PIKKUKAKKONEN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitu 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ollaan mahataudissa, tosin jo toipumaan päin. Ihan kamalaa! Poikakin on kipeä, tosin flunssassa. Oksentaa välillä limaa, mutta varsinaista mahatautia ei ole saanut. Oma vointi ei ole kummoinen, koko yö meni juostessa vessassa. Poikakin itki aika paljon yöllä, joten unet jäivät vähäisiksi.

En tiedä onko menkat alkamassa vai onko mulla vaan jotain mielikuvitusoireita. Rinnat on ollut silloin tällöin arat, paleltaa ja väsyttää sekä iltaisin mahaa turvottaa. Onhan se tietenkin mahdollista tulla raskaaksi vaikka menkat ei olisikaan vielä alkaneet synnytyksen jälkeen, mutta en halua ajatella sitä mahdollisuutta, on kurjaa pettyä.

Pahoittelut niille, joilla menkat alkoi ja plussaonnea ihan kaikille!

Saara

Mulle ei vieläkään mitään uutta. En ole vielä bongannut ovista. Kaiken varalta kellistin ukon eilen ja sitä edellisenä iltana ja sitä edellisenä... heh. ;)
Ootellaan, ootellaan, eihän tässä muukaan auta =)
Kp 14.

Mulla on jotenkin toiveet tosi pieniä raskauteen nähden. Jopa mieskin sanoo et tuskin siellä on mitään... Joten ei mitään uutta siis tänne. Kp 37 mennään ja viimeksihän oli 41, joten viikonlopulla odottelen kierron loppuvaksi.

Heipä hei vaan kaikille. Nyt pienen pieni toivon kipinä on, että menkat ehkä saattas alkaa joskus lähitulevaisuudessa. Viikon verran on mahaa nipistelly ja jomotellut. Viikko sitten yhtäkkiä alko sattua niin hirveästi, että piti mennä sohvalle makaamaan kaksin kerroin. Tuntu ihan supistukselta ja se meni n. 5minuutissa ohi. Joskus aikasemminkin tollasta kipua oli ennen menkkoja. Valkovuodon tapastakin on tullut nyt todella runsaasti. En tiedä, täytyy vaan olla kärsivällinen!

Ainiin vielä, tein sillon viikko sitten ovistestin ja se näytti haaleeta viivaa. Tähän asti ei ole näyttänyt mitään. Onko muilla näyttänyt ovista ennen tai jälkeen tollasta haaleeta viivaa? Ei se varmaan mitään tarkota, mut kuitenkin...=)

Testatkaahan Leeni ja Saara ;)

Ilona: Tervetuloa vaan jouluvauvaa tavoittelemaan. Joskin jotenkin luulen, että mulla mahikset tästä kierrosta meni jo. Oviksesta ei oikein havaintoa. Voikohan olla, että ei ovuloi, kun imettää??

Huppiainen kp 15/27-28

Ilona: just oikea asenne, nokka kohti tulevaisuutta ja jouluvauvaa :) Se me saadaan!!

Soitinpas sinne neuvolaan, ohjasivat lääkärille suoraan. Sain lääkäriajan huhtikuun alkuun, kuulemma ohjaavat eteenpäin jos tarvetta. Että sitten nähdään mitä sieltä löytyy. Voi että oli kyllä tosi veemäisen kuuloinen akka että eipä paljon kiinnosta mennä romplattavaksi... Onko pakko jos ei tahdo? :)

Muuta ei ommaan nappaan, paitsi se että meikäläinen on ihan ulkona kp:stä, pahemmin kuin viime kierrossa :) Hyvin näkyy unohtuvan...

Ketä muita ärsyttää nuo vaalimainokset? Niitä tulee tuutin täydeltä joka mediasta, ihan pursuaa korvista ulos...

Piitu

tervehdys pitkästä aikaa, täällä ollaan oltu taas oksennustaudissa, tai siis toi poitsu vaan, mutta niin pahassa sellaisessa (kova kuume, ripuli ja oksentelu) että sairaalaan tiputukseen jouduttiin, viimeset neljä vuorokautta on kyllä hävinny mielestä kokonaan. oltiin vielä niin eristyksissä kaikesta, omassa pikku huoneessa, tartunta vaaran vuoksi, et ei mitään kontaktia ulkomaailmaan. ikkunasta sitten kurkittiin kevään tuloa. huh, hirvee tauti, toivottavasti se nyt jättää meiät rauhaan.

ilona ja minna voi itkut ja tsemppiä uuteen kiertoon.

hyvä piitu kun sait ajan varattua, totta kai sä meet sinne tarkistuttaan, että kaikki on hyvin. jos jotain vikaa löytyy, ja se olis korjattavissa ni kyllä se vauvva on sen arvonen että kerran pari on käyny tutkimuksissa...

täällä ei mitään uutta kierron suhteen ei oireita, en kyllä just muista mikä kiertopäivä, lopuillaan kuitenkin. ja siis nyt saa jo luvan tärpätä, uskon ja toivon niin... viime aikoina on kyllä tullu limoja paljonkin, en tiä miks koska ovis kuitenkin meni jos viikko sitten, en tiiä noo ens viikolla selvinnee.

Nostellaanpas tätä meidän ketjua vähäsen. Aika hiljaista täällä, ei taida olla kellään mitään uutta kerrottavaa?
En ole huomannut ovulaatiota tässä kierrossa, nyt on kp 16. Mitkä kiertopäivät ne on niitä parhaita hedelmöittymisen kannalta? Joko mulla on mennyt tässä kuussa ohi? Vitsit kun minä en tiedä näistä mitään. Mutta valistakaa te viisaammat =)

Yksikseni täällä...
Löysinkin googlettamalla tietoa tuosta ovulaatio ja hedelmöittymisjutuista. Siis ovulaatio tapahtuu aina 14 vrk ennenkuin kuukautiset alkaa. Joten jos mulla onkin pitkä kierto, niin ovista ei välttämättä ole vielä ollut. Siis jos on vaikka kierto 30 päivää, niin kp 16 olisi ovulaatio. Tai sitten on sekin mahdollisuus, että sitä ei tapahdu ollenkaan =(
Kohta minäkin taidan olla kypsä ostamaan niitä ovistestejä =D

Ulpu :Ovis on kyllä niin iso mysteeri että huh huh... Sen luulee bongaavansa mutta sitten se näyttäiskin tulevan uudelleen. Minulla ainakin tekee tiukkaa!

Tänään on koskenut ihan älyttömän kovaa mahaan,siis tätä minun epäilemääni endokipua, siis ihan älyttömän kovaa. Höh...

Kyllä mä sinne lekuriin menen maksoi mitä maksoi... Että voikin ällöttää tuo alapään romplaus :(

Iltaa!
Eka clomipäivä ja järkky pääkipu jo nyt :(
Se endo on kyllä kirous, mun lekuri sanoo että tartten varmaan toisen laparoskopian koska endo tuli takasin 2kk synnytyksen jälkeen, raskaushan vaan pitää sen "aisoissa"..
Piitu onnea tarkistukseen, inhottavaahan se tietty on!!

Ja ovis on yksi maailman suurimmista mysteereistä, mä en tiedä siitä yhtään mitään. Just noin että aina kun luulee että NYT niin sit se ei ookkaan, tai sit on, muttei oo mitään selkeetä hetkeä.. mutta joo kait se sitten on suurinpiirtein 14 päivää ennen menkkoja, mutten siihenkään enää osaa luottaa ;)

No höh. Ei meidänkään simpat löytäneet perille. Ei se nyt niin kamalaa ole, uskottelen ainakin niin. Flunssa ja muu sairastelu jätti yritykset ihan muutamaksi, joten olisihan se ollut jo melkein ihme... Nyt vain odotellaan niitä uusia "ovismahakipuja" ja jouluvauvaa. Jos me kaikki sitten taas ensi kuussa... :)

pahoittelut ompula, joo jouluvauvvaa kohti vaan, vielä kerkii tän vuoden puolelle...

hitsi tää meiän elämä kyllä tökkii ja pahasti kohta mä hajoon kyllä täydellisesti. jou duttiin palaamaan taas sairaalaan kun poika vaan ripuloi edelleen, kohta jo viikko takana, se on laihtunu niiiiiin paljon. tuntuu et kaikki menee pyllylleen töissä ja kotona ja ihan kaikkissa muissakin tilanteissa. ihan varmaan ´ne menkatkin alkaa ens viikolla, ni on sitten vielä epä onnistuneempi olo, jos mahollista. viimenen kuukausi on kyllä ollu elämäni hirvein...

anteeks vuodatus, pakko purkaa jonnekkin..

Äsken bongasin limat, joten jospa olis vaikka sitten ovis. Tänään ollaan kyllä kyläilemässä, yötäkin, joten eilinen puuhastelu saa riittää. Ja sitten jos vaikka huomenna kyläilemästä tultua innostuisi...
Kp 17, joten kierroksi tulisi tässä kuussa 31.

Meiteille voimahali, älä ihan vielä hajoa. Vakavalta kuulostaa tuo vatsatauti, toivottavasti lähtee pian pois!Oispas ihana jos ne menkat ei sieltä alkaisikaan!

Hyvä Ulpu, eikun miehen kaatoon! Tsemiä simoille!

Ilonalle myös jaksuja päänsäryn kanssa, toivottavasti helpottaa pian. Toivotaan ettei ole endoa, ei kiva ei... Lekuri muuten sanoi että harvoin se tulee jo synnyttäneille, eli minullahan ei ollut mitään tälläistä ennen raskautta tai heti synnytyksen jälkeenkään..

Hyvät viikonloput kaikille kakkosen haaveilijoille!

Nyt muuten olen ihan täysin ulalla kp:stä, viime kierrossa sentään tiesin suurin piirtein missä mennään... Hyvä hyvä!

Toivottavasti ei haittaa kun käyn moikkaamassa! oli pakko tulla katsomaan onko odotuspuolelle siirtynyt porukkaa ja olihan täältä jokunen. Lisää vain.

Onnittelut tuleville rouville! Häät on kyllä ihana asia, varsinkin jos saa olla samalla raskaana. Meillä oli häät kun olin rv 28+. Tosin alussa ja lopussa voi olla hiukan rankempaa, mutta voi sitä onnea!

++++ onnea kaikille!

mii83 (rv13+4)

Ei haittaa yhtään vaikka välillä tuleekin moikkailemaan, itse aion tehdä saman! Täällä on ollut hiljaista vlopulla. Meillä tyttö on ollut kipeä, muta nyt parantumaan päin. Mulla muuttui kp 44 rv 6+1.....

onnea tosi paljon min, ihanaa että joku plussaileekin.... onnea odotukseen.

täällä podetaan taaas vatsa tautia, tällä kertaa kohteena olen minä.. meiän perhe ei kyllä tervettä päivää nää... helmikuusta asti meiän perheessä on ollu kokoajan joku poikkeustila päällä ja sama meno tuntuu jatkuvan rasittavaa. kohta hajoo pää.
täällä toivotaan kovasti, kovasti plussaa tulevaksi tossa viikon loppu puolella. oireita en oo näitten sairastelujen takia kerenny bongailemaan.

Onnea oikein kovasti Min!! Kauhee kiire pukkaa päälle, en ole oikein ehtiny edes lukemassa täällä käydä. Harmi juttu meitei kun teillä pyörii noi taudit. Meilläkin tosin on kuumetta ja yskää ollu viimesen kuukauden ajan vähän väliä. Kai se on sitä lapsiperheen arkea...

Odottelen toiveikkaana menkkoja alkavaksi tällä viikolla. Kaksi viikkoa sitten oli se älytön kipuilu ja ajattelin sen olevan ovis ja nyt sen jälkeen on menkkamaista tunnetta ollu koko ajan. Ehkäpä sit lääkärille varaan ajan, jos mitään ei kuulu.

Tsemiä plussailuun=)

Pitkästä aikaa täällä. Lukemassa missä menään, ensinnäkin onnea Min:lle! Ihana pieni jouluvauva sieltä tuloillaan, onnea :)

Meillähän on menty tässä tytön syntymän jälkeen (10/06) hieman varovaisemmin. Alkuun toivoimme heti uutta raskautta, mutta katsoimme parhaimmaksi siirtää sen yritystä hieman kesemmälle alkavan talonrakennusprojektin jne vuoksi. Olisi kiva että kaikki olisi valmiina kun kakkonen tulee, etten sitten ole yksin kahden pienen kanssa aluksi. Mutta apuahan aina saa, onneksi on sukulaisia.

Nyt kuitenkin jotenkin on alkanut jännittämään. Me tässä lipsuimme joku aika sitten. Ehkäisyähän meille ei ole ollut missään vaiheessa, mies ei ole päästänyt vain kavereita uimaan perille saakka. Paitsi tässä kuussa...ja ehkä kenties oviksen aikoihin.

En tiedä miksi mutta mua nyt oikeasti jännää...tuntuu ihan hassulta...Limat oli eilennä sellaisia ihan hailakan punaista ja alavatsassa tuntuu hassulle...nyt kp 26/30
Vielä muutama päivä, en kyllä halua edes ajatella mitään vielä...ensinmäinen lapsi oli totaalinen yllätys josta saimme tietää vasta rv 10.

Kiitos onnitteluista! En voinut mitenkään uskoa kun ostin Prismasta testin et jos se ei pidäkkään paikkansa kun oli sillain puolet tosi vaaleena. Kaksi niitä tein mutten silti uskonut joten ostin eilen apteekista ja selvä viiva, kaippa se on sitten uskottava:) Terkka sanoi et positiivinen tulos voi tulla jos menkat on alkamassa parin päivä sisällä, mutta ei uskonut et mulla on se kyseessä. Laskettu aika sitten ois 11.11 ja ikäeroa tulisi 1v 5kk. Oli muuten ton esikoisenkin laskettuaika tuo 11 pvä, mut tosiaan kesäkuuta:)

Yhteistyössä