Pitääkö kaikkien lasten lahjoihin käyttää just yhtä paljon rahaa..

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Kuopukselle oon ostanu sellaisen kannettavan dvd:n isoimmaksi lahjaksi siis, ja esikoinen sai valita uuden puhelimen, kun sellaista toivoi.. Valitsi sitten sellaisen, joka maksoi 24?, ostin siihen muistikortin lisäksi, joten nuo maksoi yhteensä jotain 40?..

Kuopuksen lahja oli jotain 150?. Se dvd ja puhelin on lasten "isoimmat" lahjat, pitääkö mun ostaa esikoiselle vielä jotain kalliimpaa, että pääsevät !tasoihin" kuopuksen kanssa.

Olipa hankalasti selitetty..

ei kai se hinta ratkaise. vaan et tulee mieluisia ja käyttöön varmasti.
tosin pienenä kyl vertailtiin broidin kans, et kummal kalliimmat (ni sillä oli aina!)
Se oli vaativampi, ja on edelleen mä vaatimattomampi, edelleen..
kaipa ne lapset aina vertaa, mitä toiset saa, ja ite ei.

Meillä 7v ja 9v saavat selvästi vähemmän lahjoja kuin 3v kuopus. Ihan siksi, kun toivelistoissakaan ei ollut isoilla paljoa enkä ylikään ala ostamaan. Ja saivat kuopuksen ikäisinä itsekin samanverran mitä pienin nyt. Eli ei tarvitse olla arvoiltaan samassa määrässä.

Kyllä meillä esikon 9v lahjat maksoi enemmän kuin kuopuksen 3v. Vaikkakin kuopus taitaa saada enemmän paketteja. Mut 9v yksi lahja maksoi 129e sillä summalla saa monta lahjaa kuopukselle.

Mä oon aina yrittänyt laittaa saman verran lasten lahjoihin rahaa. Nyt on vaikeaa, ku isoin osaa vaatia vaikka mitä (tarpeellista) ja keskimmäinen on vaatimaton ja siksi hälle on vaikeampi ostaa. Tuo pienimmäinen taas haluaa kaikkien lelumainosten lelut =)

Jos meidän lapset alkais jouluna tappelemaan tai vertailemaan sitä, kumman lahjat kalliimpia, tai kumpi sai enemmän paketteja, mä ottaisin kaikki lahjat ja pois ja ilmoittaisin että ens jouluna ei sitten saa kumpikaan mitään! Vaikka nuo (etenkin esikoinen) ovat aika materialistisia, ei koskaan ole joulu- tai muita lahjojakaan vertailleet. Tuskin ne siinä hötäkässä edes huomaavat laskea kummalla enemmän paketteja.

Ei. Minusta tärkeämpää on sen, että lahja on toivottu ja taatusti mieluinen. Esikoisen toive maksoi 150? ja keskimmäisen alle 20? ja on hänkin taatusti iloinen sen saatuaan :)

En ymmärrä todellakaan, miksi kaikkien lahjoihin pitäisi käyttää yhtä paljon rahaa! Ettäkö tasa-arvon vuoksi pitäisi käydä ostamassa jotakin älytöntä vain, jotta voisi esitellä lapsukaisille, mitä kukin lahja maksoi? Älytöntä.

Meillä lahjoja annetaan sen mukaan, mikä kenellekin olisi sopiva ja mukava ja ihana ja tarpeellinenkin. Poika 13 v saa sähkökitaran, hupparin, t-paidan, julisteen, levyn, DVD:n, kirjan, suklaata... kitara maksaa 400 eur.

Tyttö 5 v saa hänelle sopivia juttuja, jotka eivät todellakaan maksa 400 + muuta päälle. Tulisi siinä lapsellekin jännetuppitulehdus ja itku, jos pitäisi keksiä noin isolla rahalla toiveita, joita ei toivo.

Yhteistyössä