Pitääkö minun nyt leikkauttaa tyttäreni persoonallinen, hieman ulospäin suuntautunut korva koska tytöstä ei kuulema voi tulla kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trinsessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Trinsessa

Aktiivinen jäsen
28.10.2009
1 582
1
36
Erään sukulaisen tyttöystävä kysyi et aiotaanko leikkauttaa meidän 10 kuukauden ikäisen korva kun se on tuollainen hörökorva. :/ Tytöllä on toinen korva vähän persoonallisempi ja sanon aina että se on hieman ulospäinsuuntautuvampi. :) Höh. Minusta se on ihan korva.
Kysyin perusteluja tälle niin ei kuulema voi meidän tyttö olla koskaan kaunis ja tyytyväinen korvansa kanssa. Aika tunteettomasti sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos asia haittaa sua, lapsen isää tai lasta, niin leikkauttakaa.

Jos se haittaa vaan sukulaisen tyttöystävää, niin naurakaa räkäisesti :)

Siis se ei todellakaan haittaa minua eikä lapsen isää. Kuten jo sanoin, ihana persoonallinen korva. Eikä se pahasti hörötä, kuhan sojottaa vähän enempi ulos kun toinen korva. Tytön mielipidettä ei vielä oikein tiedä, asiasta kysyin häneltä ja vastaus oli "tissi". Ota siitäkin nyt selvää. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos asia haittaa sua, lapsen isää tai lasta, niin leikkauttakaa.

Jos se haittaa vaan sukulaisen tyttöystävää, niin naurakaa räkäisesti :)

Siis se ei todellakaan haittaa minua eikä lapsen isää. Kuten jo sanoin, ihana persoonallinen korva. Eikä se pahasti hörötä, kuhan sojottaa vähän enempi ulos kun toinen korva. Tytön mielipidettä ei vielä oikein tiedä, asiasta kysyin häneltä ja vastaus oli "tissi". Ota siitäkin nyt selvää. :D

:D :heart:

Meillä kans tytöllä toinen korva hörö. Tyttö nyt 4v ja meinataan todellakin leikkauttaa ennen koulua. Nykyään kiusataan niin pienestä, et jos sen pienellä toimenpiteellä voin välttää niin sen teen. Leikkauskulutkin menee vakuutuksen piikkiin, joten senkään takia ei tarvi huolta kantaa.

Ihana :D :heart:

Tuskin sen leikkauttamisesta haittaa on tytölle. Siis sen suurempaa mitä tuollaisessa pikkuleikkauksessa nyt ylipäänsä on. Kaikki toimenpiteet on aina sellaisia että niissä voi tulla yllätyksiä. Lasten kanssa tosin ollaan varmaan entistä tarkempia kuitenkin.

Itselläni ei tuollaista tilannetta niin en osaa sanoa mitä tekisin.
Mutta jos tämä korva on tosi pahan näköinen oikeasti? En tiedä millaisesta korvasta kyse. Tuskin pieni epäsymmetria ketään haittaa.

Mun tytöllä on nenässä pieni epämuodostuma, ja se leikataan sit kun tyttö on isompi jos itse niin tahtoo. Äitiä ja isää tää ei haittaa, mutta tuntuu häiritsevän kovastikin ulkopuolisia ihmisiä.

Eiiiiiii hörökorvat on niin söpiksen persoonallisen näköiset :D minusta on sääli kun niitä ulkonäköpaineiden vuoksi leikataan :(
Toki jos lapsi niistä itse isompana kärsii, mutta seki on yleensä just ulkoapäin tuleva paine siitä miltä PITÄÄ näyttää :/

Minun siskontytöllä on vähän höröllä olevat korvat ja minusta se tyttö on niin suloinen.. enkä ole kuullut että häntä olisi kiusattu koulussa niistä korvista.. eli ei niitä kannata leikata, jos ne eivät teitä kiusaa..

EI tietenkään pidä...

Ja muuten, mun pojalla on hörökorvat, tismalleen samanlaiset kuin isällään. Mutta mikä siinä oli erikoista, niin se, että vauvana ne ei höröttäny yhtään, vasta noin vuotiaana korvat alkoi kasvaa sivuille...
Että se sinun tyttösi toinen korva saattaa alkaa suuntautua myös vielä!

Tässä nyt kuvaa vähän tästä (vielä niin rumasta) tytöstä korvineen päivineen. Vähän epäselvä kuva, pitää yrittää etsiä parempaa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5383170.jpg

Tässä nyt kuvaa vähän tästä (vielä niin rumasta) tytöstä korvineen päivineen. Vähän epäselvä kuva, pitää yrittää etsiä parempaa.

Ai sillä ei oo toinen silmä vielä auennut...

;) (=huumoria)

Ihana vekkuli ilme! :D

Ihan normaali söpö vauva jolla normaalit vauvan korvat!

Pistä välit poikki niihin idiootteihin jotka kehoittivat menemään leikkaukseen!

Nukutus on aina riski, turhiin operaatioihin ei pidä mennä eikä missään nimessä viedä lasta joskin huomasin kyllä että et ole aikeissa viedäkään!

Onneksi sinun lapsellasi on fiksu ja vahva äiti!

Meijän pojalla on kans ulkonevat korvat. Toinen oli pienenä aiva rutussa... Itkettihän se itteään niissä hormonihuuruissa mutta kyllä itketti eniten AIKUISTEN kommentit... " Toi korvahan on vähän kuin suppilo" neuvolantädiltä, "Voi vitsi mitkä korvat!!" perhekerhon mammalta.. "Koska susta on noin hörökorvanen tullu" sukulaiselta... Ja sitte ihmetellään miks vanhemmat miettii korvien leikkautusta kun ensimmäinen vuosikin on jo tota ja sellaisten ihmisten toimesta joiden PITÄISI jo osata olla hienotunteisia... Pelottaa vaan kun päiväkodissa tai jossain alkaa ne lapset laukomaan "totuuksia" :(