Pitkä kk-kierto ja raskaustesti???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetys

Vieras
Niin, tuli sellainen kysymys mieleen, että jos on pitkä kk-kierto (35-40), niin milloin raskaustesti näyttää mahdollisen positiivisen tuloksen? Näyttääkö se sen keskimääräisen kierron (n. 28 päivää) mukaan (eli noin 14 päivää hedelmöittymisen jälkeen), kun keskimääräisten kuukautisten pitäisi alkaa vai näyttääkö se oikean tuloksen vasta sitten, kun kuukautisten pitäisi alkaa oikeasti, eli esim. vasta 20 päivän jälkeen??? Ymmärtääkö kukaan, mitä yritän sanoa??

Eli siis, jos tulee raskaaksi, oli sitten "pitkä- tai lyhytkiertoinen", niin testi näyttää jokatapauksessa oikean tuloksen noin 14 päivän jälkeen??? Vai?

Testasin eilen negan, mutta jos olisi pitkä kierto kyseessä, niin menkkojen pitäisi alkaa vasta joskus viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetys:
Niin, tuli sellainen kysymys mieleen, että jos on pitkä kk-kierto (35-40), niin milloin raskaustesti näyttää mahdollisen positiivisen tuloksen? Näyttääkö se sen keskimääräisen kierron (n. 28 päivää) mukaan (eli noin 14 päivää hedelmöittymisen jälkeen), kun keskimääräisten kuukautisten pitäisi alkaa vai näyttääkö se oikean tuloksen vasta sitten, kun kuukautisten pitäisi alkaa oikeasti, eli esim. vasta 20 päivän jälkeen??? Ymmärtääkö kukaan, mitä yritän sanoa??

Eli siis, jos tulee raskaaksi, oli sitten "pitkä- tai lyhytkiertoinen", niin testi näyttää jokatapauksessa oikean tuloksen noin 14 päivän jälkeen??? Vai?

Testasin eilen negan, mutta jos olisi pitkä kierto kyseessä, niin menkkojen pitäisi alkaa vasta joskus viikonloppuna.

Toi äskeinen hymiö tuolla teksitissä ei ollut tarkoitettu sinne... Ja piti vielä mainita, että oon kärsinyt hiukan epäsäännöllisestä kierrosta edellisen raskauden jälkeen (vaihteluväli ollut 26-41 päivää) Että sellaista

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetys:

Toi äskeinen hymiö tuolla teksitissä ei ollut tarkoitettu sinne... Ja piti vielä mainita, että oon kärsinyt hiukan epäsäännöllisestä kierrosta edellisen raskauden jälkeen (vaihteluväli ollut 26-41 päivää) Että sellaista

Taas se onneton hymiö putkahti sinne

mulla oli ennen esikoista tosi pitkä kierto välillä. Tein raskaustesti lopulta kp 42 ja se näytti vielä negaa mutta kp 52 sainkin sitten vahvan plussan :D

tuohon sun kyssään en muuta osaa vastata kuin että mä testaisin vasta sitten kun menkat oletetusti olis pitäny alkaa :whistle: eli sun tapauksessa vasta viikonlopun jälkeen..

niin ja siis mulla oli myös noita lyhyitä kiertoja, pahimmillaan vaan 21 pvä väliä :headwall:

Ei. Mulla on kierto 40 päivää ja kummallakin kerralla testi on näyttänyt negaa siinä 28-30 päivän kohdalla, mutta plussa sitten päivänä 40. Jos sulla on pitkä kierto, niin hedelmöittyminen tapahtuu myös myöhemmin, n. 14 päivää ENNEN kuukautisia. Laskettu aikakin sit siirtyy eteenpäin niistä normitaulukoista.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Ei. Mulla on kierto 40 päivää ja kummallakin kerralla testi on näyttänyt negaa siinä 28-30 päivän kohdalla, mutta plussa sitten päivänä 40. Jos sulla on pitkä kierto, niin hedelmöittyminen tapahtuu myös myöhemmin, n. 14 päivää ENNEN kuukautisia. Laskettu aikakin sit siirtyy eteenpäin niistä normitaulukoista.

Jo, ehkä mulla oli tossa kysymyksessä vähän ajatusvirhettä, eli siis se taitaa pitää paikkansa, että oli hedelmöittyminen sitten missä vaiheessa kiertoa tahansa (ovulaatiohan siis voi olla jo vaikka alkukierrosta) ja oli sit lyhyt tai pitkä kierto kyseessä, niin sillä ei ole väliä, VAAN sillä, että tarpeeks herkät testit (esim. Apteekin) näyttää oikean tuloksen noin 14 vrk siitä hedelmöittymisestä joka tapauksessa... Näinkö se menee

Kyllä se ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuu samaan aikaan. Ei voi tulla raskaaksi kun ovulaation aikaan, eli voit hedelmöittyä vaan ovulaation aikaan. Ja ovulaatio on yleensä 14 vrk ennen, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Jos on pitkä kierto, niin se on siis myöhemmin ja niitä tulee vuodessa vähemmän kun niillä kellä on lyhyt kierto.

Toi kohta oli sulla oikein, että tarpeeksi herkät testit (käytännössä siis lähes kaikki) näyttää plussaa 14 vrk hedelemöittymisestä, eli sillon kun kuukautisten pitäisi alkaa.

sanna on oikeassa. Ovulaatio noin 14 vrk ennen menkkoja, eli jos pitkä kierto, testaa vasta kun menkkojen pitäisi alkaa. Jos testaat siten, että lasket päiviä kierron alusta, voi olla, että sinulla on vasta ovis testauksen aikaan. Menkat siis alkavat noin 14 vrk ovulaation jälkeen, oli se kierto sitten pitkä tai lyhyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Kyllä se ovulaatio ja hedelmöittyminen tapahtuu samaan aikaan. Ei voi tulla raskaaksi kun ovulaation aikaan, eli voit hedelmöittyä vaan ovulaation aikaan. Ja ovulaatio on yleensä 14 vrk ennen, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Jos on pitkä kierto, niin se on siis myöhemmin ja niitä tulee vuodessa vähemmän kun niillä kellä on lyhyt kierto.

Toi kohta oli sulla oikein, että tarpeeksi herkät testit (käytännössä siis lähes kaikki) näyttää plussaa 14 vrk hedelemöittymisestä, eli sillon kun kuukautisten pitäisi alkaa.

Täytyy nyt selventää, että tiedän, et hedelmöittyä ei voi muulloin kuin ovulaation aikaan. Kiitos vastauksista kaikille, ihan pieni toivo elää vielä... selkeämpää olisi varmaan ollut mainita heti aluksi, että oli nyt sit minkälainen kierto tahansa, niin jos on viimeinen hedelmöittymismahdollisuus (siis itse aiheutettu :) ollut kaks viikkoa sit, niin testin pitäis näyttää nyt tai viimeistään pävän parin päästä plussaa, jos on hyvä onni käynyt

Yhteistyössä