pinnasängystä isoon sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju84

Jäsen
14.07.2007
613
0
16
meillä tyttö 15kk siirtyi nyt isoon sänkyyn nukkumaan kun ei enään pysynyt pinnasängyssä. Oletteko tehneet nukuttamsien mitenkä? istutteko ängyn vieressä sen aikaa että nukahtaa vai juoksetteko perässä ja viette takaisin sänkyyn kun tulee pois?
Yritin ekaksi tuota vien takaisin systeemiä, mutta nyt olen lukenut isommallle pidemmän iltasadun ja nukahtaa sen aikana.
Nyt ongelmaksi onkin tullut se että herää yöllä ja tulee pois sängystä ja silloin olen istunut sängyllä sen aikaa että nukahtaa uudestaan ettei piristyisi siihen juoksuleikkiin, siihenkin menee noin puolituntia joka yö. Mitenkäs olette nuo yöheräilyt hoitaneet?vai heräileekö kenelläkään muulla tuon ikäiset lapset enään yöllä?

Meillä on 1v7kk ja aika siirtää matkasängystä tavalliseen. Nukahtaa itse eikä juuri herää öisin. Ajattelin tehdä samalla tavalla eli antaa nukahtaa itsekseen, vieden takaisin jos/kun karkaa. Mutta sen näkee sitten kun saa sängyn että miten alkaa sujua tai ei ala.

Meillä siirryttiin pinnasängystä lastensänkyyn kun lapsi oli 1v4kk. Pinnasänkyyn lapsi nukahti itsekseen, ilman mitään nukuttamista mutta kun muutaman viikon lastensängyssä nukuttuaan tajusi, että sieltä pääsee pois, alkoi nukuttamisrumba, jota on jatkunut nyt 6kk. Eli illalla nukkuminen vaatii sen, että toinen vanhemmista jää huoneeseen, muuten lapsi nousee sängystä ja alkaa leikkiä / lukea pimeässä huoneessa, ryömii(!) pois huoneestaan, lähtee juoksemaan pitkin taloa ym. Pikkuhiljaa olisi tarkoitus alkaa opettaa lasta jäämään sänkyyn vaikka aikuinen poistuu viereltä. Hiljaa hyvä tulee ;)

Apua alkaa jännittämään :p Meillä poika 1v4kk siirtyy juhannusviikonloppuna isoon sänkyyn ja pienempi kehdosta pinnasänkyyn. Meinattiin ite nukkua miehen kanssa olohuoneessa niin ollaan ottamassa vastaan mikäli poika juoksentelee keskellä yötä. Mä meinasin kokeilla niin että samalla lailla vietäisiin omaan sänkyyn miten jää pinnasänkyyn mutta eri asia sitte jääkö sinne kun tajuaa että sieltä pääsee pois. Ei ole kyllä pinniksestäkää pyrkiny pois vaikka laita on ihan alhaalla.

Anno: Ei meilläkään lapsi pyrkiny pinniksestä pois ja mökillä nukahtaa edelleen hienosti matkasänkyyn mutta siinä omasta sängystä pois tulemisessa on vaan se joku juttu. Toivotaan, että teillä homma sujuu ilman näitä meidän ongelmia ;)

Meidän 2v nukkuu lastensängyssä unipussissaan eikä oo ikinä tullu iteksiin pois sieltä :) Edes päiväsaikaan.. Siirtyi siihen perhepedistä 1v 9kk iässä. Nukuttamiseksi luetaan iltasatu ja sanotaan hyvänyön lorutus, tyttö jää sänkyynsä unta hakemaan. Eilenkin tosin taisi melskata siellä puolitoista tuntia lauleskellen ja höpötellen eikä tullut missään vaiheessa pois sängystä

*Muoks* Noniin, ei asioista pitäisi ääneen puhua :D Nythän sitten kuului huhuilu ja tyttö oli tullut itse pois sängystä päikkäreiltä herättyään. Saas nähdä miten öihin vaikuttaa, toivottavasti unipussi pidättelee..

Meillä alkais olla toi jatkettavaan siirtyminen ajankohtaista, tyttö 1,5v. Pelkään että kohta tulee yli laidan, sen verran notkeasti jalka jo nousee...

Meidän neitiä ei varmasti unipussi pitelisi, hän kyllä riisuisi sen varmaan melko näppärästi :)

Meillä siirrettiin lapset isojen poikien sänkyyn kaksi vuotiaina, eivätkä ole tulleet pois sängystä, paitsi toien kokeili kerran mut roudasin aina takaisin eikä kokeillut uudestaan. En tiedä onko sattumaa vai johtuuko siitä että on siirretty vasta 2-vuotiaana, silloin jo ymmärtävät sen verran puhetta, että tajuavat kun sanoo, että pää tyynyyt ja pois ei tulla.

Yhteistyössä