Pitäiskö erota vai mitä helvettiä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Meillä on iso perhe ja olen raskaana, mies on aina töissä. Jos ei ole töissä niin nukkuu koska pitää taas aamuyöstä lähteä töihin. Ymmärrän että on väsynyt mutta en jaksa ymmärtää käytöstään: Jatkuvaa kiukuttelua ja pelkkää vittuilua, jos koitan jutella vaikka jotain odotuksestani tai tulevasta synnytyksestä niin ei kuulemma kiinnosta. Harvemmin mikään muukaan mitä sanon tai teen tuntuu kiinnostavan. Esim. kun värjäsin hiukseni tosi radikaalisti- ei sanaakaan.
Jos puhun työasioistani, niin vastaus useimmiten on ettei kiinnosta tai "Ota loparit".
Seksiä on tosi harvoin, mä ällötän miestäni kun olen niin lihava (ja raskaana).
Pääsiäisenä oli oman sukunsa luona yksinään (ja sukulaiset eivät kuulemma minua sinne halua kun koitin ehdottaa että lähtisin lasten kanssa mukaan).
On niin arvoton ja paska olo, tuntuu että yksin olis helpompaa. Tai jos vaan vetäis itsensä kiikkumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Iso perhe? Tuota...miehesi ei kai sitten aina ole ollut tuollainen?

No ei oo ei, en tiedä johtuuko sit siitä kun tekee niin paljon töitä ja on jatkuvasti väsynyt ja univelkainen. Olen yrittänyt ehdotella duunin vaihtoa/vähentämistä mutta taitaa olla jonkunsortin työnarkomaani.
Saa nähdä miten menee kun mies on kesälomalla (tosin mä olen silloin töissä...)

Lopeta nyt ensin ainakin se lapsellinen itsesäälis. Sä et todellakaan aio vetää ittees kiikkumaan jonkun typerän miehen takia, jos sulla kerran on lapsia! Ärsyttää tuommoiset katteettomat uhkailut, anteeks nyt vaan.

Hei!

Nyt et vedä itseäs minnekkään kiikkumaan vaan lähdet miehen kanssa perheneuvolaan selvittämään asiat. Jos mies ei lähde, ehdota eroa. Kyllä varmaan asiat alkaa edetä.

Suosittelen kaikille perheneuvolaa tai kirkon pariterapiaa tai vastaavia kun on kriisi. Kriisejä, pahojakin, mahtuu kaikkiin liittoihin, mutta niistä VOI päästä eteenpäin.

Jos sinulla ap alkaa usein tulla päähän pyörimään noita itsensä tappamis ajatuksia, sinun kannattaa mennä vaikka itseksesi puhumaan perheneuvolaan, vaikka miehesi ei lähtisikään mukaan.

Ensisijaisesti sinun täytyy pitää itsestäsi huolta ja itsesi hengissa. Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja saanut tarpeeksi itsareista:
Lopeta nyt ensin ainakin se lapsellinen itsesäälis. Sä et todellakaan aio vetää ittees kiikkumaan jonkun typerän miehen takia, jos sulla kerran on lapsia! Ärsyttää tuommoiset katteettomat uhkailut, anteeks nyt vaan.

Joo oli huono "läppä", sori. Vituttaa vaan niin tää, ennen oli niin ihana jutella ja olla yhdessä mutta nykyään mä vaan tunnun olevan välttämätön paha ja iso häiritsevä tekijä miehen elämässä.

Onko sun mies tosiaanki sanonu et sä ällötät sitä kun oot raskaana ja lihava??? Yleensä ku täällä palstalla kysellään et pitäskö erota vai ei niin harvemmin pitäs, mut sun tilanteessa harkitsisin sitä vaihtoehtoa tosissani jos ei mies ala muuttamaan käytöstään ja vauhdilla. Sun kertoman perusteella tuntuu sille, et sun mies ei arvosta sua ja sun odottamaa vauvaa tippaakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmikki:
Onko sun mies tosiaanki sanonu et sä ällötät sitä kun oot raskaana ja lihava??? Yleensä ku täällä palstalla kysellään et pitäskö erota vai ei niin harvemmin pitäs, mut sun tilanteessa harkitsisin sitä vaihtoehtoa tosissani jos ei mies ala muuttamaan käytöstään ja vauhdilla. Sun kertoman perusteella tuntuu sille, et sun mies ei arvosta sua ja sun odottamaa vauvaa tippaakkaan.

Ei ihan noilla sanoilla, mutta antanut selvästi ymmärtää asian olevan niin... Enkä mä mikään friikkilihava ole, ylipainoa n. 10kg.

Kauanko olette olleet yhdessä? Montako lasta teillä on ja minkä ikäisiä? Jos oikeesti monta pientä pienillä ikäeroilla, niin kyllähän siinä voi väsyä yks sun toinenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kauanko olette olleet yhdessä? Montako lasta teillä on ja minkä ikäisiä? Jos oikeesti monta pientä pienillä ikäeroilla, niin kyllähän siinä voi väsyä yks sun toinenkin.

Ihan pieniä lapsia tällä hetkellä vain yksi ja syksyllä tulee vauva, isommat jo koululaisia.

Mun on niin vaikea kuvitella omalle kohdalleni tilannetta (mikä on tosi yleinen kyllä) että joku voi saada tuollaisen henkisen yliotteen.. Voisitko yrittää elää "miehestäsi huolimatta" hän SAATTAA jopa jonain päivänä huomata välinpitämättömyytesi ja EHKÄ jopa katsoa itseään peiliin...tai siten jos on aina hänen kanssaan paha olo, niin erota. lapset ei ole syy olla yhdessä jos itse voi huonosti..

En tiedä kannattaisko mun edes kirjoittaa tätä mutta kun meillä oli tuollainen tilanne niin mies juoksi vieraissa.
Meillä oli kaikki hyvin ja meidän välit oli hyvät ja sitten jossain vaiheessa kun odotin kolmatta lastamme tuli miehestä hirviö.
Haukkumista, mitätöintiä, ainainen väsymys, ei kiinnostanut enää minä tai lapset, ei seksiä, ei läheisyyttä, ei mitään, oli töissä, kavereiden kanssa ja kulki baarissa.
Minä halusin erota, mies ei, oli kuulema vain työhuolia miksi käyttäytyi minua kohtaan huonosti. Minua kohdeltiin kuin paskaa ja silti hän ei halunnut erota.
No tuo vaihe meni ohi noin vuodessa jonka jälkeen kaikki oli taas hyvin, mutta joku kolme vuotta myöhemmin sain tietää että tuolloin oli ukko pannut kaikkea mikä liikkui. Joten se yhtäkkinen huono kohtelu johtui siitä vieraissa juokemisesta.

En tiedä kannattaisko mun edes kirjoittaa tätä mutta kun meillä oli tuollainen tilanne niin mies juoksi vieraissa.
Meillä oli kaikki hyvin ja meidän välit oli hyvät ja sitten jossain vaiheessa kun odotin kolmatta lastamme tuli miehestä hirviö.
Haukkumista, mitätöintiä, ainainen väsymys, ei kiinnostanut enää minä tai lapset, ei seksiä, ei läheisyyttä, ei mitään, oli töissä, kavereiden kanssa ja kulki baarissa.
Minä halusin erota, mies ei, oli kuulema vain työhuolia miksi käyttäytyi minua kohtaan huonosti. Minua kohdeltiin kuin paskaa ja silti hän ei halunnut erota.
No tuo vaihe meni ohi noin vuodessa jonka jälkeen kaikki oli taas hyvin, mutta joku kolme vuotta myöhemmin sain tietää että tuolloin oli ukko pannut kaikkea mikä liikkui. Joten se yhtäkkinen huono kohtelu johtui siitä vieraissa juokemisesta.

Jotenkin mun ois vaikea uskoa vieraissa käymistä mutta en sit tiä... Oispahan siinäkin edes joku syy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jotenkin mun ois vaikea uskoa vieraissa käymistä mutta en sit tiä... Oispahan siinäkin edes joku syy.

En minäkään olisi omastani uskonut mutta niin kävi. Enkä yritä mitenkään pelotella, sun kirjoitus oli vaan kuin minun elämästäni vuosia sitten.
Enkä oikein tiedä mikä tuohon tilanteeseen auttais, meillä auttoi aika, mutta se huono kohtelu jätti minuun syvät arvet, tosin sekin oli pientä verrattuna siihen miten se pettämisen paljastuminen minut rikkoi.
Yritä saada se miehesi puhumaan sinulle mikä on vikana, ei todellakaan sinun tarvitse tuollaista sietää oli syy mikä tahansa.

Yhteistyössä