Pitääkö tyylikkäässä/hienossa sisustuksessa olla kaikki sävy sävyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snowpatrol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snowpatrol

Jäsen
16.05.2012
364
0
16
Oletko itse tarkka siitä, että kaikki ovat sävy sävyyn? Kuuluuko hienoon sisustukseen se, että kaikki värit ovat keskenään erittäin sopusoinnussa?
Vai voiko olla vaikkapa lilat verhot ja pinkki pöytäliina? (nuo värit ovat vaan esimerkkeinä heitetty=

No, ainakin esim. englantilaisten rikkaiden, siis todella rikkaiden sisustuksessa on sellaisia värisekoituksia ettei tosikaan. Kuka sen sitten oikeasti määrittelee mitä pitää olla ja mitä ei, kun käytäntöjäkin on laidasta laitaan.

No eikös pinkki ja violetti sovi yhteen, tietyt sävyt ainakin. EI tarvitse olla sävysävyyn, mutta jos asunnossa olisi ainakin 1000 värisävyä kaikki iloisen punaiset keltaiset vihreät ja siniset niin sitten olisi varmaan mauton ja tulisi mieleen joku lasten leikkipaikka..

• Tykkää
Reactions: Snowpatrol
Ei tarvitse olla sävy sävyyn vaan muuten jollakin tavalla sopia toisiinsa. Tällä hetkellä kyllä on myös muotia monochromatic-sisustus eli käytetään samaa väriä eri sävyinä kerrostetusti, mutta se on vaan yksi tyyli. Näyttää minusta aika erikoiselle.

Ei tyylikkäässä sisutuksessa ole kaikki harmoonisesti yhtä värin eri sävyjä. Yleensä aina pitää olla joku perusväri (neutraali), sille ehkä toinen kaveri ja ainakin yksi tehosteväri. Vaikka beessissä sisustuksessa oranssi.

Mutta tosiaan sävymaailma pitää sopia toisiinsa yleensä oli väri mitä tahansa.

http://www.moderninteriortrends.com/wp-content/uploads/2012/03/English-Interior-Design-image.jpg[/mg]

[img]http://topstail.com/wp-content/uploads/2010/11/british-queen-victoria-home-design-using-the-best-furniture.jpg

island-furniture-design-1.jpg

Onhan sitä kaikenlaista...

Jaa no mä en ole niin tarkka. Tää meidän koti on sellanen junttilandian ja ituhippilandian sekotus :D suuri osa huonekaluista on kierrätettyjä eikä mun elämä lopu jos joka ikinen nippeli ei natsaa toistensa kanssa. Ei oo kukaan vielä koskaan valittanu että meillä olis ruma koti mutta ehkä ne sitte tyytyy puhumaan vaan selän takana :laugh:

Mä en jotenkin kestä sellaisia liian mietittyjä sävy sävyyn sisustuksia joita väännetään tikkurilan värilastujen kanssa.

Meillä on kaikkea muuta kuin tyylikästä ja suloisessa sekamelskassa mustaa, valkoista ja kirkkaita värejä.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Monotoonisesta tulee mieleen modernisisustus, tyylikäs sisustus taas on harmoninen kokoelma design tuotteita, hieno on taas pröystäilevä ja runsas. Tämä oma näkemykseni määritelmistä. Ava:n Tyylin oppitunnit ohjelmassa voi nähdä sisustuksia, jotka ovat ranskalaisten mielestä upeita, hienoja ja tyylikkäitä (esitellyt sisustukset ovat kaukana skandinaavisesta).

Yhteistyössä