pitäiskö mun "mennä" töihin yhteen sättiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nonni, mä sit aloitan eräässä toisessa luotettavassa paikassa työt :) Ei ole kellään ollut pahaa sanottavaa ja ihan ok palkka. Harjoittelin tässä yksi päivä ja oli aikas kivaa, helppoa kuin mikä. Tosin aluksi sai vähän pinnistellä että keksii niitä juttuja..mutta kun sen yli pääsi, johan alkoi juttu luistamaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Nonni, mä sit aloitan eräässä toisessa luotettavassa paikassa työt :) Ei ole kellään ollut pahaa sanottavaa ja ihan ok palkka. Harjoittelin tässä yksi päivä ja oli aikas kivaa, helppoa kuin mikä. Tosin aluksi sai vähän pinnistellä että keksii niitä juttuja..mutta kun sen yli pääsi, johan alkoi juttu luistamaan :D

Oletko puhelimessakin vai teetkö pelkästään kirjotusjuttua? =)

Alkuperäinen kirjoittaja pala:
Joo just niin, mä olin NIIN tyhmä, hei kiitti kun kerroitte!!
Mä meen heti takas sinne!!

Mistäs sä nyt kilahdit? Mähän vaan totesin ettet ehtinyt siihen ensimmäiseen palkkapäivään asti. Millon sä siis odottelet yleensä palkkaa jos et palkkapäivänä?

Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Joo just niin, mä olin NIIN tyhmä, hei kiitti kun kerroitte!!
Mä meen heti takas sinne!!

Mistäs sä nyt kilahdit? Mähän vaan totesin ettet ehtinyt siihen ensimmäiseen palkkapäivään asti. Millon sä siis odottelet yleensä palkkaa jos et palkkapäivänä?

No siitä että sä oletit että en odottanut palkkapäivää?
Olisinhan mä tyhmä jos en odottais ja sanoisin itteni irti.
Luvattiinrahaa mutta sitä ei tullut.
Palkka päivä oli ja meni, kahteen kertaan!

Siis kun tuolla paikassa on sama kuten suurimmassa osassa muuallakin. Eli kun aloitat työn, et saa palkkaa vielä seuraavassa palkkapäivässä vaan sitä seuraavassa. Esim. me jotka alotettiin nyt elokuun puolella, saadaan ensimmäinen palkka vasta syyskuun viimeinen päivä. Tässä tulee siis melkein kaksi kuukautta ennen ensimmäistä palkkapäivää. Ja tämä on ihan normaalisääntö kaikissa työpaikoissa, ettei palkkaa laiteta maksuun vielä ekana palkanmaksupäivänä vaan sen kuukauden palkkapäivänä, jolloin tulee kokonainen kuukausi täyteen.

Ehkä on ollut erikäytäntö silloin kun mä olin.
Kerkesin olemaan riittävän kauan että huomasin tyylin.
Mutta tästä on jo aikaa joten voi olla et ne on muuttaneet käytäntöä.

Kuten tuossakin kun nyt oli kirjoitettu jo työsopmuksia ennen ensimmäistä työvuoroa. Ennen ei ollut niin. Jokatapauksessa mä jäin ilman palkkaa ja se vituttaa.

Ehkä on ollut erikäytäntö silloin kun mä olin.
Kerkesin olemaan riittävän kauan että huomasin tyylin.
Mutta tästä on jo aikaa joten voi olla et ne on muuttaneet käytäntöä.

Kuten tuossakin kun nyt oli kirjoitettu jo työsopmuksia ennen ensimmäistä työvuoroa. Ennen ei ollut niin. Jokatapauksessa mä jäin ilman palkkaa ja se vituttaa.

Varmasti ottaa päähän, en sitä yhtään epäile. Nyt tosiaan on kaikki sopimukset yms. kunnossa, joten ei mitään hätää. Et ilmeisesti jaksanut alkaa käräjöimään saatavien perään?

Alkuperäinen kirjoittaja jees:

Siis kun tuolla paikassa on sama kuten suurimmassa osassa muuallakin. Eli kun aloitat työn, et saa palkkaa vielä seuraavassa palkkapäivässä vaan sitä seuraavassa. Esim. me jotka alotettiin nyt elokuun puolella, saadaan ensimmäinen palkka vasta syyskuun viimeinen päivä. Tässä tulee siis melkein kaksi kuukautta ennen ensimmäistä palkkapäivää. Ja tämä on ihan normaalisääntö kaikissa työpaikoissa, ettei palkkaa laiteta maksuun vielä ekana palkanmaksupäivänä vaan sen kuukauden palkkapäivänä, jolloin tulee kokonainen kuukausi täyteen.

no ei kyllä ihan normaali käytäntö ole, en ole koskaan kuullutkaan tommosesta.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:

no ei kyllä ihan normaali käytäntö ole, en ole koskaan kuullutkaan tommosesta.
[/quote]

Ai että tehdään ensin sisään jonkin verran? Mulla on joka työpaikassa ollut tuollainen sääntö. Mieskin aloitti nyt uudessa töissä jossa kahden viikon välein palkka niin ei saanut ensimmäisenä palkkapäivänä sitä yhden viikon palkkaa vaan vasta toisena sitten.

Just! mä hain tuonne samaan aikaan kuin ap:kin 3kertaa lähettänyt tietoni ja väittää ettei ole tullut perille! en siis ole vieläkään saanut tunnuksiani!!! perkele

moniko jäänyt ilman palkkaa?mites kävi?
mä olin eräässä siivousfirmassa työnjohtajana ja en saanut palkkoja mitä mulle ois kuulunut.
Otin yhteyttä liittoon ja työvoimatoimistoon että saisin jotain edes takaisin työpanoksestani niin mulle vaan sanottiin että hyvä kun et enempää hävinnyt,on ollut ongelmia ennenkin.Mua ei enää pikkufirmat kuseta ja tää homma ois kiinnostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja mites tää nyt menee?:
moniko jäänyt ilman palkkaa?mites kävi?
mä olin eräässä siivousfirmassa työnjohtajana ja en saanut palkkoja mitä mulle ois kuulunut.
Otin yhteyttä liittoon ja työvoimatoimistoon että saisin jotain edes takaisin työpanoksestani niin mulle vaan sanottiin että hyvä kun et enempää hävinnyt,on ollut ongelmia ennenkin.Mua ei enää pikkufirmat kuseta ja tää homma ois kiinnostanut.

On vaikea vielä sanoa miten käy. Työsopimukset on kuitenkin kirjallisina eikä niissä ollut mitään lainvastaista. Meistä nyt alottaneista ei kukaan ole vielä saavuttanut ensimmäistä palkkapäivää, mutta kun meitä on useampi tässä samassa veneessä ja jos rahoja ei tule, niin nostetaan kimpassa kanne pystyyn ja viedään asia eteen päin. Luulis että sillä on kuitenkin suuri merkitys kun moni lähtee perimään saataviaan yhdessä.

pakko munkin on tuosta palkasta sanoa! jos työt alkaa elokuussa niin tottakai palkka maksetaan vasta syyskuussa, olkoot työpaikka mikä tahansa.
jos palkkapäivä on 5 pvä ja aloitat vaikka ensimmäinen päivä työt, niin ethän sinä saa palkkaa elokuun 5 pvä vaan vasta sitten syyskuun 5. ja niinkuin tuolla mol. fi hakuilmoituksessa luki, meillä on palkkapäivä viiminen päivä eli meille tulee ensimmäimem palkka vasta syyskuun vika päivä!

Alkuperäinen kirjoittaja hermomenee:
Just! mä hain tuonne samaan aikaan kuin ap:kin 3kertaa lähettänyt tietoni ja väittää ettei ole tullut perille! en siis ole vieläkään saanut tunnuksiani!!! perkele

onko sulla osoite kirjotettu oikein? sun kannattis soittaa sinne =)

siis noi palkathan riippuu palkkakausista urpot.
Esim jos tilipäivä 31.8. jossa maksetaan palkkakausi 16.7. - 15.8. ja oot alottanu 16pvä, ni et saakaan ennen kun sitten Syyskuun vika pvä, jollon palkkausi 16.8.-15.9. maksetaan.
Mut jos olet aloittanu 14.pvä, ni periaatteessa kuuluis maksaa se kahden päivän palkka. Perusteet pitää työnantajalla olla, jos pitää palkkaa sisällä kauan, enkä ymmärrä mitkä perusteet tuos ois pantata sitä palkkaa 2kk??

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
siis noi palkathan riippuu palkkakausista urpot.
Esim jos tilipäivä 31.8. jossa maksetaan palkkakausi 16.7. - 15.8. ja oot alottanu 16pvä, ni et saakaan ennen kun sitten Syyskuun vika pvä, jollon palkkausi 16.8.-15.9. maksetaan.
Mut jos olet aloittanu 14.pvä, ni periaatteessa kuuluis maksaa se kahden päivän palkka. Perusteet pitää työnantajalla olla, jos pitää palkkaa sisällä kauan, enkä ymmärrä mitkä perusteet tuos ois pantata sitä palkkaa 2kk??

On varmaan helpompaa tapella palkatta jääneiden työntekijöiden kanssa yhden kuukauden sijasta vain kahden kuukauden välein :) Siinähän säästää puolet energiasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
palkka tulloo 6 kertaa vuodessa jos maksetaan kahden kuukauden välein?

12 kertaa vuodessa, mutta tästä on ihan turha enää väitellä kun meillä on monilla niin erilaiset käsitykset näistä asioista. Tuo palkanmaksu on kuitenkin kirjallisena työsopimuksessa enkä näe siinä mitään epäselvää.

Yhteistyössä