Pitäis vissiin ilmoittaa kirpparin pitäjälle tästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Yks helistinlelu+lippis vauvalle oli mun pöydästäni poissa,mutta tänään kun kävin ja sain eka viikon fyffet ja listan tavaroista mitä oli menny eipä siellä ollu näitä kyseisiä tavaroita ollenkaan.Mitä ilmeisemmin pöllitty. :/ Vaikkei mun maailmani tähän kaadu ajattelin kuitenkin ilmoittaa asiasta. :whistle:

Kun pitää tollasetkin pölliä. Ja kirpparilla kun myydään kuitenkin käytettyä tavaraa. Ilmoittaisin minäkin. Voivat muuten löytyä jostain muusta pöydästä, nimim kokemusta siitäkin.

Ne tavarat voi olla jossain toisessa pöydässä. Kun mulla oli kirppispöytä sain usein kantaa muitten pöytien tavaraa oikeille paikoilleen. Jotkut ei vain viitsi vaivautua viemään tavarat takaisin sinne minne ne kuuluu. :/
Ilmoita ihmeessä, ne voi olla tiskin takana odottamassa.

Voihan ne olla jonkun toisen pöydällä. Itse olen kaksi viikkoa kantanut vaikka mitä toisten pöytien tavaroita pois omalta pöydältäni. On siellä ollut sellaisiakin tavaroita, joissa on ollut hinta, muttei pöydän numeroa.

tai voi olla että kirpparipitäjä itse on pöllinyt..
sillon kävi vähän epäilys kun itseltäni pöllittiin 3uutukaista lastenkirjaa,vauvan iso amme,videoita(tosin tämän varastajan tiedän koska kysyi niille videoille hintaa ja lätkäsin sen sinne muoveihin..oli vielä lapsen ja kaverin kanssa liikkeellä.)..
Noista mistään ei löytynyt tikettejä, eikä löytynyt kirpparirakennuksestakaan(tietäen koska kävin tarkastuskierroksen)..

meillä kans lähti aika hyvin tavaraa.. parhaat lelut. (mitään kalliita ei ollu muutaman euron korkeintaan) ja tytön ja mun vaatteita. mut joskus ne on vaan toisessa pöydässä ja ainakin tua kirppiksellä oli pöytä johon myyjät laittoivat tavarat jotka oli ilmestynyt omiin pöytiinsä, sieltä saatto käydä vilkaseen, muttei meidän tavaroita ainakaan löytynyt.

Me kerran vahingossa pöllittiin jonkun takki, ku mies kävi tyhjentämässä meän pöydän ja ei se mitään kattellu vaan pakkas kaikki vaan.

Purin kassin vasta paljon myöhemmin, ku se oltiin haettu...Joo, laiska minä...
No joo, vaikka mitä pikku vilppejä oon harrastanutki, sen takin oisin palauttanut, mut ku siinä ei ollu lappua. Kierrätykseen meni.

Yleensä tavarat ovat myyjän omalla vastuulla. Kukaan ei kirpulla ehdi valvomaan jokaista pöytää tai asiakasta. Ja kukaan ei niitä ala korvaamaan, kaikki pimittäis minkä ehtis..

Ja olen ollu töissä kirpulla!!

Multa pöllitään AINA kun vien kirppikselle tavarat.

On lähteny
-farkkuja
-paitoja
-vauvan vaatteita
-leluja
-kaikkea pientä mikä mahtuu taskuun/laukkuun

Ja joka kerta oon sen jälkeen kiertäny kirppiksen sata kertaa, pari hassuu kertaa on joku vaate ollu jossain muussa pöydässä, mut pitkäkyntisten matkaan ne kyl useimmiten lähtee...
:(

Voipi olla toisen pitäjän tavaroiden seassa. Ihmiset jättelevät muutenkin tavarat minne sattuu. Siskollani oli kanssa joskus kirppispaikka varattuna. Sillä hävisi monta tavaraa. Puhelimista tupperwaarakippoihin ja siltä väliltä. Kerran katsoi että kengät olivat hävinneet. Sitten huomasi ne kirpparinpitäjän jalassa. Oli nolona selitellyt että oli kokeillut, ja piti niitä sitten jalassa et kantsiiko ostaa. Kengät ilmesty pöydälle takas, päivän kulutettuina. Ja hiipi siskolle mieleen, että jos se pitäjä oli niitä pöllinyt. Olis varmaan ne kengätkin "unohtanut" jos ei olis niistä huomauttanut.

Multa katosi aika paljon tavaraa viime kerralla kun olin kirppiksellä. Teen aina listan mitä oon vienyt, niin on hyvä tarkistaa siitä. Kun laskin kadonneiden tavaroiden hinnat yhteen niin oli noin 80e. Ja mä myyn yleensäkin sillä periaatteella, että kunhan eroon pääsee. Kallein tais olla yks merkkianorakki 8e. Mainitsin asiasta kirpparin pitäjälle, niin sanoi ettei voi mitään, tavarat on siellä myyjän omalla vastuulla, jonka kyllä ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä, kun totesi, ettät ämä on heillä todella yleistä, tavaraa katoaa tosi paljon...eikö silloin pitäis tehä asialle jotain?

Nyt en myy enää kuin huutiksessa.

Eräs kirpparin omistaja kertoi, että kun oli vuoden verran isännöinyt kirppistä, olisi hän jo voinut kirjoittaa kolmi-osaisen romaanin siitä kaikesta. Oli varastajaa, hintalappujen vaihtajaa, jatkomyyntiin haalijoita... Yksi esimerkki oli, kun hän näki asiakkaan poistumaisillaan jalassaan varastetut farkut, joissa roikkui hintalappu 1EURO.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Eräs kirpparin omistaja kertoi, että kun oli vuoden verran isännöinyt kirppistä, olisi hän jo voinut kirjoittaa kolmi-osaisen romaanin siitä kaikesta. Oli varastajaa, hintalappujen vaihtajaa, jatkomyyntiin haalijoita... Yksi esimerkki oli, kun hän näki ihmisen poistumaisillaan jalassaan varastetut farkut, joissa roikkui hintalappu 1EURO.

:laugh: :kieh:

Just...vuosia sitten kun oltiin parin kaverin kanssa yhteisessä pöydässä myymässä, niin alettiin ihmetellä miksi joku mun halpa tavara olikin pöydässä, mikä oli muka menny, lappu oli siis kassalla, mutta joku kaverin paljon kalliimpi tavara oli mennyt ja lappu mun halvassa tavarassa....siitä lähtien oon sitten yrittänyt laittaa hintalappuihin jotain tyyliin "ruskeat housut" tms. ettei ihan miten vaan vaihtuis nuo laput...

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Eräs kirpparin omistaja kertoi, että kun oli vuoden verran isännöinyt kirppistä, olisi hän jo voinut kirjoittaa kolmi-osaisen romaanin siitä kaikesta. Oli varastajaa, hintalappujen vaihtajaa, jatkomyyntiin haalijoita... Yksi esimerkki oli, kun hän näki ihmisen poistumaisillaan jalassaan varastetut farkut, joissa roikkui hintalappu 1EURO.

Just...vuosia sitten kun oltiin parin kaverin kanssa yhteisessä pöydässä myymässä, niin alettiin ihmetellä miksi joku mun halpa tavara olikin pöydässä, mikä oli muka menny, lappu oli siis kassalla, mutta joku kaverin paljon kalliimpi tavara oli mennyt ja lappu mun halvassa tavarassa....siitä lähtien oon sitten yrittänyt laittaa hintalappuihin jotain tyyliin "ruskeat housut" tms. ettei ihan miten vaan vaihtuis nuo laput...

täällä pitää ainakin kirppareilla laittaa selkeästi lappuun että mikä tuote(amme,lautanen,vauvan body 60cm jne)

Ja ommellen kiinni, ei nuppiksilla.

Ja ommellen kiinni, ei nuppiksilla.

Jossain paikassa törmasin siihen "pyssyyn" millä voi laittaa laput kiinni samoin kuin kaupassa laput on vaatteissa, sellaisilla muovisilla jutuilla. Sai jotain 50sentin korvausta vastaan vuokrta kassalta hinnoittelua varten. Hyvä idea.

Kävin tänään kirpparilla ja omistajan kans löydettiin se helistinlelu oli toisen pöydän pahvilaatikossa(sillä siis myös leluja myynnissä) alimmaisena.Lippistä ei löytynyt mistään.Lisäksi tää omistaja sano et mun viereisestä pöydästä myös hävinny tavaraa. :/ Ja toi kirppis on tosi pieni oliskohan ainoastaan 9 pöytää.

Jotkut on joskus ollut edellisen. Jotain on myös johonkin joutunut. Jotain ollut jonkun toisen pöydässä. Ja sitten on se kakarat tahallaan sotkee ne vie ja piilottaa toisten pöytien tavaroita pöytään ja se on ihan tyhmää ei kukaan älykäs mitään sellaista. Yhdellä kirppiksellä oli pöydälle laitettu joku outo jauhepussi ja laitoin sen jokin toisen pöytään en tiedä kenen pöytään se oli outoa joku jollekin tätä pöytää sotkemaan tai jotain. Sitten se vielä yhdellä kirppiksellä ne pitäjät alkoi sotkea ne vaihtoi pöydän kertomatta ja ne tavaratkin ja vaatteet kun joutuivat sitten johonkin miksi tuollaista pitää tehdä ja oliko jotkut niistä niitä kakaroita jotka aikaisemmin oli pöytää sotkenut en siinä kirpparilla enää sitten käynytkään ja se muuttanut.

Yhteistyössä