Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koska minulle ei ole suotu kärsivällisyyttä tein testin jo tänään ja negahan se on. Nyt on ehkä jotain dpo9 ja dpo 12 välillä joten jos menkkoja ei loppu viikosta kuulu niin täytyy testata uudestaan. (jos siis jaksan loppu viikkoon odottaa)

Ehdin jo kuvitella ties mitä oireitakin mutta eiköhän kaikki ole niitä perus ennen menkkoja tuntemuksia.

Esikoisesta tuli haalea haalea haamu dpo 11. Ehkä täytyy vaan hyväksyä että meillä meni toi 3v ikkuna nyt kiinni. Täytyy varmaan sitten myös miettiä pitääkö koko projektia siirtää paremmalle ajalle.

Vähän kyllä harmittaa

Pampula84: Olemme ihan samassa tilanteessa. Minullakin on dpo 12 tänään, tein testin ja nega oli. Odotan menkkoja huomenna tai torstaina. Lämmöt on koholla ja vatsassa nippailua. Mutta niitä oireitahan on ollut ennenkin. Niin, ja meilläkin meni äsken umpeen se 3v ikäero..

Meejoo: Tunnistan hyvin sinun tuntemuksia. Minuakin pelottaa että ei enään saada vauvaa. Olemme pian yrittäneet vuoden toista. Ja minua ärsyttää se, että ajattelen sitä liikaa, testailen oviksia ja raskauksia ja petyn. Haluaisin tosiaan osata olla stressaamatta.

Malviina: Miten menee? Onko plussa vahvistunut?? Toivotaan!!

Oireiden kehittely / kuvittelu on tosi ärsyttävää.. Mulla on rinnat ripeet ja niistä tulee maito tippoja (?!), mahaa nippailee, turvottaa, nenä on tukossa ja nenästä tulee jatkuvasti vähän verta (kesti esikoisen kanssa alusta loppuun), naama kukkii, valkkaria tulee vaikka kuinka ja välillä kuvittelen selkeää ällötystä.

Ehkä tilanne selviää viikonlopulla.

Mulla alkoi siis menkat sunnuntaina ja ovat nyt taas olleet aika minimenkat. Lopuillaan jo eilisestä lähtien, nyt enää vain tiputtelua. Kunnon megavuotopäivää ei ollut ainuttakaan tällä kertaa.

Koska olin käynnistänyt monitorin liian aikaisin, luulee se että tänään on jo kp 6 (vaikka oikeasti siis kp 3 vasta) ja tänään piti aloittaa testailu. Yllätys oli suuri, kun se ilmoitti, että hedelmällisyystaso on "korkea"! Nyt en sitten tiedä, mahdoinko uittaa testitikkua pissakupissa hetken liian kauan vai mistä on kyse. No, päätimme miehen kanssa ottaa vinkistä vaarin ja pojan päikkäreiden aikaan panimme uimarit liikkeelle... Katsotaan nyt, tepsiikö aikaisin kierrossa aloittaminen. ;-)

Täällä ollaan :). Ja en mitä ilmeisemmin ole raskaana. Toisenkin haamun tein tuossa sunnuntaina, mutta eilen oli nega ja verilimaista vuotoa nyt tullut, joten odottelen menkkoja saapuvaksi. Ehkä siellä on sitten ollut jotain yritystä kiinnittymisestä, ei voi tietää. No en ole sen kummemmin pettynyt, kun oli niin epävarmaa tuo juttu. Kunhan nyt sitten alkaisi uusi kierto, kp 38/30? jo menossa, en hirveän pitkään enää haluais odottaa. Ehkäpä tämä pitkä kierto selittyisikin tuolla kiinnittymisyrityksellä.

Pampula84: tsemppiä piinailuun, toivottavasti ovat oikeita oireita! Mä olen tässä vuosien varrella päättänyt sen, että en luota muuta kuin vahvaan plussaan testissä, ettei tule pettymyksiä ja mieluusti testaillut vasta jos menkat myöhässä. Tietysti sitä omaa kroppaansa kuuntelee ja miettii, oliskohan tämä nyt "sitä", mutta eipähän se plussa sieltä yhtään sen nopeammin tule - tulee sitten jos tulee :).

Pampula: jännää tuo monitorin käyttö, peukut pystyyn :). Toivotaan, että ajoitus olisi nyt kohdillaan!

Pari päivää ja sitten on taas odotettu viikonloppu. Neljättä kiertoa siis odotellessa menee aika täällä :).

Malviina: No hitsi, noi ylipitkät kierrot on kyllä jokseenkin hermoja raastavia.

Liitäjä: Kiitos sanoistasi. Välillä oikeasti ärsyttää itseäänkin olla näin "nainen", mutta en mä silti tuohon toiseen sukupuoleen vaihtaisi ;)

Pampula: Ei siitä varmaan haittakaan ollut :D Jännä kuulla tuosta mittarista kokemuksia.

Kp 16/34? tänään. Mulla tais mennä ovulaatio ohi sairastaessa (limoista päätellen), eli parin viikon päästä sitten odotellaan menkkoja. Kun ei tässä mitään läheisyyttä ole ehditty harrastaa vatsataudin kourissa. Kauhiasti tekee kyllä edelleen mieli... Vähän on kyllä eri ääni kellossa, kuin kierukan aikaan.

Tsempit malviinalle. Hitsit, että se on aina pettymys ja jotenkin varsinkin jos on ehtinyt nähdä haamun tai viivan tikussa. Nyt kun olen sen kokenut kahdesti ei enää oikeastaan tee mieli testaillakaan kauheasti. :-/

Minä resetoin monitorin tänä aamuna, koska olin sen hätäpäissäni siis käynnistänyt kolme päivää etuajassa. Luulin taas, että menkat alkoivat, mutta oikeasti ne alkoivatkin vasta sitten myöhemmin. Onneksi sen pystyi ja ehti vielä käynnistämään uudelleen tähän kiertoon ja nyt se siis on oikeassa kiertoajassa. :-)

Olen vähän hämilläni sen kanssa, koska sehän tosiaan ehti näyttää mulle jo kolme päivää "high fertility" vaikka mun kierto on näin alussa. Huomenna pitäisi alkaa uuden kierron mukainen aamutestailu, joten jännä nähdä, jatkuuko se taas suoraan "high"-tilassa.

Flunssa on iskenyt ja kurkku on ihan älyttömän kipeä. Kuumetta ei onneksi ole eikä oikeastaan muutakaan oiretta kuin tämä kurkkuvaiva, mikä kyllä myös yskittää, kun kutittaa. Yskiminenkin vain sattuu aivan penteleesti...

Huh, alkoihan se uusi kierto sitten viimein :). Tosin ihan tosi kipeätä tekee nyt, vatsa ihan tulessa ja säteilee reisiin tämä särky. No pääasia nyt tosiaan, että mennään eteenpäin!

Paranemisia nyt kaikille sairastaville! Ja Liitäjälle paljon tsemppiä uuteen kiertoon!! Joskus se odotuksen odottaminen tuntuu ihan hirveän pitkältä. Hetki vaan kerrallaan...

Eilen hävisi kaikki oireet ja tänään alkoi tiputtelu. Ehkä jotain yritystä oli. No ei voi mitään. Nyt kierto oli taas 28 päivää Katsoin juuri raskauslaskurilla että seuraava la olisi tyttären syntymäpäivänä eli taisi tosiaan kelan etuudet mennä.

Eilen hävisi kaikki oireet ja tänään alkoi tiputtelu. Ehkä jotain yritystä oli. No ei voi mitään. Nyt kierto oli taas 28 päivää Katsoin juuri raskauslaskurilla että seuraava la olisi tyttären syntymäpäivänä eli taisi tosiaan kelan etuudet mennä.

No uutta yritystä kohti sitten vaan! Mun siskolla meni joskus niin, että toisen lapsen la oli 5 päivää yli esikoisen 3v syntymäpäivän. Eikä tullut sitä samaa tukea siis sittenkään. On ne niin tarkkoja sen asian kanssa. No eipä tuo sinänsä haitannut, kun joka tapauksessa sisko oli töissä ennen toisen syntymää, niin ei tipahtanut ihan minimitukiin.

Täällä mennään särkylääkkeen voimalla toista kiertopäivää... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Viimeksi muokattu:

Tässä on nöyrryttävä sen tosiasian edessä, ettei mikään laskelmointi tosiaan kannata. Minäkin ehdin ajatella ja haaveilla, että voin kätevästi jäädä ensi elokuussa äitiyslomille sopivasti kun miehen vuorotteluvapaa päättyy eikä esikoisen siis tarvitse mennä ollenkaan hoitoon vielä. No, sitten ehdin ajatella, että jospa se äitiysloma olisi pikapuoliin alkamassa siinä syksyn mittaan, niin voisin ihan hyvin jäädä pariksi kuukaudeksi hoitovapaalle -- se olisi työpaikankin kannalta järkevää, että saisivat ottaa sijaisen koko lukuvuodeksi (olen siis opettaja). Eipä nyt sitten häämötä äitiysloma missään joten ei auta kuin etsiä lapselle hoitopaikkaa... :-/ Mun on pakko tunnustaa, että en oikein kehtaa jäädä hoitovapaalle nyt sitten, kun olen tässä juuri päässyt vauhtiin töiden kanssa ja saanut hommat sujumaan. Ehdin siis olla tuolla talossa töissä yhden lukuvuoden ennen äitiyslomaa.

Viimeksi muokattu:
lukea teidän negatiivisistä raskaustesteistä (Malviina, Pampula84ejk, Liitäjä, Pampula)!! Tää on raastavaa. Turhauttavaa.

Minulla tosiaan on menossa yrityskerta 12. Ovulaatio pongattu ovistestillä ja nyt menossa dpo 6. Poiketen aikaisemmista yrityskierroistani, niin minulla ei ole minkäänlaisia edes kuviteltuja raskausoireita tässä kierrossa, lähinnä vaan tympääntyneenä odottelen seuraavia menkkoja. Asiaa myös ei helpota se, että kun sain positiivisen tuloksen ovulaatiotestiin niin mieheni seksihalut hävisivät sen siliän tien. Harrastimme kyllä sinä päivänä kun plussa pärähti, mutta seksi oli enemmän tai vähemmän pakonomaista, valitettavasti.

Mariella -77: onnitteluni raskaudestasi, hienoa, annat toivoa! Ehkä minäkin vielä raskaudun tai sitten en. Tää kierto ei ainakaan kovin lupaavalta näytä.

Toivotan teille muille positiivisempiä ajatuksia ja paljon plussatuulia tässä kierrossa.

että miksi epäilen raskautumista tässä kierrossa on se, että lämmöt eivät nousseet kunnolla ovulaation jälkeen (36.2->36.5 ja jatkoivat asteittain nousemista aina 37, tänään taas laskenut 36.6).

Ei ymmärrä: Meillä meni kanssa tää kierto ihan hukkaan, eikä pelkästään vatsataudin takia. Mitä enemmän mä ehdottelen petipuuhia, sitä vähemmän miestä kiinnostaa. Tässä kierrossa ainoot romanttiset päivät oli kp9 ja kp18. Ja ite tulkitsin ovuloivani juuri tuossa välissä kp14 paikkeilla. Voisin vaan kuvitella, kuinka nolla-innostus olisi vastassa, jos menisin ovulaatiotesti ojossa mainostamaan, että nyt pitäis sitten muhinoida. Ei se kukkokaan käskien näköjään laula :) Onneksi tuo ukkeli nyt kuitenkin lähinnä naureskelee näille mun kommervenkeille. Eilen pidettiin pieni suruhetki "hukatun ovulaation muistoksi", kun minua niin kovin harmitti... Ei muuta kuin uusi menkkoja kohden! Ja toivottavasti niitä plussauutisia alkaa ropista tähänkin ketjuun lisää.

MeJoo: toi oli paras "hukatun ovulaation muistolle". Siis aivan loistava. En voi kun hymyillä :) Mutta tosiaan toivottavasti parempi onni meille ja muillekin ensi kiertoon!!

:-) Jälkikäteen naurattaa, mutta siinä hetkessä kun on ovis ja tietää että se menee ohi niin ei kyllä naurata. Me keskusteltiin vähän tästä, koska meillä on juuri ollut se tilanne, että jos kerron otolliset päivät niin miestä ei kiinnosta. Hän sanoi että saa suorituspaineita. Hän myös koki että minä ajattelen tämä meidän "lapsettomuus" on jotenkin hänen syytä. En todellakaan kyllä ajattele niin. On kyllä aika tärkeä keskustella näistä jutuista.
En ymmärrä: tsemppiä teille. Mekin olemme yrittäneet ja odotelleet jo pitkään (yk11) sitä pikkukakkosta. En minäkään ymmärrä mikä tässä on. Oletteko miettineet mitään hoitoja tms..? Meinaan kun vuosi täynnä pian? Me päätettiin että vasta syksyllä menemme lääkäriin jos ei ole mitään tapahtunut.

Tuo hukatun ovulaation muistohetki kolahti tännekin, kun viime kuussa mulla oli se megakriisi asian takia. :-D

Nyt tässä kuussa ei ole hukattu ovulaatiota vaan on otettu kaikki irti monitorin "high"-päivistäkin.

Meillä mies on sitten kai vähän erikoinen, kun se on ihan intona ja ihan itsekin kyselee ovulaatiotestituloksia tai nyt sitten on seurannut tuota mun monitorin käyttöä. Sanoi vasta että on jopa ihan turn-on hänelle kun minä ilmoitan vaikka pojan päiväunien aikaan, että nyt herra petiin ja sassiin... Onneksi, koska minä olen aika herkkähipiäinen ja jos mies alkaisi hannata vastaan tai olla haluton, olisin varmasti nopeasti ihan hajalla.

Liitäjä: hoidoista puheen ollen, niin minä marssin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen lääkärilleni. Ja mitään fysiologista syytä ei raskautumiselleni löydetty! Siis sinänsä helpottavaa, mutta myös todella turhauttavaa kun "vikaani" ei pystytä hoitamaan. Lopeta stressaaminen oli ainoa ohje. Tietenkin täytyy ottaa huomioon, että ikää on tullut lisää, mikä voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista (ensimmäisen kanssa olin 33v. ja toisen 35v. ja nyt olen 38v.).

Minäkin olen säännöllisesti syönyt foolihappoa ja greippimehuakin juonut joka aamu. Joku kyseli greippimehun tehoista niin minulla ainakin kyseinen mehu helpottaa ovulaatioliman pongaamisessa.

Pampula: ihana mies sinulla!

Hei pitkästä aikaa.
Olen pitänyt vähän etäisyyttä, mutta käynyt lukemassa teidän juttuja kuitenkin. Mulla alkaa olla jännäpäivät käsillä kp 28 tänään, mutta melko negatiivisella mielellä jälleen. Nyt kun on "joutunut" tarkkailemaan omaa kroppaansa yli puoli vuotta niin olen pistänyt merkille että "kuvitellut raskausoireet" toistuvat joka kuukausi, lievä huonovointisuus, herkistynyt hajuaisti, palelu jne eli kuuluvatkin minulla ihan kuukautiskierron oireisiin. Nytkin tunnistan nuo samat oireet ja lisäksi lisääntynyttä janoa ja nälkää, sekä saapuvasta tädistä kertovaa hiusten rasvoittumista jne. Ovulaation jälkeenhän munarakkula muuttuu keltarauhaseksi ja alkaa erittää keltarauhashormonia. Oireeni johtuvat varmaan siitä koska joka kuukausi ne loppuvat kuukautisten alkamiseen. Pieni toivo kuitenkin elää vielä että mitä jos kuitenkin tärppäsi :) no, testejä en ole ostanut lisää ja yritän olla ostamatta, oikeastaan yritän olla mahdollisimman paljon miettimättä koko asiaa. Keskityn nauttimaan keväästä (tosin meillä on vielä pihassa lunta kuin keskitalvella :D) ja ajattelemaan ihan muita juttuja.

Pampula: mukavaa että mies on noin mukana yrityksessä :) Meilläkin on, mutta siinä on myös kääntöpuolensa meillä :/ esim. kun yritän asennoitua valmiiksi pettymykseen ja puhun jo tulevista menkoista niin mies on ihan surullinen ja pettynyt "ai eikö vieläkään?" ja yritän selittää että en ole varma mutta valmistaudun jo siihen pettymykseen. Sitten jos en jaksakaan peiton heiluttelua jonakin iltana niin hän tuntuu olevan pettynyt siitäkin etten yritä tarpeeksi tai että enkö haluakaan enää kolmatta lasta jne. Oman pettymyksen lisäksi on aika raskasta katsoa vielä toisenkin pettymystä asiasta, kun tämä yritys venyikin paljon pidemmäksi kuin osattiin kuvitella ja jotenkin kai koen että minussa on jotain vikaa kun ei tärppää :/ mutta kuitenkin samassa veneessähän tässä ollaan ja parempi näin kuin että olisi ihan "hällä väliä"-asenteella kuten yrityksen alussa, tai piilottaisi tunteensa kokonaan eikä puhuisi niistä mitään. Ainakin tiedän että tämä yrittäminen kannattaa kun me molemmat niin kovasti haluamme tämän lapsen.

En ehdi nyt kommentoida teidän kaikkien juttuja, mutta olen hengessä mukana ja luen kirjoituksianne, ja kirjoittelen itsekin taas kun muistan..

Mukavaa, että tuntuu löytyvän samojen tunteiden kanssa painiskelevia ihmisiä! Ei tunne itseään ihan niin kummajaiseksi.

Ja nyt lisää omaa napaa. kp 24/34? menossa. Ovis tuli ja meni kp14 paikkeilla tuntemusten perusteella (ja jäi hyödyntämättä), eli jos tämä pitää paikkansa, niin menkat pitäisi tulla ensi viikon tiistain jälkeen jossain vaiheessa.

Tämän ekan kokonaisen luomukierron loppupää on ollut kyllä suht kurja. Kolme päivää olen palellut aivan horkkana iltaisin ja tänään se alkoi jo aamusta. Finnejä puski leuan täyteen kp 19 jälkeen. Yöllä hikoilen ja palelen vuorotellen, enkä saa nukuttua kunnolla vaan heräilen, puhun unissani ja riehun. Mieskin alkaa jo väsyä. Stressaan tällä hetkellä aika paljon työasioista ja eilen rakas iPhonekin meni rikki! Kai tämä on sitten sitä estrogeenitasojen vaihteluun liittyvää "normaalia" olemista. Kiitos vaan, luonto :) Keskikierrossa on hetken hyvä olla, mutta sitten alkaa tämä alamäki.

Koitetaan kestää ja tsemppiä jännäpäiviin niille, joilla on oikeasti jännättävääkin!

Hukatun oviksen muistolle - osui ja upposi myös minuun ;). Hauskasti sanottu! Kyllä se pännii, jos/kun tilaisuus menee sivu suun. Nyt kuitenkin, kun on taas uusi kierto menossa, niin ei enää harmita niin paljoa, on taas toivoa uudelleen. Mut niin kuin jo joskus aiemmin mainitsinkin, niin olisi kyllä ihan huippua, jos ovis voisi olla pari kertaa kuukaudessa :).

Onhan tämä yrittäminen ihan hakuammuntaa loppupeleissä, tosi iso määrä tuuria tarvitaan, että onnistuu, vaikka kaikki osuisikin kohdalleen ajoitusten ym. kohdalla. Sittenkin voi niin moni asia vielä heittää häränpyllyä, että jokainen raskaus on tosissaan iso ihme.

Mulla on ollut ihan hirmuinen vauva-ikävä tässä pari päivää, siis semmoinen "extravauvatus-olo". Ostin höperönä uusimman vauvalehdenkin tähän olotilaan ja luin hyvin intensiivisesti ko. lehden :D. On tää ihan hullua. Vaikka nuo kaksi jo olemassa olevaa ovat vielä ihan pikkuisia ja vievät paljon energiaa, niin silti on tämmöinen "emo-olo", eli lisää vaan sitä pesuetta haluaa :). Tosin tiedän kyllä senkin, että jos vielä kolmas saadaan aikaiseksi, niin sitten on lapsiluku täynnä.

Tahtoo vauvan!! Viikonloppuja!

Tämän ekan kokonaisen luomukierron loppupää on ollut kyllä suht kurja. Kolme päivää olen palellut aivan horkkana iltaisin ja tänään se alkoi jo aamusta. Finnejä puski leuan täyteen kp 19 jälkeen. Yöllä hikoilen ja palelen vuorotellen, enkä saa nukuttua kunnolla vaan heräilen, puhun unissani ja riehun. Mieskin alkaa jo väsyä. Stressaan tällä hetkellä aika paljon työasioista ja eilen rakas iPhonekin meni rikki! Kai tämä on sitten sitä estrogeenitasojen vaihteluun liittyvää "normaalia" olemista. Kiitos vaan, luonto :) Keskikierrossa on hetken hyvä olla, mutta sitten alkaa tämä alamäki.!

Melko samojen vaivojen kanssa taistelen täällä MeeJoo! :/ Todella kurjaa.. Viimekierrossa ja tässä kierrossa on ollut tuota hirmuista palelua etenkin iltaisin, mutta ajoittain myös päivällä ja aamulla. Lisäksi olen äärettömän väsynyt ja toisinaan huonovointinen :O Minullakin on öisin levotonta ja heräilen ihan tuskanhiestä märkänä ja vuoroin paleltaa >:( Ja meiltä lapsi rikkoi tietokoneen näytön! (onneksi tv toimii varanäyttönä) :D aika ironista että kun on muutenkin stressiä ja kurja olo niin juuri silloin sattuu ja tapahtuu. Mulla on koulun loppurutistus menossa ja ilmeisesti stressaan sitä vaikka muuten ollutkin suht stressitön olo. Nyt menossa kiertopäivä 31 ja menkkoja odotan huomenna tai parin päivän sisällä...

Viimeksi muokattu:
Toivottavasti kaikilla on mieli hyvä näin keväisen viikonlopun kynnyksellä.

Minä olen nyt hyvillä mielin: monitori näytti ovulaatiota tiistaille ja tänään kävin gynellä juttelemassa asioista ja hän ultrasi ja hyvä keltarauhanenhan siellä möllötti. Oli myös kypsynyt toinen munarakkula, mutta se oli puhkeamatta. Ilmeisesti hiipuu nyt sitten? Myös kohdun limakalvo oli hyvässä kuosissa: 10,4 mm.

Kokeilen nyt Terolutia tähän loppukiertoon, koska Lugesteron ei ole pitänyt tiputtelua kurissa. Gyne sanoi, ettei siitä pitäisi haittaakaan olla vaikken sitten oikeasti tarvitsisikaan.

Nyt täytyy vain toivoa parasta. Kaikki tarvittava on tehty tässä kierrossa, joten muu on kohtalon käsissä.

Kaikki tarvittava on tehty tässä kierrossa, joten muu on kohtalon käsissä.

Hieno asenne, Pampula! Mukavaa lukea positiivisia kuulumisia.

Tyttöjenäippä: Rauhoitti kummasti kuulla, että palelu voi hyvin mennä PMS-oireiden piikkiin. Hetken hulluuksissani pohdin, josko sitä olisi neitseellisesti siinnyt kuitenkin :) Tuuthan sitten raportoimaan, tuliko ne menkat, kuten ajattelit.

Malviina: Nimenomaan, se on kyllä ihmeiden ihme, että terveitä ihmisiä syntyy maailmaan näinkin paljon! Osaa olla onnellinen tuosta yhdestä tokaluokkalaisesta "ihmeestäkin", kaikkien näsäviisasteluiden ja kouluhommien opettelun keskellä... Mutta kyllä se vauvan kaipuu on on silti kova täälläkin. Jotenkin niin haluaisin meille parikin muksua vielä. Ja mieluusti nyt tai ainakin heti!

Menkkojen oletettuun alkamisaikaan ovulaation perusteella olis nyt 3 päivää, lasken siihen varuiksi vielä pari päivää päälle hermostumisvaraa. Vatsassa ei kyllä erityisemmin tunnu menkkaisalta, mutta rinnat alkoivat tänään aristella. Finnit rauhoittuivat ja olo on nyt vähän parempi kuin alkuviikosta, vaikka vähän masentaakin eikä mikään oikein huvita. Onneksi tämä aallonpohja on kuitenkin aina ohimenevää.

Nyt nauttimaan aurinkoisesta viikonlopusta!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä