Pitääkö ihmisen olla näin hiton huono, terveydeltään? On niin paha mieli. (ketä kiinnostaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neytiri

Aktiivinen jäsen
Siis mulla on munuaisten vajaatoiminta, ja luultavasti nyt jotenkin pahenemassa kun jalkoja turvottaa :(
On niin kauhee olo henkisesti, ja pelottaa että mitä seuraavaksi.

Vanhemmat kauhistelee aina, ja muistuttaa mua että ei saa sitten syödä mitään kortisonia lääkkeeksi tähän. Oon ihan hämmentynyt, kun lääkäri taas mulle neuvoo että jossain vaiheessa sitäkin varmaan pitää kokeilla.
Pelkään joutuvani siihen Dialyysiin tai elinsiirtojonoon, kun mun tuurilla kellään ei oo mun kudostyyppiä.

Mua itkettää tää tilanne tällä hetkellä. Parin viikon päästä ois taas lääkärin kontrolli, ja taas se kysyy että onko kuoppaturvotusta jaloissa, ja onhan sitä :( Ei paljoa mutta niin että kun sitä palloniveltä painaa sisäreunasta niin kyllä siihen pieni kuoppa jää joka ei heti palaudu :/
Olen ollut aina tosi huolissani terveydestäni, nyt kuitenkin tosi korostetusti. Vahdin itteäni ja kroppaani kokoajan, ja musta tuntuu että oon kohta jo luulosairaskin.

Mies ei tunnu tajuuvan tätä stressiä, se jotenkin ajattelee mun kai olevan jotenkin kiusanhenki. Hän aina niin ihanasti mua auttaa kaikessa, ja palveleekin usein pyytämättäkin mua. Ja sit suuttuu kun ei aina tee mieli seksiä.
Itselle tulee paha mieli siitä, että ennen mun teki mieli sitä usein, ja nyt tuntuu että stressaan tätä terveyttäni niin että pelkään taas kuollakseni mennä kuuntelemaan tuomiopäivän uutisia. Jotenkin mä en vaan saa itsestäni silloin irti mitään :(

Eikä ees helpottanut että purin tänne. No tulipa purettua kuitenkin. :'(

En osaa lohduttaa, mutta älä sitä ihmettele, että olet huolisassi terveydestäsi. Tottakai jokainen on, jolla vakava sairaus on! Voisitkohan yrittää selittää miehelle, että oot tosi huolissasi, jos ei vaan oo tajunnu?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
En osaa lohduttaa, mutta älä sitä ihmettele, että olet huolisassi terveydestäsi. Tottakai jokainen on, jolla vakava sairaus on! Voisitkohan yrittää selittää miehelle, että oot tosi huolissasi, jos ei vaan oo tajunnu?

Tajuaa se, mutta omat halut tuntuu silti jylläävän niin voimakkaasti, että mua ahidstaa välillä lujaakin.

tulee sellainen tunne vaan, että juuri luin jotain positiivista tuohon munuaishommaan liittyvää, uudesta hyvä terveys lehdestä, pitäisi katsoa vielä mitä se oli.
siis positiivista siinä mielessä, että hoidot kehittyvät aika vauhdilla.

Oletko muuten uskaltanut kurkata koskaan noiden munuaisssairauksien keskustelufoorumille, taisi olla maksa. ja munuaisliitto. (ei tietenkään sitten kannataan jos se vaan lisää pelkotiloja)

Siellä oli kyllä erittäin asiallisen ja mukavan tuntuista porukkaa, kun joskus itse katsoin.

Alkuperäinen kirjoittaja zizzi:
tulee sellainen tunne vaan, että juuri luin jotain positiivista tuohon munuaishommaan liittyvää, uudesta hyvä terveys lehdestä, pitäisi katsoa vielä mitä se oli.
siis positiivista siinä mielessä, että hoidot kehittyvät aika vauhdilla.

Oletko muuten uskaltanut kurkata koskaan noiden munuaisssairauksien keskustelufoorumille, taisi olla maksa. ja munuaisliitto. (ei tietenkään sitten kannataan jos se vaan lisää pelkotiloja)

Siellä oli kyllä erittäin asiallisen ja mukavan tuntuista porukkaa, kun joskus itse katsoin.

Mä olen tutustunut niihin, ja ehkä siksi ahdistunkin niin paljon. Kun se tieto lisää tuskaa.
Olin pitkään tosi oireeton, ja mulle tää tulikin raskauden aikana. Ahistun ajatuksesta, että olisinko nyt terve jos lasta ei olisi, mutta samalla ahdistun ajatuksesta että lasta ei olisi.
Mua mietityttää myös se että kuka yleensäkkään voi luovuttaa munuaisen? Voiko mun äiti luovuttaa jos/kun sillä on sama veriryhmä mun kanssa, vai onko siihen jotain muutakin vielä mitä pitäs täsmätä.

Yhteistyössä