Pitäköön tunkkinsa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehen suku on pahin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehen suku on pahin

Vieras
Voi elämän kevät etten paremmin sano! Anoppi on aina puhunut, että jos lähdemme risteilylle, hän kyllä voi tulla mukaan hoitamaan lapsia jos haluamme vaikka illalla mennä kahdestaan johonkin. Ollaan oltukin porukassa reissussa (mukana siis miehen vanhemmat ja sisarukset). Ja saman anoppi on tehnyt myös miehen veljen perheelle, ollut mukana lapsenvahtina.

Nyt saatiin päivämäärä sovittua, tietenkin kustannetaan anopille hytti ja jos miehen siskot haluavat mukaan, niin tervetuloa vaan. Ja eikös miehen veli perheineen riemastunut täysin!! Kyllä heillekin kuulemma pitää sitten samalla matka kustantaa, muuten tilanne on epäreilu. Miten?!? Ja ovat saaneet apen samalle mutinalle, että kuulemma kun meillä on paremmat tulot ja enemmän rahaa niin onhan se meidän velvollisuus auttaa muuta perhettä...

En muuten enää periaatteestakaan kustanna tota matkaa miehen veljen perheelle. Ja jos siitä jää kiinni niin pysyköön anoppikin maissa. Anoppi ei olekaan vielä sanaista arkkuaan avannut (ainakaan niin, että asia meidän tietoon olisi tullut)...

Tässä tiivistettynä ton otsikon takana oleva vitsi:
"Mies ajoi metsätietä ja autosta puhkesi rengas. Hän ei voinut vaihtaa rengasta, koska hänellä ei ollut tunkkia mukana. Hän lähti kävelemään eteenpäin tietä kunnes vastaan tuli maalaistalo, jonka pihaan hän käveli. Mies jäi miettimään: "Ei niillä varmaan ole tunkkia, ja jos olisikin, niin lainaisivatkohan ne sitä ventovieraalle?" No, mies tuli siihen tulokseen, että talossa on tunkki, mutta asukkaat eivät lainaisi sitä hänelle. Mies nappasi maasta kiven ja heitti sen ikkunan läpi ja sanoi: "Pitäkää tunkkinne, perkele!"

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Höpö höpö. Ei siellä montaa lapsenvahtia tarvita. Ja vain lapsenvahdin matka maksetaan.

Ja tuo lapsenvahti ei ole meille edes mikään kynnyskysymys. Me pärjätään matkalla ihan mainiosti ilmankin. Ei ole mikään pakko päästä iltaviihteelle. Mutta voidaan mennäkin jos on mahdollisuus.

Mutta eipä ole tullut pieneen mieleenikään, että tilanne olisi ollut meille epäreilu kun anoppi on ollut miehen veljen perheen mukana! Ja miehen siskoille tarjottiin mahdollisuutta tulla mukaan ihan siitä syystä, että hytissä on tilaa.

Kai he kokevat jäävänsä ulkopuolisiksi ja olevansa jotenkin ei-tervetulleita, kun kaikkia muita pyydetään paitsi heitä. Ymmärrän kyllä tavallaan..

Hyvä että selvis toi tunkki-juttu. Itse olen käyttänyt sanontaa, vaikken ole tiennyt mitä se tarkoittaa... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kai he kokevat jäävänsä ulkopuolisiksi ja olevansa jotenkin ei-tervetulleita, kun kaikkia muita pyydetään paitsi heitä. Ymmärrän kyllä tavallaan..

Hyvä että selvis toi tunkki-juttu. Itse olen käyttänyt sanontaa, vaikken ole tiennyt mitä se tarkoittaa... =)

Ai. Siis meidän olisi pitänyt loukkaantua kun ovat samalla porukalla olleet laivalla? No sitten loukkaannun nyt verisesti :xmas:...

Mä en ymmärrä ollenkaan, että jos anopin matka kustannetaan niin kuinka muut sukulaiset olettaa, että hekin pääsevät ilmaiseksi :o On kyllä hiukka outoa sakkia jos edes kehtaa tuollaista vaatia :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, miksi teidän pitää maksaa muiden matkat, paitsi mukaan tulevan isovanhemman? Lievästi sanottuna outoa.

Miehen veljen mukaan tilanne on heille epäreilu, jos lähdemme laivalle ja anoppi tulee meille lapsenvahdiksi mukaan. Otetaan siis toinen hytti ja siihen jää sitten anopin jälkeen 3 vapaata petipaikkaa. Appi ei halua laivalle. Miehen siskot siis mahtuisivat mukaan, miehen veljen perhe ei, koska heitä on 5.

Ja appi sitten perusteli kustannuspuolta sillä, että meillä on paremmat tulot kuin miehen veljen perheellä ja enemmän siis rahaa käytössä. Mä en vaan käsitä miksi minä olisin vastuussa mieheni veljen perheen matkoista. Ja kuten sanottua, he ovat olleet keskenäänkin reissussa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
siis täh! Maksatte lapsenvahdin matkalle ja teidän näinollen kuuluisi maksaa myös puoli sukua samalle reissulle. Nyt mä en ymmärtänyt?

Joo, en minäkään ymmärtänyt. Enkä osaa vaan asettua toisen asemaan tässä tapauksessa lainkaan.

Ja muutkin, jos tästä nyt tosiaan tällainen hulabaloo tulee niin ei me tosiaan tarvita niin kipeästi sitä lapsenvahtia. Kohtahan meidän varmaan pitää kustantaa koko suvulle kaikki ruokailutkin laivalla ja oishan joku etelänmatkakin kiva... Miten niin kiukkuinen kuin ampiainen?!?

En todellakaan ymmärrä miten miehesi sukulaiset olettavat, että teidän pitäisi kustantaa myös heidänkin reissunsa... Idioottiporukkaa! En kyllä itse osais kuvitellakaan, että ikinä kehtaisin sukulaiselta vonkua ilmaisreissua!!!

Eiks sun miehes vois sanoa veljelleen että te olette menossa omalla porukalla reissuun eikä muita tule mukaan. Mä ainakin sanoisin. Tai toki saa laivalle lähteä jos itse varaa omat hyttinsä ja maksaa matkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap, miksi teidän pitää maksaa muiden matkat, paitsi mukaan tulevan isovanhemman? Lievästi sanottuna outoa.

Miehen veljen mukaan tilanne on heille epäreilu, jos lähdemme laivalle ja anoppi tulee meille lapsenvahdiksi mukaan. Otetaan siis toinen hytti ja siihen jää sitten anopin jälkeen 3 vapaata petipaikkaa. Appi ei halua laivalle. Miehen siskot siis mahtuisivat mukaan, miehen veljen perhe ei, koska heitä on 5.

Ja appi sitten perusteli kustannuspuolta sillä, että meillä on paremmat tulot kuin miehen veljen perheellä ja enemmän siis rahaa käytössä. Mä en vaan käsitä miksi minä olisin vastuussa mieheni veljen perheen matkoista. Ja kuten sanottua, he ovat olleet keskenäänkin reissussa.

Onko miehen veljen perhe jotenkin tosi köyhiä? Työttömiä tms? Oletko yrittänyt selittää asiaa heille miksi tarjottu matkaa vain anopille je sellaisille jotka voisivat tulla anopin kanssa samaan hyttiin?

Miehen veli on vastuussa omasta taloudestaan, niin kuin jokainen aikuinen on...

Miehen veli on vastuussa omasta taloudestaan, niin kuin jokainen aikuinen on...

... ja vielä lisäyksenä, appiukkohan voisi kustantaa köyhän poikansa perheineen matkalle.