Pitääkö lapsilla olla omat huoneet ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni

Vieras
Meillä sellainen tilanne että lapset tällä hetkellä 9 ja 5 vuotiaat. Odotan kolmatta. Meillä on ihana oma talo mutta omaa huonetta ei enää riitä tuolle kolmannelle. Onko teillä lapsilla omat huoneet ?

Mä asuin lapsuuteni systerin kanssa samassa huoneessa ja myöhemmin kirjahyllyllä erotetussa vanhempieni makuuhuoneessa. Kun 11 veenä sain ihan ikioman oman huoneen, olin rfevetä liitoksistani.

Lapset kyllä voivat majailla samassa huoneessakin, mutta itse arvostan sen verran paljon omaa rauhaa ja yksityisyyttä, että olen tarjonnut mahdollisuuden omiin huoneisiin lapsillenikin.

7 ja 9 -vuotiaat ovat omasta halustaan samassa huoneessa, mutta se huone on iso... yli 20 neliötä. Esikoisella 12v on oma huone.

Mutta yleisesti ottaen ei lapsilla mikään pakko ole olla oma huone.

empä osaa sanoo että tarviiko, meillä on tytöt ( 2 ja 5 vuotiaat) samassa huoneessa ja poju yksin omassa. Enempää ei huoneita ole meijän makkarin lisäksi. Ja uudes omakotitalos asustellaan. Mutta eiköhän noi niinkin mene, sopu sijaa antaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja anni:
Meillä sellainen tilanne että lapset tällä hetkellä 9 ja 5 vuotiaat. Odotan kolmatta. Meillä on ihana oma talo mutta omaa huonetta ei enää riitä tuolle kolmannelle. Onko teillä lapsilla omat huoneet ?

Ei, tokaluokkalainen ja eskari-ikäinen samassa huoneessa (samaa sukupuolta) ja kolmas omassaan (eri sukupuolta). Taloa piirrettäessä meillä oli kaksi lasta.

Meillä esikoisella on oma huone (ja siellä on myös talon kaikki soittimet) ja toisella ja entisellä kuopuksella on iso yhteinen huone ja vauva nukkuu vielä meijän kainalossa.

Meidän pojat 15 ja 13 v. vajaat 2 vuotta ikäeroa, on olleet samassa huoneessa. Isompi kyllä toivoisi omaa rauhaa ajoittain. Huoneensa on omakotitalomme suurin, pakettitalopohjassa vanhempien huoneeksi piirretty.
Molemmilla on omat kaverit ja harrastusmenoja useana iltana. Ovat toistensa parhaat ystävät, pelaavat lautapelejä, höpöttävät iltajuttuja ym. Minusta se on lahja heille, upea ja läheinen veljeys. Toki kaikki ei ole niin saman luonteisia. Sitte meillä on alle kouluikäinen tyttö. Hän sai pienen oman huoneen kolmevuotiaana, siihen asti nukkui vanhempien kanssa.

Meillä on kolme makkaria, mut yks on työhuoneena ja mä en millään haluais luopua siitä. Mutta eiköhän se pidä sitte pojalle vapautta kunhan kasvaa; tytöllä on kuitenkin jo niin omat jutut omassa huoneessa, että pikkumies olis varmaan vaan häiriöksi :whistle:

Yhteistyössä