Pitää vissiin muuttaa!?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi jehna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi jehna

Vieras
Pakko avautua jonnekin!!
Ärsyttää niin nämä koulukuljetusten aikarajat: alle 13-v lapsen koulumatka saa päivässä kestää 2,5h..minusta sekin on jo liikaa, mutta asumme maalla. Meidän lapselle tulee kouluun matkaa n.11km. Sen matkan kuljemme autolla 15 minuutissa, talvella menee hitusen kauemmin.. Tänään eskarin tutustumispäivänä johtaja kertoi, että lapsemme joutuu lähtemään kouluun jo klo. 7:30. Koulu alkaa klo.9:00. Aamulla taxi hakee muitakin lapsia samalla ja lapsi joutuu istumaan autossa 1,5h. Iltapäivällä eskari loppuu klo.14. Lapsemme jotuu odottamaan eskarissa klo.15:00 asti, että muut samalle suunnalla asuvat lapset pääsee koulusta ja sen jälkeen matka kotiin kestää taas 1,5h. Se tarkoittaa että lapseni koulumatka kestää autossa 3h ja odottelua 1h. Siis yht. 22km matkalla.. ja vaikka huono matkikassa olen, niin eikös tuo nyt mene jo kuljetuksen osalta jo yli sallitun aikarajan?!?!? Päivän pituus on siis 7:30-16:30.. Jos lapsi pääsisi suoraan kyydillä niin matkat kestäisi yhteensä max. 40min..
Ymmärrän, ettei meille voida palkata mitän private pirssiä, mutta en ymmärrä miksei niitä matkoja voi järjestää millään muulla tavalla... mihin tästä voi valittaa? Onko valittamisesta mitään hyötyä?
Puhuimme jo tänään puolisoni kanssa, että pitää varmaan muuttaa lähemmäksi sivistystä, että lapsen matka ei kestäisi niin pitkään.. Harmi vaan, koska viihdymme täällä koko perhe hyvin, tämä on meidän koti. Meillä on myös hevostalli, joten menee varmaan hevoset myyntiin, ei kai niitä voi keskustaan ottaa mukaan.. ARGH!!
Ehdotin johtajalle, että voin kuljettaa lapseni itse, koska olen äitiyslomalla vauvan kanssa kotona. Näin lapseni pääsisi edes tuon eskari ajan lyhyemmällä päivällä. Se ei kuulemma sovi. Kunta joutuisi maksamaan minulle 0,30€ /km matkakulu korvausta, koska kunnalla on velvollisuus järjestää koulukyyti. Ehdotin, että voisin kuljettaa ilmaiseksi, koska en halua lapseni istuvan päivää taxissa, sekään ei kuulemma vaan käy.. MITÄ IHMETTÄ!? He siis saavat kuljettaa lastani yli sallitun ajan, mutta minä en saa viedä lastani edes ilmaiseksi.. EN YMMÄRRÄ!?
Harmittaa.. Meillä ei siis ala koulutaival mitenkään mukavissa merkeissä. Olen jo ihan toivoton.. =(

jaahas, sori mutta vaikea uskoa että et saa muka viedä itse häntä. Tottakai kaikkien pitäisi itse viedä lapsensa kouluun. Turhaa rahaa saavat taksikuskin, varma ja hyvä tienesti.

vie vaan itse. tosi lyhyt matka. pyörälläkin tuon menee.

Höpö höpö johtajan puheille. ESIOPETUS on VAPAAEHTOINEN. Voit itse viedä lapsen ja hakea sen. Järjen käyttö sallittu. Pidä pintas! Pommita vaikka johtajaa, itsekin voit lukea "lakia" esim. esiopetuksen lait.

Höpö höpö ne mitään matkakuluja sulle maksa! Tottakai saat kuljettaa itse, ilmoitat vaan aina taksille että ei tarvii tänään tulla hakemaan =) niin mekin usein tehdään. Kohtuuttomalta kuulostaa, sitäpaitsi eikös se ole "odotuksineen 2,5 tuntia"! Meillä tuli ekaluokkalaiselle viime vuonna 2h 35 min, ja soitin siitä kuntaan. Virkamies oli että ai se on sulla niin pienestä kiinni, no hän tiivistää vähän tätä taksin aikataulua paperilla niin saadaan se 2,5 tuntia. Mutta siis tottakai vaadit asiaan selitystä!

Yhteistyössä