talo tai iso rivari - kuitenkin niin, että on pihaa. Meillä myös pari koiraa.

Miten tuo tukiverkoston luominen ulkomailla onnistuu? Mistä lähteä liikkeelle?

Me haaveillaan muutosta -ehkä- espanjaan. Olis kiva kuulla kokemuksia!!!

Reilun 2 vuoden päästä voitais päästä lähtemään, vielä vasta haaveiluasteella...

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Miten tuollaisten vajaa 4-vuotiaiden kanssa kielen kehitys lähtee liikkeelle? Aluksi eivät ymmärrä yhtään mitään, tuntuu aika hankalalta kun ovat muutenkin suht ujoja vieraassa seurassa. Kyllä houkuttelisi!! Itse olen lukenut ranskaa muutaman vuoden, osaan enää joitakin sanontoja ja sanoja, mutta en koe itseni kannalta kieltä vaikeaksi.

Asunnon löytämisen kylläkin. Tarvittais kuitenkin talo tai iso rivari - kuitenkin niin, että on pihaa. Meillä myös pari koiraa.

Miten tuo tukiverkoston luominen ulkomailla onnistuu? Mistä lähteä liikkeelle?

Lapset oppivat vieraan kielen samalla systeemilla kuin aidinkielen. Ensin oppivat lahinna ymmartamaan, sitten yksinkertaisia sanoja ja lopulta lauseita. Oppiminen kay tosi nopeasti, edellyttaen tietysti, etta ovat ko. kielen ymparistossa ( esim. koulu ) paivittain.
Asunnon loysimme internetista. Mies kavi katsastamassa etukateen paikan paalla.
Meilla tukiverkko muodostui enimmakseen ihanista naapureista. Myos lasten kavereiden vanhempiin tulee tutustuttua hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Me haaveillaan muutosta -ehkä- espanjaan. Olis kiva kuulla kokemuksia!!!

Reilun 2 vuoden päästä voitais päästä lähtemään, vielä vasta haaveiluasteella...

Espanja on kiva maa. Olen asunut monta vuotta siellakin, tosin ilman lapsia.

Yhteistyössä