Pilasin hiukseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaikki alkoi siitä, kun halusin luonnollisen näköisiin vaaleisiin värjättyihin hiuksiini hieman lisää raitoja. Kokeilin kotona huppuraidoitustekniikkaa joka epäonnistui pahasti, vaikka olin katsonut paljon videoita ja lukenut tietoa miten se käytännössä toimii. Lopputulos = lähes koko pää blondattuna luonnottoman näköiseksi oranssikeltainen, läikikäs tukka jossa juuriin oli jääneet selkeät rajat raidoituksesta. Tämän jälkeen päätin lätkäistä 7.3 kultaisen tummanvaalean värin päähäni peittämään kaiken tuhon jonka ehdin tekemään. Se onnistui, mutta juuri alkoi näyttää hyvin punertavalta ja latva haalistui ruman vihreäksi parissa pesussa. Etsin lisää tietoa ja ymmärsin että hius vihertää koska siinä ei ole tarpeeksi pigmenttiä. No halusin tukkani tasaisen väriseksi ja kauniiksi, joten laitoin loppujen lopuksi suklaan ruskean 5.35 hiusvärin päähäni. Latvaan ei tarttunut ja se oli kuivahtanut hampuksi, kun taas muu osa hiuksista oli rumaa punaruskeaa joka ei sovi minun kylmälle ihonsävylleni yhtään. Olen luonnostaan tuhkanvaalea blondi, joten näytän hullulta punertavassa tukassa, aivan kuin huono peruukki päässä. Väri ei siis vastannut odotuksiani, vaan tuli jotenkin tosi punainen ja hiukset ohimoilla ovat oransseja. Latvan sain onneksi korjattua color maskilla, MUTTA.

Nyt tilanne on sellainen, että sain allergisen reaktion tuosta viimeisestä värjäyskerrasta. Päänahkaa alkoi kutittamaan ja polttelemaan, ja se punoitti korvia myöten. Väriä on kuivunut kököiksi päänahkaani ja ne lähtevät hilseilevinä paakkuina pois. Huom. Olen pessyt pääni jo kerran shampoolla.

Kyseeseenkään ei tulisi värjätä hiuksia enää uudelleen, ikinä. Läheiseni kertoi omasta reaktiostaan joka oli hengenvaarallinen ja joutui lopettamaan värjäilyn kokonaan. No, miten he*******ä kasvatan oman, tuhkanvaalean värin, takaisin punaruskeaan tukkaan!? Lisään vielä että ei, en ole menossa kampaajalle ottamaan raitoja tai mitään muutakaan koska en ole valmis maksamaan siitä (200€). En myöskään aio kokeilla tyveeni mitään sprayta, color maskia tai muitakaan sävytteitä, sillä ne eivät yksinkertaisesti sinne tartu ja työ olisi valtava saada se piiloon lisäksi järjetön rahanmeno. Tässä on kyse ainakin parin vuoden kasvatusprojektista. Annanko siis vain kasvaa ja yritän sietää tätä? Kertokaa myös omia kokemuksianne. Ja jätetäänhän kaikki typerät kommentit ja jälkiviisastelut sikseen.

No käytä sit syväpuhdistavia shampoita ja jos päänahka kestää, sitruunamehua ja toivo että aurinko haalentaa nopsaan värin normaalimmaksi.

No käytä sit syväpuhdistavia shampoita ja jos päänahka kestää, sitruunamehua ja toivo että aurinko haalentaa nopsaan värin normaalimmaksi.

Tämä on myös mietinnässä. Koittaisin välttää tuota latvaa koska se varmaan vetäisikin takaisin blondiksi. Mutta koska hius on päältä paremmassa kunnossa (ja alta) niin väri on tarttunut kuin rutto.

Ap

Eli sä oot värjännyt pääsi 3 kertaa peräkkäin muutamassa päivässä? Ei ihme että päänahka reagoi, sehän on tosi ohut ja läpäisee myrkyt. Hyi kauhee, huudo sitä nyt usein haalealla vedellä, ja laita latvoihin hoitoainetta tunniksi ennen suihkua (kiedo pyyhe ympärille).
Vähemmällä olisit päässyt kun olisit alunperin menny sinne kampaajalle.

Kyllä se vaan on niin, että on hommia, jotka kannattaa jättää ammattilaiselle. Seuraavaks ravaat erikoislääkärillä allergian takia ja se vasta edullista onkin.

Kyllä se vaan on niin, että on hommia, jotka kannattaa jättää ammattilaiselle. Seuraavaks ravaat erikoislääkärillä allergian takia ja se vasta edullista onkin.

Joo en ravaa, koska en värjää hiuksiani enää. Järkeä tulla mankumaan jos vahinko on jo tapahtunut? Kuten tekstissäni jo esitinkin, jälkiviisaudet ja muut epäolennaiset kommentit voi jättää ihan itselleen vain.

Sitäpaitsi, allerginen reaktio voi tapahtua ihan ammattilaisenkin tuolissa. Jos on herkistynyt jollekin ainesosalle hiusvärissä, ei allergia sitä katso laittaako sitä kampaaja vai ei.
Ei tuo välttämättä ole allerginen reaktio. Nuo aineet nyt vaan on hyvin ärsyttäviä, eikä ihme että iho reagoi kun siihe jatkuvasti kaadetaan ärsyttävää ainetta.

Ap leikkaa vähän latvoja, ja laita joku hiusmaamio latvoihin (älä nyt laita päänahkaan mitään tuotteita ettei iho mene ihan rikki, sit voi lähteä hiuksiakin. Ehkä jotain vauvaöljyä tai bepanthenia korkeintaan, kokeile ensin varovasti korvallisille). Varovasti liottelet paakkuja pois, kyllä ne siitä ajan kanssa lähtee. Hiukset onneksi kasvavat, mutta ihon toipuminen kestää ja hiusten kasvu saattaa tilapäisesti hidastua.

Minä ostin kerran hiusväripaketin, mutta kemiaa opiskellut mieheni heitti sen roskiin ja sanoi että tuollaisia aineita ei iholle laiteta. Itteeni se harmitti kovin silloin, mutta ehkäpä niin oli ihan hyväkin.

Ei tuo välttämättä ole allerginen reaktio. Nuo aineet nyt vaan on hyvin ärsyttäviä, eikä ihme että iho reagoi kun siihe jatkuvasti kaadetaan ärsyttävää ainetta.

Ap leikkaa vähän latvoja, ja laita joku hiusmaamio latvoihin (älä nyt laita päänahkaan mitään tuotteita ettei iho mene ihan rikki, sit voi lähteä hiuksiakin. Ehkä jotain vauvaöljyä tai bepanthenia korkeintaan, kokeile ensin varovasti korvallisille). Varovasti liottelet paakkuja pois, kyllä ne siitä ajan kanssa lähtee. Hiukset onneksi kasvavat, mutta ihon toipuminen kestää ja hiusten kasvu saattaa tilapäisesti hidastua.

Minä ostin kerran hiusväripaketin, mutta kemiaa opiskellut mieheni heitti sen roskiin ja sanoi että tuollaisia aineita ei iholle laiteta. Itteeni se harmitti kovin silloin, mutta ehkäpä niin oli ihan hyväkin.

Kiitos vastauksestasi. Laitoin eilen Biozellin chocolate -color maskin latvoihin ja hiukset tosiaan pehmentyivät siitä ja muuttuivat tasaisen värisiksi, tästä olen ihan tyytyväinen kyllä. Päänahka siis ei ole missään huonossa kunnossa nyt, mitä hieman kutiaa ja hiusväri on tarttunut päänahkaan paakkuina jotka siis irtoilevat. Muuten ihan ok.

Joo, en tiedä mikä aivopieru tämä oli lähteä itse värjäilemään, tuli tehtyä kunnon syöksykierre kun yritin korjailla ja loppujen lopuksi olen tullut siihen päätökseen että kynin hiukset pois jonkun 3-5 cm kohdilta kun omaa väriä on kasvanut siihen asti. Ei sinänsä haittaa koska minulla on ollut parikin kertaa lyhyet omanväriset hiukset ja ne sopivat hyvin. Pääasia että saan sen oman värin takaisin pian. Siitä on sitten hyvä kasvattaa. Ja onneksi hiukseni kasvavat hyvin nopealla vauhdilla, en usko että tällainen yksittäinen moka pilaisi kasvustoa, juurta itseasiassa näkyy hieman jo. Kyllä tämä tästä..

En muuten tiedä mutta jos päänahka on nyt kovin herkkänä kannattaisiko vähän aikaa tehdä ihan vain rasvapesuja? Omaa kokemusta ei ole mutta kaverini jolla on hiusväri/saippua/shampoo allergia pesee pääosin rasvapesulla. Eli siis vesiliukoista voidetta ja sillä pesee hiukset. Jos on pelkkää rasvaa sisältävä voide se ei peseydy hiuksista. Aqualan L ainakin sopii tarkoitukseen.

Mulla viimeisimmän vaalennus kerran aikana väri alkoi kuumenemaan tosi kuumaksi, ja jouduin pesemään liian aikaisin pois. Hiuksia katkesi myös tupsuina 5cm mittaisiksi värjäyksen jälkeen. Eli siis tapahtui kemiallinen leikkaus. Ainahan tuo väri on vähän kuumentunut, kutissut ja kirvellyt värjäyksen aikana ja olen olettanut että normaalia kun aikamoista myrkkyä. Enää en uskalla värjätä noilla.
Nyt 4v värjännyt cultivators tms. kasviväreillä ja hiukset voi tosi hyvin. Värit pysyy hyvin, mutta värjääminen kestää kauemmin.

Värjäyskertojen välin pitää olla ainaki 2 viikkoa...

Mulla viimeisimmän vaalennus kerran aikana väri alkoi kuumenemaan tosi kuumaksi, ja jouduin pesemään liian aikaisin pois. Hiuksia katkesi myös tupsuina 5cm mittaisiksi värjäyksen jälkeen. Eli siis tapahtui kemiallinen leikkaus. Ainahan tuo väri on vähän kuumentunut, kutissut ja kirvellyt värjäyksen aikana ja olen olettanut että normaalia kun aikamoista myrkkyä. Enää en uskalla värjätä noilla.
Nyt 4v värjännyt cultivators tms. kasviväreillä ja hiukset voi tosi hyvin. Värit pysyy hyvin, mutta värjääminen kestää kauemmin.
Mut sä vertaat nyt vaalennusta värjäykseen, pystyykö noilla kasviväreillä myös vaalentaan?
Kun sehän se nimenomaan vaatii juurikin sitä kunnon myrkkyä? Kyllä varmasti kaupan perusvärit/kevytväritkin ovat terveellisempiä ja turvallisempia kuin sellaiset mitkä sisältää vetyperoksidia tms vahvaa myrkkyä. Toki voi olla tietysti että kasvivärit ovat vielä hellempiä(en tiedä kun ei ole kokemusta) vaikka kaippa niillekkin allergisoitua voi. Turvallisinta tietty kun ei värjää ollenkaan.