Pitäisikö sitä sitten vaan jättäytyä suosiolla työttömäksi loppuelämäkseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut...

Vieras
Parin kuukauden määräaikainen työ päättyi viime viikolla, ja tapahtui sama, kuten aina ennenkin. Minua ei palkattu vakituiseen työsuhteeseen, vaikka sellaista alussa mahdollisesti lupailtiin. Ja tätä samaa sarjaa on nyt jatkunut vuodesta toiseen; pätkä töitä, pätkä työttömyyttä, taas pieni pätkä töitä.

En vaan jaksa enää. En jaksa sitä, että en ole ikinä tarpeeksi hyvä, tehokas, nopea, tarkka, sosiaalinen, ystävällinen jne, no mitä tahansa, mutta ikinä en ole sitä, mitä pitäisi olla. Ja turhauttavaa on se, että vaikka mielestäni olen tehnyt sen mitä pitää parhaan taitoni mukaan, ja sitten kuitenkaan se ei riitä mihinkään.

Ehkä pahin ongelmani on sosiaalisissa taidoissa, siinä että vaikutan ilmeisesti ihmisten silmissä jotenkin oudolta ja hankalalta (liekö minulla sitten jotain lievän autismin tai aspergerin tai muun tällaisen oireita. Diagnosoitu minua ei ole, mutta jotkut kuvaukset oireista ja ongelmista osuu pelottavan lähelle).

Todennäköisesti. Ongelma on vaan siinä, että en tähän päälle kolmekymppiseksi eletyn elämäni aikana ole vieläkään keksinyt, että mikä se "minun alani" voisi olla.

(Ja vaikka sen keksisinkin, niin ei se paljoa auta, koska minulla ei kuitenkaan ole varaa lähteä kouluttautumaan uudelleen)

Ystävärakas, monen montaa alaa voi tehdä etänä, monimuotona, osa-aikaisena, oppisopimuksella taikka iltaopintoina, jolloin ei ees tarttis heittäytyä 100 % opiskelijaksi. Olen ite autismin kirjoon kuuluva henkilö ja en ole parhaimmillani asiakaspalvelussa todellakaan.

Ei se vakituinen työ ole muusta kuin pomon nuoleskelusta kiinni, ei sillä ole väliä kuinka hyvin työsi teet koska olet aina korvattavissa. Ainoastaan sillä on väliä tykästyykö sinut palkannut pomo sinuun, eli nuoleskelulla.

Ajattelin itsekin ehdottaa että ehkä sinun kannattaisi vaihtaa alaa.

Ei se nuoleskelua vaadi jos pomo haluaa pitää töissä. Ite vittuilin täysillä pomolle, se oli mulkku. Silti se väkisin ois halunnut mut pitää töissä koska osasin hyvin sen mitä tein.

Yhteistyössä