Pitääkö uuden puolison hoitaa lapsi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle taas on täysin selvää, että vain minulla ja lastemme isällä on oikeudet ja velvollisuudet lapsiimme. Kauhea olisi ajatuskin, että lapsemme viettäisi kaikki työpäivämme, jonkun äitipuolensa kanssa. Esim. Kun 4v neuvolaan päiväkoti tekee lausunnon lapsesta, niin joutuisisin kysymään lapsen äitipuolelta lapsen sosiaalisista taidoista yms

Nythän olisi kyse siitä, että lapsen isäpuoli ei koskaan hoida tätä lasta, ei siitä että isäpuoli on lapsen elämässä AINOA aikuinen.
Etköhän nyt ihan pikkaisen liiottele noissa skenaarioissasi.

Meidän tapauksessa ei ole kyse enää päiväkoti-ikäisistä, vaan pienistä koululaisista ja enemmänkin siitä, että jos minulla on työpäivä ja mies lomalla, niin katsoo myös minun lapseni perään. Ei nyt sentään mistään lausunnon antamisista :D

No huh huh! Kaikenlaista sitä.
En viitsi toistaa toisia kirjoittajia, mutta onhan tuo juttunne varsin outo. Miten edes uskallat ottaa perheeseesi miehen joka ei pysty ottamaan vastuuta tulevasta perheestään? Mies ehkä rakastaa sinua, mutta kokee ahdistuksena lapsesi? Ei oo tottakaan!! Miettisin kyllä vielä häitä! Mies ei selvästikkään ole valmis ottamaan vastuuta tulevasta. Juuri tämän takia minä en ota miestä ennen kuin lapseni ovat kasvaneet omilleen.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28814606:
Nythän olisi kyse siitä, että lapsen isäpuoli ei koskaan hoida tätä lasta, ei siitä että isäpuoli on lapsen elämässä AINOA aikuinen.
Etköhän nyt ihan pikkaisen liiottele noissa skenaarioissasi.

Meidän tapauksessa ei ole kyse enää päiväkoti-ikäisistä, vaan pienistä koululaisista ja enemmänkin siitä, että jos minulla on työpäivä ja mies lomalla, niin katsoo myös minun lapseni perään. Ei nyt sentään mistään lausunnon antamisista :D

Kysehän ei ollut tunnin parin vahtimisista, joita ap:n kirjoituksista päätelle tuleva mies oli jo tehnyt vaan päivähoidosta ap:n työpäivien aikana.

Minulle taas on täysin selvää, että vain minulla ja lastemme isällä on oikeudet ja velvollisuudet lapsiimme. Kauhea olisi ajatuskin, että lapsemme viettäisi kaikki työpäivämme, jonkun äitipuolensa kanssa. Esim. Kun 4v neuvolaan päiväkoti tekee lausunnon lapsesta, niin joutuisisin kysymään lapsen äitipuolelta lapsen sosiaalisista taidoista yms

No eihän tämä ole mitenkään outoa. Äidit eivät yleensäkään halua, että miehen uusi puoliso tutustuu lapseen tai varsinkaan viettää lapsen kanssa aikaa.

Ei kai tässä kukaan ollutkaan sitä mieltä että lapsi pitäisi ottaa päivähoidosta pois? Paitsi tietenkään vuorohoitoon hänellä ei ole enää oikeutta, jos sellaisessa on sattunut olemaan.

Kyllä kuitenkin sillä että isä/äitipuoli ottaa päävastuun lapsenhoidosta ja sillä ettei tämä hoida häntä ollenkaan on myös välimuotoja. Jos ollaan yhtä perhettä, varsinkin olettaen että ap on lähihuoltaja ja lapsi asuu valtaosan ajastaan hänen luonaan, kuuluu myös sen isäpuolen olla mukana lapsen elämässä ja osallistua myös noihin velvollisuuksiin. En tiedä tarkemmin miten nuo menee, mutta jos ap ja mies asuvat yhdessä ja ovat vielä naimisissakin niin yhteiskunta ei käsittääkseni enää näe ap:ta yksihuoltajana. Liekö hänellä sitten esim oikeutta jäädä kotiin sairasta lasta hoitamaan kun kerran mies ei ole töissä jne. Päivähoitomaksutkin menee yhteisten tulojen mukaan yms.

Vaikka se vastuu lapsista säilyy vanhemmilla niin järjettömältä tuntuu että äidin pitäisi vastata kaikesta lapseen liittyvästä silloinkin kun se sujuisi paljon helpommin ja mukavammin siltä isäpuolelta. Eikä ole kiva lapsellekaan joutua esim äidin työvuorojen takia olemaan ylipitkiä päiviä hoidossa jos kotona on aikuinen joka voisi hakea hänet hyvissä ajoin.

Jotenkin perhe missä toinen aikuisista ja lapsi/osa lapsista eivät kuulu yhteiseen kokoonpanoon tuntuu toimimattomalta. Itselleni vaikea ajatella suhdetta jossa mies ei hoitaisi lapsiani ja että tosissaan olisin erityislasten äitinä menossa naimisiin miehen kanssa joka ei tunne lapsiani juurikaan ja pelkää vielä näiden erityispiirteitä.

Kysehän ei ollut tunnin parin vahtimisista, joita ap:n kirjoituksista päätelle tuleva mies oli jo tehnyt vaan päivähoidosta ap:n työpäivien aikana.

Kuten sanottu, en edes kannata lapsen päiväkodista pois ottamista vaikka isäpuoli haluaisikin hoitaatätä kokonaan kotona (paitsi jos lapsi on ihan pieni). Mutta että mennä naimisiin miehen kanssa joka on jo valmiiksi järkyttynyt ajatuksesta olla isäpuoli...?

Yhteistyössä