Pitäiskö lopettaa tämä suhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SaanaNiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SaanaNiina

Vieras
Olen seurustellut reilun vuoden miehen kanssa.
Ei ole ollut kiire asumaan yhdessä. Tapaamme noin kerran viikossa keskimäärin.
Olemme kolmikymppisiä, olen itse opiskelija, mies on myös. Tunnemme yhteisten tuttavien kautta. Elämä ei ole kohdellut meitä molempia aina hyvin. Molemmilla on ollut hankaluuksia ihmissuhdetaustassa mutta mielestäni molemmat ovat niistä asioista myös tietoisia, eivätkä vanhat haamut seikkaile suhteessa.

Kuitenkin tässä syitä miksi voisin itse lopettaa suhteen:

-Emme ole puhuneet tulevaisuudesta, mutta en jotenkin näe sitä. Se johtuu arjestamme. Mies syö psyykenlääkkeitä emmekä harrasta seksiä kovinkaan paljon. Hän kokee myös alemmuudontuntoja asiasta, hänellä on sängyssä melko huono suorituskyky. Meidän täytyy myös käyttää kondomia ehkäisynä, mikä huonontaa sitä vielä entisestään. Minua vähäinen seksi ei haittaa kovin paljon, paitsi välillä. Olin kuitenkin ajatellut, että seksielämämme menisi parempaan suuntaan ajan kanssa, eikä niin ole käynyt. Jollain lailla olen kuitenkin hyväksynyt tilanteen.

-Mies myös nukkuu tosi huonosti (heräilee öisin tai ei saa unta). Joskus hän nukkkuu huonosti viikottain ja se vaikuttaa näkemisiimme. (Hänellä on unilääkkeitäkin mutta ne eivät voi parantaa tuollaista ongelmaa.) Hän myös valvoo todella myöhään ja nukkuu myöhään, koska voi. Mietin, voiko arki toimia tuollaisen ihmisen kanssa, jos muuttaisimme yhteen. Mietin, olisiko arjessani vain "yksi iso lapsi", jos perustaisimme perheen. Minua myös häiritsee se, että hänelle tuo vuorokausirytmi on ihan ok, vaikka se mielestäni vierottaa häntä jo normaalista elämästä.