Pikavinkkejä 5v pojan hautajaisvaatteista,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
ja jos olis pakko valita et batmanpuku vai pikku-ukko -kamat, ni olis vaikee valita, mut ottaisin batmannit. Mut tämä ei siis olis ykkösvalintani.. Vaan siistit vaatttet. SIistit. mut ei pikku-ukkomaiset. Mut ehkä pointtini tuliki jo selväks :) Iltavuoroon

Batman-puku hautajaisiin? Okei.....

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta hei, toinen kysymys vielä. Eli kun tytöllä on se tummanlila mokko, niin miten on sukkahousujen värin kanssa? kuuluuko niiden olla mustat vai onko päinvastoin ettei saisi olla mustia?

Mä laittaisin varmaan valkoiset sukkikset. Mustan kanssa ei ole mitään rajoituksia.

Eli valkoiset sukkikset ja mustat juhlakengät olisi ok tuohon.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Tuon ikäisiä mihinkään hautajaisiin viedä. Saavat traumoja.

Lopetas nyt se provoilu.

Eikö minulla ole oikeutta mielipiteisiin?

Toki, mutta mielipiteesi on aika...ööh, mielenkiintoinen. Jos sinun mielestäsi 5-vuotias saa traumoja hautajaisista, niin taidat kasvattaa lapsesi hyvin pumpulissa.

No se oli kärjistetty esimerkki. Tuo battis. Ja ei oo pakkomielteitä tuosta sanasta, mut osuva ilmaisu silti tuollle vaateyhdistelmälle. Kuvia voin laittaa illalla kun niitä pyydettiin. Jos ette siis osaa mielessänne miettiä esim. neuletta ja siistejä suoria housuja tai esim sammareita. Trikoopaita ok myös, jos esim. valkea, siisti. Valitettavasti lähden nyt töihin.

Ja tuskin tyttöäs tälläät 40 näköiseks? Niin miks sit poitsu. No mut jooh....

En tiedä, en vaan osaa mieltää pukua kuuluvaksi vain 40 + ikäisille. Siis rippupuku kuuluu 15v:n päälle ja ihan yhtälailla se puku voi olla juhlissa myös pikkupojalla ilman että se meinaisi että lapsesta tehtäisiin "ukkoa".

Mun 5-vuotiaalla on ollut useammissakin juhlissa musta puku päällä. Valkoinen paita + kravatti lisäksi, ja poika on itsestään niin ylpeä, niin ylpeä. Itse en olisi ihan pukua sentään kaupasta ostanut, mutta kun sellainen jäi sukulaisilta pieneksi, niin oikein mielellään on käytetty. Hautajaisissa oli tumman kravatin kanssa, iloisemissa juhlissa värikkäällä kravatilla.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mutta hei, toinen kysymys vielä. Eli kun tytöllä on se tummanlila mokko, niin miten on sukkahousujen värin kanssa? kuuluuko niiden olla mustat vai onko päinvastoin ettei saisi olla mustia?

Mä laittaisin varmaan valkoiset sukkikset. Mustan kanssa ei ole mitään rajoituksia.

Eli valkoiset sukkikset ja mustat juhlakengät olisi ok tuohon.

Oikein hyvältä kuulostaa.

Jos ette siis osaa mielessänne miettiä esim. neuletta ja siistejä suoria housuja tai esim sammareita. Trikoopaita ok myös, jos esim. valkea, siisti.

Osataan toki, mutta nuo on ok vaatteet päiväkodin juhlaan, kaverin synttäreille tai illanistujaisiin. Eivät juhlallisempiin syntymäpäiväjuhliin, häihin tai hautajaisiin.

No se oli kärjistetty esimerkki. Tuo battis. Ja ei oo pakkomielteitä tuosta sanasta, mut osuva ilmaisu silti tuollle vaateyhdistelmälle. Kuvia voin laittaa illalla kun niitä pyydettiin. Jos ette siis osaa mielessänne miettiä esim. neuletta ja siistejä suoria housuja tai esim sammareita. Trikoopaita ok myös, jos esim. valkea, siisti. Valitettavasti lähden nyt töihin.

Eli sun mielestäsi tällainen 'casual friday' on lapselle riittävä pukeutumiskoodi isompiinkin juhliin? Mun mielestäni se on oikein hyvä esim. lapsen kaverin synttäreille tai tupareihin tai kyläilyreissuille, mutta isompiin juhliin toi on siinä ja siinä alipukeutumisen rajoilla.

on se vaan tää kumma paikka, ku heti lytätään ku tää yks ei ollu samaa mieltä teidän kans. Tää pikku ukko vastustaja. Kysyttii mielipiteitä ja sanoi omansa. Ainakin mun mielestä tuollainen ok, ei helvetis tartte olla krakasta asti pikku lapsella et olis juhlava!! Voi luoja!!.. Mut jos ne haluu laittaa, ni miksi ei! Kyse on hei lapsesta!.. Eri juttu tuoda jossain gollariasussa.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:

Eli sun mielestäsi tällainen 'casual friday' on lapselle riittävä pukeutumiskoodi isompiinkin juhliin? Mun mielestäni se on oikein hyvä esim. lapsen kaverin synttäreille tai tupareihin tai kyläilyreissuille, mutta isompiin juhliin toi on siinä ja siinä alipukeutumisen rajoilla.

Onkohan tämä oikea ketju riidellä makuasioista. Te olette selvästi kasvaneet ja elätte erilaisissa ympyröissä. Meidän suvun hautajaisiin ja juhliin tuo olisi lapsille aivan hyvä asu. Rew on ehkä tottunut muodollisempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huh huijaa:
on se vaan tää kumma paikka, ku heti lytätään ku tää yks ei ollu samaa mieltä teidän kans. Tää pikku ukko vastustaja. Kysyttii mielipiteitä ja sanoi omansa. Ainakin mun mielestä tuollainen ok, ei helvetis tartte olla krakasta asti pikku lapsella et olis juhlava!! Voi luoja!!.. Mut jos ne haluu laittaa, ni miksi ei! Kyse on hei lapsesta!.. Eri juttu tuoda jossain gollariasussa.

Jos ap katsoo, että lapsi puetaan asiallisesti hautajaisiin, niin ei hänelle tarvitse tulla aukomaan mistään batmanvaatteista tai pikku-ukko-lookista sentään. Jos jollakulla on etiketti pukeutumisen suhteen hallussa, niin ei siinä todellakaan mitään väärää ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huijaa:

Jos ap katsoo, että lapsi puetaan asiallisesti hautajaisiin, niin ei hänelle tarvitse tulla aukomaan mistään batmanvaatteista tai pikku-ukko-lookista sentään. Jos jollakulla on etiketti pukeutumisen suhteen hallussa, niin ei siinä todellakaan mitään väärää ole...

Ei näistä nyt riidellä kannata. Toki jokainen saa ilmaista mielipiteensä ja ymmärrän tätäkin kantaa ettei kaikki tykkää puvuista pikkulapsilla. Eli "juuh"(?) nimimerkin kommentti oli aivan yhtä tervetullut kuin muidnekin.

Itse kuitenkin meinaan laittaa pojalle kauluspaidan ja sitten jotain siihen sopivaa.

etiketti pukeutumisen suhteen on eri asia miehellä kun lapsella... Tässä ei ole auottu päätä ap:lle.. Ap ei oo ees yhtä kiihkee pikku-ukko kannattaja ku huom ja rew.

Yhteistyössä