piilareista kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rillipöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rillipöllö

Vieras
oon nyt hankkimassa ekaa kertaa piilareita. lasit on mulla ollu ainakin 10 vuotta. varasin ajan silmäasemalle ja se sano et tunnin verran menee siellä aikaa. millanen tutkimus siellä tehään? siis kun eka kerta kyseessä. miten olette oppineet käyttämään piilareita? itseä vähän jänskättää se et kui hemmetissä sen linssin saa kaivettua irti silmästä....

Se aika on varattu siihen, että harjoittelet laittaan niitä piilareita päähäsi ja ottamaan pois. Ihan normi näöntarkastus tehdään ja katsotaan, ettei silmissä ole mitään vaurioita.

Mulla meni siinä ekassa kerrassa about vartti kun osasin heti laittaa ne piilarit. Sen verran tarvinnu elämässäni omia silmiä sörkkiä ettei ollut mitään ongelmia koskea silmäänsä. :D Se optikkokin ihmetteli tätä.

kannatan kertakäyttösiä, ei tarvii niin tarkkann putsailla ja panikoida jos irtoo silmästä ja hukkuu. ja sit on helpompi ottaa mukaan jos lähtee reissuun ni ei tarvi kantaa piilarinesteitä ja miettii mis saa kädet tarpeeks puhtaaks esim mökillä.

Paljonko piilarit maksaa? Minua kiinnostaisi nuo kertakäyttöiset, kauanko niitä voi pitää kerrallaan silmissä?

Nimim. Toinen 10-vuotta rilleissä kulkenut...

kiitos kommenteista.

mä luultavasti käytän siel koko sen tunnin (ja ehkä ylimäärästäkin) mut juurikin noin ajattelin et siellä opettelen sen kunnolla. hävettävämpää mennä otattaa niitä sit joku päivä liikkeeseen pois päästä.

kertakäyttösiä oon ajatellutkin kun en haluu säätää niitten nesteitten kanssa. ja tod.näk. vaan harrastuksessa (sähly) niitä käyttäsin. paitsi jos kauheesti tykästyn ni sit vaikka useemminkin.