Pitäiskö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tansku

Vieras
Tyttö 3v oksensi sunnuntai-iltana ensimmäisen kerran ja toisen kerran eilen illalla. On sunnuntai-illasta asti ollut ihan vetämätön, makailee vain sohvalla tai on sylissä. Pienen aamupalan syö mutta loppupäivä menee syömättä, nestettäkin juo aika huonosti. Kuumetta ei ole vähän lämpöä korkeintaan, 37,2 on korkein mitä olen mitannut.

Jos on vetelä, eikä suostu juomaan, niin sit pitää olla huolestunut ja viedä pian lekuriin. Juominen on tärkeintä, ettei pääse kuivumaan. Kokeile kaikkia kivoja erilaisia pillimehuja. Hauskat erilaiset pillit on myös hyviä houkuttimia, joilla lapsen saa yleensä juomaan. Ostä kaupan kylmähyllystä Gefilus-mehuja - ne on hyviä vatsalle.

Kun lapsi on sairas, niin onkin tärkeää että hän lepää. Ruokahalu katoaa yleensä silloin,,, mutta se ei haittaa. Tärkeintä on että juo. Meillä lapset yleensä haluaa kipeenä syödä popcornia. En tiedä onko hyvä vai huono juttu, mutta saapahan siitä ainaskin vähän suolaakin ja kipeenä saa yleensä syödä mikä vaan maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja punapää:
Jos on vetelä, eikä suostu juomaan, niin sit pitää olla huolestunut ja viedä pian lekuriin. Juominen on tärkeintä, ettei pääse kuivumaan. Kokeile kaikkia kivoja erilaisia pillimehuja. Hauskat erilaiset pillit on myös hyviä houkuttimia, joilla lapsen saa yleensä juomaan. Ostä kaupan kylmähyllystä Gefilus-mehuja - ne on hyviä vatsalle.

Kun lapsi on sairas, niin onkin tärkeää että hän lepää. Ruokahalu katoaa yleensä silloin,,, mutta se ei haittaa. Tärkeintä on että juo. Meillä lapset yleensä haluaa kipeenä syödä popcornia. En tiedä onko hyvä vai huono juttu, mutta saapahan siitä ainaskin vähän suolaakin ja kipeenä saa yleensä syödä mikä vaan maistuu.

Aika vetelä on. Tänää on kaksi tai kolme kertaa pissannut, viimeisellä kerralla kyllä melkoisen määrän. Housuunkin kerkesi vähän tulla. Ei ilmeisesti jaksanut vessaan lähteä, niin pidätteli viimeiseen asti. Jonkin verran olen nestettä saanut menemään, kun on saanut pikkuveljen nokkamukista juoda.
Sitä olen vähän tässä ihmetellyt, kun ei ole muihin tarttunut...

Waude,,, toi on hyvä merkki kun on sentään pissannut.

Nyt on liikkeellä kaikenlaisia "pöpöjä", eikä ne välttämättä tartu muihin perheenjäseniin. Mun ekaluokkalainenkin oli lauantain ihan veto veks ja oksensi yhden kerran. Sunnuntaina oli taas vauhti ja ruokakin maistuis. Muut ollaan oltu terveenä.

Toi nokkamuki onkin hyvä keksintö. Just tollasia juttuja pitää keksiä. Kaikki on sallitua silloin kun lapsi on sairaana.

Vieläkin kauhulla muistan sen kun meidän neiti sai ekan kerran herpeksen. Koko suu oli sisältä niin rikki, että ei pystynyt syömään eikä juomaan mitään. Pieniä lusikallisia yritin antaa vaikka mitä nestettä, mutta oli se yhtä tuskaa. Silloin saatiin jo lähete sairaalaan tiputukseen.

Toivottavasti teidän neiti on jo huomenna paremmassa kunnossa!