Pitäisikö erota kirkosta koska en usko uskontunnustukseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Pitäiskö mun erota kirkosta, koska en usko uskontunnustukseemme? Sikisi pyhästä hengestä, syntyi neitsyt-Mariasta jne. Vai pitäisikö siihen uskoa ihan kirjaimellisesti?

Pitäisikö myös pitää Raamatun sanaa totuutena, jos kuuluu kirkkoon? Mitä jos pidän sitä kokoelmana tarinoita? Pitäisikö erota kirkosta?

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
Pitäiskö mun erota kirkosta, koska en usko uskontunnustukseemme? Sikisi pyhästä hengestä, syntyi neitsyt-Mariasta jne. Vai pitäisikö siihen uskoa ihan kirjaimellisesti?

Pitäisikö myös pitää Raamatun sanaa totuutena, jos kuuluu kirkkoon? Mitä jos pidän sitä kokoelmana tarinoita? Pitäisikö erota kirkosta?

No mun mielestä ei oo järkee kuuluu kirkkoon jos ei usko Raamatun kertomuksiin eikä uskontunnustukseen,jos ei ole uskossa niin mitä järkee kuulua kirkkoon?

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
No mun mielestä ei oo järkee kuuluu kirkkoon jos ei usko Raamatun kertomuksiin eikä uskontunnustukseen,jos ei ole uskossa niin mitä järkee kuulua kirkkoon?

Eikä etenkään maksaa mokomasta vielä veroja. Suosittelen eroamaan. Ei siitä mitään haittaakaan ole. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:

Eikä etenkään maksaa mokomasta vielä veroja. Suosittelen eroamaan. Ei siitä mitään haittaakaan ole. :)

vaikka olenkin uskossa, en mäkään ymmärrä, miksi kuulua kirkkoon, jos kerran ei sen arvomaailma kosketa, tai muuten koko kirkko ole elämässä mukana. voihan takas liittyä jos myöhemmin haluaa kuulua kirkkoon, ja tunnustaa uskoaan. tai liittyy sitten vaikka vapaiden suuntien seurakuntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:

Sehän on ihan sinun oma päätöksesi.
Kirkko (ev.lut.) ja usko on minun elämässäni karanneet aika kauas toisistaan.

Mielestäni ihmiselle on annettu kyky ajatella ja kyseenalaistaa. Minua henk.koht. ainakin ahdistaa kirkossa se että määrätään miten pitää uskoa. Raamattua toitotetaan ainoana oikeana tienä. Vaikkakin siellä olisi jotain mihin ei itse uskoisi. Itsepetosta jos mikä.
Kirkosta joku(aika moni:)) kuitenkin löytää sen oman paikkansa. Mikä on todella hienoa.

Suvaitsemattomuus muita uskontoja kohtaan on myös outoa. Mielestäni me ollaan kaikki yhtä ja samaa. Ja samaan paikkaan menossa, teitä on niin monta kun maailmassa ihmisiä.

Siis jatka vaan kyselemistä. Mutta muista että kukaan muu ei voi sinulle oikeaa vastausta antaa kuin sinä itse...

Yhteistyössä