Pitääkö tuolta kohta 2,5v jättää päikkärit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä taas, parempi eri ketju laittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä taas, parempi eri ketju laittaa

Vieras
kun nukuttamiseen menee yli tunti ja se pitää olla vieressä!!!saattaa nukahtaa vasta 15.00 ja sitten nukkus pari tuntia ja sit ei illalla nukahda kuin vasta 23.00!

Herää aamulla n. 9.00, enkä mä jaksa aiemmin kyllä rueta heräämään, on uniongelmia itelläkin (ei tuu uni illalla/yöllä ja aamulla ihan rätti).

Heräilee yöllä kerran/pari. Nukkusko paremmin jos jättäs päikkärit pois, vai tarviiko se kuitenkin vielä päiväunet???KUmpi tärkeempää nukkua tietty määrä vuorokaudessa vai niin että päivä katkaistaa nukkumalla...siis aivoille.

No jos tilanne on tuo, niin en näe kyllä mitään järkeä pistää väkisin nukkumaan niitä päiväunia. Meillä vanhempi lopetti päiväunet alle 2-vuotiaana ja nuorempi hiukan päälle 2-vuotiaana. Satunnaisesti nukkuvat vielä kyllä.

Voi hyvää päivää.. Herätkää aamulla oikeasti aiemmin niin saat ne päiväunet edelleen väliin. Lapsen kehitykselle on tärkeää saada levähtää kesken päivän. Menet sitten itsekin aiemmin nukkumaan.

Kärsin itse unettomuudesta, ja olen lukenut että iltauni olisi erityisen tärkeää. En tiedä onko totta. Vähäuninen 1,5-vuotiaamme nukkuu nyt tunnin päikkärit, ja epäilen, että nekin jää ennen 2 vuoden ikää pois. 2 päiväunien aikaan meni pahimmillaan nukkumaanmeno vasta iltakymmeneen...

Meilläkin päikkäreille ja yöunille nukuttelut alkoi kestää tuntikausia ja nyt kun ei nuku enää päikkäreitä niin nukahtaa vartissa yöunille ja nukkuu 12 tuntia. Jos joskus herää aikaisemmin niin sitten nukutaan päikkärit. Toki välillä on havaittavissa lievää kiukuttelua päikkäriaikaan, mutta mieluummin pieni kiukuttelu silloin kun monen tunnin hermojen koettelu nukutushommissa....

Alkuperäinen kirjoittaja Ulli:
Kärsin itse unettomuudesta, ja olen lukenut että iltauni olisi erityisen tärkeää. En tiedä onko totta. Vähäuninen 1,5-vuotiaamme nukkuu nyt tunnin päikkärit, ja epäilen, että nekin jää ennen 2 vuoden ikää pois. 2 päiväunien aikaan meni pahimmillaan nukkumaanmeno vasta iltakymmeneen...

Ja lisään, että lapsi nukkuu max 10 h yössä, vaikka mitä tekisi. Ainoastaan päikkäreiden lyhentäminen on vaikuttanut asiaan edes jollain tavalla.

Mä tekisin ehkä niin, että n. klo 13 pieni lepo, esim. kirjan lueskelua tms. ja jos nukahtaa niin nukahtaa, mutta ei nukkumaan enää klo 15. Voi toki olla, että jos unille meno illalla aikaistuu niin myös aamuherääminen aikaistuu.

Yhteistyössä