Piilolinssien käyttäjiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ansis

Aktiivinen jäsen
06.01.2009
1 455
0
36
Osaako kukaan sanoa, kuinka vahvoina piilolinssejä saa? Minulla tosi huono näkö ja en siis näe kauas, ja nyt ekaa kertaa elämässä "tarve" piilolinsseille...

Onko ne helppo laittaa paikalleen tai ottaa pois?
Suositteko kertakäyttöisiä vai niitä pitempi kestoisia?
Minkä hintaisia ne ovat?

Kiitos jo etukäteen :)

Saa kai niitä vahvoinakin. Itselläni on -3.00.
Käytän kuukausilinssejä, sellaisia yötä-päivää-linssejä. Ovat kätevät ja mukavat. Hinta instrun kautta noille olisi ollut 120e 6kk:n paketti, mutta tilaan netistä toisesta puljusta samanlaiset alle 50e, eli kannattaa olla tarkkana mistä ne hankkii! :)
Omat linssini ovat silikonia, ovat helpot laittaa päähän ja ottaa pois. Tosin vaikeampi katsoa, ovatko oikein vai väärinpäin.

helppo käyttää. itselläni on kertakäyttösiä, kun en pidä niitä joka pv.
esim täältä voi tilata http://www.lenson.com/fi/?kb=1&gclid=cky89a3lq58cfce33godwgqf1g

googleta piilolinssit niin löytyy enempi.

paljon sulla on näkö?

Mulla on huono näkö ja jos vielä huononee ei toiseen silmään löydy enään tarpeeksi vahvaa piilaria. Piilareita on helppo käyttää, alussa voi tuntua kuin olisi roska silmässä.

Mikä sun näkö on?

Alkuperäinen kirjoittaja Ansis:
Mulla on näkö yli(!!!) -8:aa :( Siis täysi lepakko ilman laseja, mutta mukulasta asti tottunut näitä kakkuloita käyttämään...

Suosittelen että käyt nyt eka optikolla sovittamassa linssejä, kaikille ne ei edes käy. Sit jos saat ne niin jonkun aikaa menee kun oppii laittaa sutjakkaasti silmään ja pois silmästä. Muista putsata huolella jos saat kuukauslinssit. mulla äity tosi paha silmätulehdus joka kesti kolmisen kuukautta ja sen seurauksena en enää saa piilaria käyttää toisessa silmässä. :'(

Mulla on näkö -11 ja kyllä mulla piilarit on. On ollut teinistä saakka. Ihmiset luulee että olen lähes sokea ilman laseja, kun mullon näin huono näkö. Aina kauhistelevat miinuksiani, enkä tietenkään näe tarkasti edes tätä puolen metrin päässä olevaa tietsikan ruutua ilman laseja, mutta kyllä mä nyt pystyisin liikkumaan vieraassakin ympäristössä ihan ok ilman niitä. No joo, anteeksi purkaukseni, ärsyttää vaan välillä muiden reaktiot miinuksiini.

Jes jes! :D Toivoa siis on! Olin jo varma, ettei löydy näillä vahvuuksilla enään!
Joku laittoi ton linkin (pikasesti vilasin) niin mikä toimitus aika heillä on? Ja miten ihmeessä noita tilauksia tehdään? siis, että mihin niillä ne lukemat laitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
Mulla on näkö yli(!!!) -8:aa :( Siis täysi lepakko ilman laseja, mutta mukulasta asti tottunut näitä kakkuloita käyttämään...

Suosittelen että käyt nyt eka optikolla sovittamassa linssejä, kaikille ne ei edes käy. Sit jos saat ne niin jonkun aikaa menee kun oppii laittaa sutjakkaasti silmään ja pois silmästä. Muista putsata huolella jos saat kuukauslinssit. mulla äity tosi paha silmätulehdus joka kesti kolmisen kuukautta ja sen seurauksena en enää saa piilaria käyttää toisessa silmässä. :'(

Kertakäyttöiset on hyviä... Kun muistaa vielä pestä kädet hyvin saippualla ja kuivata puhtaaseen pyyhkeeseen ennen piilareiden laittoa, näin minä olen välttynyt toistaiseksi tulehduksilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Mulla on näkö -11 ja kyllä mulla piilarit on. On ollut teinistä saakka. Ihmiset luulee että olen lähes sokea ilman laseja, kun mullon näin huono näkö. Aina kauhistelevat miinuksiani, enkä tietenkään näe tarkasti edes tätä puolen metrin päässä olevaa tietsikan ruutua ilman laseja, mutta kyllä mä nyt pystyisin liikkumaan vieraassakin ympäristössä ihan ok ilman niitä. No joo, anteeksi purkaukseni, ärsyttää vaan välillä muiden reaktiot miinuksiini.

Mulla aivan sama.

Kauanko niitä kertakäyttöisiä voi silmässä pitää? Siis tuntimäärä? Koska sellaisia varmaankin hommaisin...
Ja tietysti kovasti käsihygieniasta pitää pitää huolta...vaikka ei se mitään takaa...

Kauanko niitä kertakäyttöisiä voi silmässä pitää? Siis tuntimäärä? Koska sellaisia varmaankin hommaisin...
Ja tietysti kovasti käsihygieniasta pitää pitää huolta...vaikka ei se mitään takaa...

Mä pidin ihan kokonaisen päivän.

Jes jes! :D Toivoa siis on! Olin jo varma, ettei löydy näillä vahvuuksilla enään!
Joku laittoi ton linkin (pikasesti vilasin) niin mikä toimitus aika heillä on? Ja miten ihmeessä noita tilauksia tehdään? siis, että mihin niillä ne lukemat laitetaan?

Käy nyt ihmeessä ensin piilarisovituksessa optikolla. Mun kolmella teinillä on piilareissa eri vahvuudet kuin silmälaseissa.

Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:
Mulla aivan sama.

Mulla on "vaan" -6.5 ja siltikin tulee tuota kauhistelua. Ja ihmetellään miten pystyn käydä yöllä vessassa ilman laseja. :xmas:

Olen kyllä aika taitava ja ihmeellinen, kun osaan vessaani näkemättä kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:

Kertakäyttöiset on hyviä... Kun muistaa vielä pestä kädet hyvin saippualla ja kuivata puhtaaseen pyyhkeeseen ennen piilareiden laittoa, näin minä olen välttynyt toistaiseksi tulehduksilta.

Kertakäyttösiä tilasin nyt netistä. Tähän asti ollu kk linssit, mutta sopii toivoa että nää passaa yhtä hyvin. En ole edes pvä linssejä ennen kokeillu. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:

Mä pidin ihan kokonaisen päivän.

Mä pidä aamusta iltaan. Silmälaseja käytän todella satunnaisesti. Siis tyyliin yhtenä tai kahtena päivänä kuukaudessa.

En muista suosituksia, itse pidän 10 h kerrallaan, pidemmät käytöajat joskus tuntuu ikävältä silmässä.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Käy nyt ihmeessä ensin piilarisovituksessa optikolla. Mun kolmella teinillä on piilareissa eri vahvuudet kuin silmälaseissa.

Samaa mieltä! Optikon kautta ettei tule sitten tilattua turhaan ja ne ei käykään. :wave:

Kyllä juu ajttelin eka optikolla piipahtaa ensi viikolla! Saako niitä kuinka pian jos sopivat löytyy? Onko joku toimitusaika vai saako heti mukaansa?

Kyllä ihan hyvin pystyy näillä miinuksilla suunnistaan, niin ettei kehenkään kävellessä törmää, mutta autonrattiin en istuis ilman laseja! Uimahallissa lapset on kyllä välillä hukassa...Onneksi osaavat aina huikata äitiä, kun näkeevät, etten heitä tunnista :D

Todellakin käy eka optikolla piilarisovituksessa. Tarvit opastusta paikoilleen laittamiseen ja poisottamiseen. Ja vahvuudetkin on luultavasti erit kuin silmälaseissasi. Huolehdit vaan, että saat reseptin mukaasi, jotta voit tulevaisuudessa tilata netistä halvemmalla.

Mulla on töissä käytössä piilarit, sain ne ihan firman maksamana.
Pystyn pitämään vähintään 8 tuntia päivässä. Kyllä sen itse huomaa, milloin on tullut päivän piilarikiintiö täyteen.
Suosittelen myös itse niitä kertakäyttöisiä, olen joskus käyttänyt kuukausilinssejä, eikä niitä tullut koskaan käytettyä ihan maksimiaikaa.
Plus kun niitten kanssa pitää puljailla nesteessä ja niitä pitää putsata huolella.

Yhteistyössä