PIKA-APUA! Kuuluko viedä myös luottkortin "tilitiedot"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sossuun menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sossuun menossa

Vieras
Nioin jos omistaa luottokortin, niin pitääkö siitäkin viedä "tiliote"? Katsotaanko ne tuloksi, jos siellä jotakin sattuu olemaan vai huomioidaanko ne velaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;24097110:
Pitääkö toimeentulotukea hakiessa viedä sossuun siis tiliote, josta näkee, mihin rahaa on käytetty?

No eipä se tiliote sitä kauhean tarkkaan kerro, eikä niille ole väliä mihin olet rahasi laittanut, kunhan ei vaan ole tullut tilille mistään rahaa

[QUOTE="vieras";24097120]No eipä se tiliote sitä kauhean tarkkaan kerro, eikä niille ole väliä mihin olet rahasi laittanut, kunhan ei vaan ole tullut tilille mistään rahaa[/QUOTE]

Ajattelin vaan, kun meillä olisi tarve toimeentulotuelle ja tässä pohdin ilkeänkö/kehtaanko soittaa soskaan. Mies on isäkuukaudella ja mä en saanut sille ajalle töitä. Lapsia on viisi. Viime kuun tiliotteesta kuitenkin näkyy, että meikätyttö kävi yökerhossa juomassa kaksi paukkua.. :ashamed:

Tuon takia tuntuu hävettävältä mennä rahaa anomaan.

[QUOTE="vieras";24097088]Onhan esim opintolainakin tuloa sossussa. Siispä sinulla on luoton verran käytettävissäsi rahaa.[/QUOTE]

Tää on muuten jotenkin nurinkurinen homma... :( Ihminen pakotetaan ensin velkoihin kaulaa myöden, ennen kun sossusta saa mitään. Mutta sitten taas velka lisää aina tarvetta toimeentulotuelle... Siis jos joku ymmärsi mitä tarkotan. Eli sossu itse ajaa ihmisiä luukulleen ja sitten valitetaan, kun valtion ei riitä rahat... : /

Tää on muuten jotenkin nurinkurinen homma... :( Ihminen pakotetaan ensin velkoihin kaulaa myöden, ennen kun sossusta saa mitään. Mutta sitten taas velka lisää aina tarvetta toimeentulotuelle... Siis jos joku ymmärsi mitä tarkotan. Eli sossu itse ajaa ihmisiä luukulleen ja sitten valitetaan, kun valtion ei riitä rahat... : /

Mutta jos elät törttöillen ja olet kirjeenvaihdossa Intrum Justitian kanssa niin silloin sinulle annetaan sama raha ilmaiseksi, minkä kunnollisena ihmisenä joutuisit ottamaan lainaa =) Tää valtio on niin hieno =)

Alkuperäinen kirjoittaja täh?;24097144:
Ajattelin vaan, kun meillä olisi tarve toimeentulotuelle ja tässä pohdin ilkeänkö/kehtaanko soittaa soskaan. Mies on isäkuukaudella ja mä en saanut sille ajalle töitä. Lapsia on viisi. Viime kuun tiliotteesta kuitenkin näkyy, että meikätyttö kävi yökerhossa juomassa kaksi paukkua.. :ashamed:

Tuon takia tuntuu hävettävältä mennä rahaa anomaan.

Juu ei niitä kiinnosta, alkkiksilla näkyy usein, että kaikki rahat laitettu muutamassa päivässä baariin ja Alkoon.

Siis onko miehesi noin yleensä töissä? ja minkälaisilla tuloilla? nimittäin sun pitää toimittaa sossuun 3kk tiliotteet ja niiden perusteella maksetaan tttuki, että ette välttämättä edes sitä saa, koska sossu katsoo että olette itse huonontaneet taloudellista tilannettanne...

2kk:n tiliotteet sossuun, ei kolmen! Ja ei tod. mitään puhetta luottokorteista. Minullakin on luottokortti ja sossu siitä jopa tietää, mutta ei se liity toimeentulotukihakemukseen mitenkään!

[QUOTE="vieras";24097190]Juu ei niitä kiinnosta, alkkiksilla näkyy usein, että kaikki rahat laitettu muutamassa päivässä baariin ja Alkoon.[/QUOTE]

Juu, kaks paukkua baarissa tekee alkkiksen. Mutta kiva kun vastasit! :P

Onko tällä palstalla kaikki joko sossun tai Kelan tai molempien elättejä? Ei ole ihme että tuloverotus on niin järjetöntä kun työssäkäyvien pitää kustantaa näiden lokkien palstailut ja asuminen.

Luulisi että tänä päivänä nämä hyödyttömät yhteiskunnan riippakivet voisi laittaa vaikka pakkotöihin.

[QUOTE="vieras";24097560]Onko tällä palstalla kaikki joko sossun tai Kelan tai molempien elättejä? Ei ole ihme että tuloverotus on niin järjetöntä kun työssäkäyvien pitää kustantaa näiden lokkien palstailut ja asuminen.

Luulisi että tänä päivänä nämä hyödyttömät yhteiskunnan riippakivet voisi laittaa vaikka pakkotöihin.[/QUOTE]

Hah hah! Vituttaako? :D Sori vaan, mutta joskus ihmisillä voi olla vaikka pieniä vauvoja, tai vakavia sairauksia, jotka estävät työn teon.

Mä olen myös tulottomana isäkuukauden ajan. Tilanne oli etukäteen tiedossa. En voi raskaana mennä oman alan hommiin ja jään tämän kk:n jälkeen vielä vähäksi ajaksi kodinhoidontuelle ennen uutta äitiyslomaa. Rahat on todella tiukilla, mutta on vähän osattu ennakoida tilannetta.

Yhteistyössä