Pitäisikö tehdä raskaustesti vai odotanko vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja E-pilleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

E-pilleri

Vieras
Mä syön Qlaira-merkkisiä yhdistelmäpillereitä. Niitähän syödään joka päivä ja tabletteja on 28. Kaksi viimeistä on lumepillereitä eli eivät sisällä hormoneja, niitä edeltävät kaksi on vähähormonisia. Näiden neljän vikan pillerin aikana pitäisi menkkojen tulla.

Mä olen syönyt noita pillereitä niin, että välillä jätän ottamatta neljä vikaa pilleriä ja aloitan uuden liuskan. Tällöin menkat jää pois. Nyt söin kuitenkin kaikki, mutta menkkoja ei tullut. Eilen aloitin jo uuden liuskan eikä menkkoja näy vieläkään.

Ikinä aiemmin ei ole menkat jäänyt pois kun olen syönyt koko liuskan. Näitä pillereitä olen syönyt nyt reilu kaksi vuotta. Onkohan tämä vain jokin häiriö kierrossa vai olenko raskaana? :eek:

Voit olla raskaana tai sitten et, melkeenpä on 50/50. Voihan myös olla että sun keho on hämillään kun välillä kuukautiset "saavat" tulla niinkuin noiden pullereiden kanssa kuuluukin ja välillä taas eivät saa kun aloitat suoraan uuden liuskan täydellä hormonipitoisuudella. Itse tekisin varmuuden vuoksi apteekin erittäin herkän digitestin, muut testit ei välttämättä vielä näytä mitään vaikka raskaana olisitkin. Igan jo siks testaisin melko pian että jos olet raskaana ja aikoisit lapsen pitää,niin et turhaan söisi enää yhtään ehkäisypilleriä. Jos testaat niin tuuhan kertomaan mikä oli tulos? :)

Hei, suosittelen tekemään raskaustestin. Minulle kävi nimittäin juuri samalla tavalla. Söin yasminelle nimisiä e-pillereitä joita olen syönyt n. 2 vuotta. Näissä pidetään 7vrk:n tauko jolloin menkkojen pitäisi alkaa. Minulla ei tauon aikana menkkoja vain alkanut ja tein raskaustestin edellisenä päivänä kun seuraavana olisi pitäny aloittaa uusi levy pillereitä. No positiivinenhan tuo testin tulos oli. Nyt tässä totutellaan ajatukseen vauvasta joka oli täysi yllätys sekä minulle että lapsen isälle. Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee!

En pääse tänään enkä huomenna apteekkiin, olen nyt parasta aikaa töissä iltavuorossa ja huomenna aamuvuorossa. Apteekki menee huomenna kiinni kahdelta ja mä pääsen vasta kolmelta töistä. Sunnuntaina ei täällä ole apteekki auki. Miestä en halua vaivata tällä asialla ja säikyttää jos onkin väärä hälytys. Mies kun ei lapsia enää halua, hänellä on jo kolme täysi-ikäistä lasta.

Mutta voisiko pillerit näin pettää yhtäkkiä vaikka ovat toimineet reilu kaksi vuotta. :eek:Mutta jos maantai aamuun mennessä ei ole menkkoja tullut niin sitten teen testin. Mutta onkohan mahdollisen sikiön kannalta kuinka vaarallista jos syön vielä siihen asti pillereitä? Kun jos en olekaan raskaana, niin sekin on sitten hankalaa jos olen mennyt pillerit lopettamaan.

Hei, kysyin neuvolasta onko sikiölle haittaa kun söin alussa pillereitä. Terkkarin mukaan ei ole haittaa kun ihan ensimmäiaillä viikoilla söin. Ja kyllä ne minullakin petti ne pillerit vaikka en olisi ikinä uskonut että niin voi käydä. Hei tsemppiä ja ilmottele miten kävi :) minulla nyt rv 5+2.

Ainoa täysin varma ehkäisy on olla harrastamatta seksiä. Kaikissa muissa tavoissa on aina se minimaalisen pieni mahdollisuus tulla raskaaksi, joten vaikka todennäköisyys onkin pieni, jonkun kohdalle se kuitenkin aina joskus osuu. Eli kukaan ei voi sinulle suoralta kädeltä sanoa, että raskaus olisi mahdotonta, vaikka olet pillereitä kuuliaisesti syönytkin.
Tsemppiä!

Hei, onko sulla mitään oireita raskaudesta? Itse epäilin jo raskautta kun menkat myöhässä 2 pvää. Rinnat kipeät ja turvotti. Pikkuhiljaa yritän nyt totutella tähän yllätysraskauteen. Kerro miten kävi kun olet tehnyt testin. Tsemppiä :)

Ei ole mitään muuta kuin välillä tuntuu alavatsalla aivan kuin menkkamaista jomotusta. Eipä mulla kyllä ekastakaan raskaudesta vielä tässä vaiheessa ollut mitään oireita.

Yhteistyössä