PIKA: vauvalle eka kertaa hedelmäsosetta, pitääkö keittää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Päärynä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anna sellaisenaan, jos on oikein mehukasta päärynää. Lusikalla kaapsuttelet mössöksi ja vauvan suuhun :)
Mä oon kanssa miettinyt, kun osa hedelmistä on vähän sellaisia "kuivakoita"- menisköhän ne raasteena? Tai niistä ainakin sais parempaa sosetta :)

[QUOTE="äiti";22904596]Anna sose ekaa kertaa kaupan purkista,ei suoraan tuoretta päärynää.[/QUOTE]

?

Miksi ei? Ei neuvolassa kielletty antamasta tuoretta.

[QUOTE="Päärynä";22904625]?

Miksi ei? Ei neuvolassa kielletty antamasta tuoretta.[/QUOTE]

Tuore päärynä pienen vauvan mahassa huonosti sulavaa, saattaa ruveta kipristeleen.

Ja miksi helvetissä pitäisi antaa purkista, voi haloo... Oletko töissä jostain lastenruoka valmistajalla? Ainahan se parempi on jos antaa tuoretta hedelmää kunhan rakenteen saa mörssättyä tarpeeksi hienoksi.

[QUOTE="sama";22904757]Kysymys oli päärynästä joka edelleen pienessä masussa huonosti sulavaa, saattaa alkaa kipristeleen ja olla kovin itkuinen.[/QUOTE]

Meidän neuvolatäti nimenomaan sanoi että päärynä saattaa edesauttaa vatsan toimintaa, siis hyvässä mielessä. Onpa vaihtelevia ohjeita ja mielipiteitä.

Juu en anna vauvalle enää tähän aikaa illasta hedelmää, huomenna sitten :)

[QUOTE="sama";22904757]Kysymys oli päärynästä joka edelleen pienessä masussa huonosti sulavaa, saattaa alkaa kipristeleen ja olla kovin itkuinen.[/QUOTE]

Meillä ainakin vauva söi päärynää sellaisenaan hyvällä ruokahalulla. Eikä ollut edes soseutettuna.

No ei kai kukaan hedelmää keitä? Banaania, omenaa, päärynää tms ei voi edes keittää?

Kyllä niitä voi keittää (omena, päärynä) ja monet kai keittävätkin, varsinkin jos aikovat pakastaa niistä tehdyn soseen. Esikoinen meillä kysessä, niin pitää kysellä kun olen aloittelija näissä sosehommissa. Vauva saanut tähän asti vain juuressosetta ja nyt neuvolassa sanottiin että pitäisi laajentaa menyytä.

kyllä mä jostain neuvolan lehtisestä oon ollut lukevinani, että etenkin päärynä mielellään keitetty ennen tarjoamista, et ei tuoreena ihan ensisoseena.. mene ja tiedä, kun olen antanut kaupan purkista päärynää, kun ei muuten sitä ikinä syödä.

kyllä mä jostain neuvolan lehtisestä oon ollut lukevinani, että etenkin päärynä mielellään keitetty ennen tarjoamista, et ei tuoreena ihan ensisoseena.. mene ja tiedä, kun olen antanut kaupan purkista päärynää, kun ei muuten sitä ikinä syödä.

No niin. Just tämän takia lähdin asiaa kyselemään, kun en tajunnut neuvolasta tarkemmin kysyä.

Yhteistyössä