pitääkö tässä nyt johonkin ongelmakoirakouluttajaan ottaa yhteys?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä tässä tähän ikään asti kaikki on kuultu.... Neuvotellaan kaksivuotiaiden kanssa ja pidetään paneelikeskusteluja ja viestitään lappusin 1-vuotiaan kanssa. Pissatetaan imeväisiä ja nyt sitten keskustellaan koiran kanssa.
Voi antakaa jo kaikki kestää.

Koira on eläin. Eläimellä on erilainen tapa kommunikoida kuin ihmisellä.
Koiralla on laumajärjestys, koira vaatii sellaisen. Koira ei ymmärrä ihmisen kieltä, koira ei siis ymmärrä selitystä.
Koira vaatii laumahierarkian, kun koiralla ei ole sellaista, koira itse muodostaa sellaisen.
Koira ei edelleenkään ymmärrä ihmistä, muistetaan tämä.
Jos koiralle on opetettu hihnatapa, ja koira ei sitä noudata, kielletään. Jos kielto ei tehoa, kieltoa tehostetaan.

Koiraa ei selätetä. On harvinaisen typerää lähteä selättämään koira, jonka refleksit on satakertaiset ihmiseen nähden. Koiraan ei kosketa. Ja miksi koskisit? On sinun syytäsi, ettei koira tottele.
Koira joko tottelee tai ei, jos ei tottele, niin miksi ei tottele?
Ei sillä ole hyvää syytä. Se ei luota siihen, että sinulla on tarpeeksi hyvät perusteet käskyillesi.
Mietippä järjellä itsekin. Uskoisitko sinä ufohahmoja, jotka muutenkin käyttäytyy sun mielestä totaalikummallisesti?
Et. Oletettavasti toteaisit, et tee sinä häippä tyylilläs, anna minä huolehdin omista asioistani ja samantien vähän sun uusavuttomasta perseestäsi.

Mikään kolinapurkki ei auta, jos et ole johtaja. Silloin koira vain tuijottaa et perkele kun on huonostikäyttäytyvä ihminen, viskoo tavaroilla, ei tajua lenkillä kulkea oikeaan suuntaan, käy rinnuksiinkin kiinni, eikä osaa puolustaa minua vastaantulevilta uhilta.
On kuule onnesi, ettei koira ole tarttunut suhun jo kiinni. Kyllä ennemmin selväpäiseltä koiralta vaikuttaa.

Koiran saa rotiin ilman minkäänsortin koskemista siihen. Se ei vaadi edes äänenkorotusta.

Yleensä nartuilla ekan/tokan juoksun jälkeen alkaa vaihe, jolloin ne selkeesti testaa kun on alfanarttu taloudessa. Nytkun olet jo tassun alla, mieti kuin koira, miten pääset sieltä pois.
Miten saat itsellesi johtajuuden, miten olet nartumpi kuin alfanarttusi.

Senkun selvität, olet jo tassunmitan alfaasi edellä.

Ja todellakaan, minä en henkilökohtaisesti usko sitä, että koira lahjomalla, houkuttelemalla jne muulla tilpehöörätavalla temputtamalla lopettaa kiskomisen.
Kyllä se on se vanhanajan ei-sana, mikä pitäs tehota.

Yhteistyössä