Pitäisikö erota vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on ollut aikas vaikeeta tämä yhteiselo, mutta nyt viimeisen vuoden/puolen vuoden aikana ollaan saatu elämä suurin piirtein raiteilleen. Tai on toki ollut niitä hyviä aikoja ennenkin. Mutta aina tulee jotain vastoinkäymistä sit kuitenkin..

No joo, ei ollut se pointti. Vaan se, että oon pettänyt miestäni. Yhteensä kaksi kertaa, eri miesten kanssa. Kummatkin miehen kavereita (ainakin tuttuja).
Nyt mietin, että pitäisikö meidän erota, sillä en näemmä osaa olla pettämättä. Tai en mitenkään jatkuvasti petä, mutta nämä kaksi kertaa olen pettänyt. Ja kumpikin kerta on sattunut juuri silloin kun vihdoin tuntuu, että meillä menee hyvin. Pidemmän vaikean ajan jälkeen siis.

Itse uskon siihen, että kerran voi ihminen erehtyä, mutta toinen on jo tapa. Syyllisyys on kova, mutta en haluaisi pahoittaa miehen mieltä kertomalla. Siksi mietin mieluummin eroa, kun kerran en uskollinen osaa olla.

Minä olen pettänyt enemmän ja varmasti tulen pettämäänkin, mutta mikä syy se on erota?? Ei niitä unelmien pilvilinnaperheitä paljonkaan ole, jos sellaisesta haaveilet?? Pitää hoitaa vaan asiat siististi eli ei kaveripanoja - vastaisuuden varalle neuvoksi.

Pettäminen on asia joka ei kuulu parisuhteeseen. Miksi pitää vasitella sotkea välit oman puolison kanssa ja loukata niin pahasti että pettää. En oikeasti voi käsittää ja toivon todella etten löydä itseäni vastaavanlaisesta tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Minä olen pettänyt enemmän ja varmasti tulen pettämäänkin, mutta mikä syy se on erota?? Ei niitä unelmien pilvilinnaperheitä paljonkaan ole, jos sellaisesta haaveilet?? Pitää hoitaa vaan asiat siististi eli ei kaveripanoja - vastaisuuden varalle neuvoksi.

En haaveile. Mutta mietin pitäisikö päästää tuo mies menemään, on niin hyvä sellainen eikä ansaitse tälläistä kohtelua.. Jos eroaisimme, niin tuskin enää ottaisin vakavaa suhdetta, viihdyn sinkkuna paremmin.

Tuttu juttu. Tapojaan voi muuttaa! Mieti nyt kunnolla, mitä haluat. Jos haluat jatkaa miehesi kanssa, et voi jatkaa samaan tapaan, vaan pitää yrittää hoitaa se tärkein (?) suhde omaan mieheen kunnolla. Teillä voi olla edessa hyvä liitto, jos vain haluat. Jos tuntuu tarpeelliselta, voit tietysti mennä juttelemaan jonkun asiantuntijan kanssa niin omat tunteet selviävät itsellekin paremmin. Menneisyyttä et voi korjata, mutta tulevaisuudessa voit olla viisaampi. Voimia sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuttu juttu. Tapojaan voi muuttaa! Mieti nyt kunnolla, mitä haluat. Jos haluat jatkaa miehesi kanssa, et voi jatkaa samaan tapaan, vaan pitää yrittää hoitaa se tärkein (?) suhde omaan mieheen kunnolla. Teillä voi olla edessa hyvä liitto, jos vain haluat. Jos tuntuu tarpeelliselta, voit tietysti mennä juttelemaan jonkun asiantuntijan kanssa niin omat tunteet selviävät itsellekin paremmin. Menneisyyttä et voi korjata, mutta tulevaisuudessa voit olla viisaampi. Voimia sinulle!

Tähän olisi helpompi uskoa, jos pettäminen olisi tapahtunut kaikkien vaikeuksien keskellä. Mutta kun se tapahtuu asioiden ollessa hyvin, niin en oikein usko, että pääsisin tästä tavasta eroon.

Hyvä ja pitkä liitto meillä kyllä muuten olisi varmasti edessä, niin monesta on jo selvitty.

Yhteistyössä