PITKÄ VUODATS: paska ukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaksakaa lukea!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaksakaa lukea!!

Vieras
Tämä on typerä aloitus. Koska näen sieluni silmin vastaukset: jätä se sika, Tai: tyhmä ämmä kun tuollaiseen jäät. TAI sitten saan kuulla olevani itse niin paska, että ansaitsen kaiken tämän sonnan.

Siitä huolimatta teen tämän.

Meillä on uusioperhe, jossa asuu minun tyttö ja yhteinen tyttö uuden mieheni kanssa. Minulla on alkoholiongelma, sellainen, että haluan viikonloppuisin juoda 2-5 siideriä. Tänään olen juonut kolme. Jääkaapissa odottaa yksi.

Joskus juomiseni riistäytyy käsistä niin, että kavereideni soittaessa ja pyytäessä mua baariin, ylipuhun mieheni ja otan ja lähden. Näin kävi viime vkonloppuna. Kello 1.30 eräs ystäväni soitti ja pyysi kanssaan juomaan yhdet ja pitsalle. Kysyin mieheltäni, onko asia ok, johon tämä vastasi, että "no, teet niinkuin haluat".

Lähdin, ja olimme baarissa ns. tappiin saakka. Sen jälkeen menimme erääseen pitseriaan ja aikaa kului siinä määrin, että kun tulin kotiin, kello oli viisi.

Kotiovella aloin kaivaa avainta, jota en sitten löytänytkään. Pian hoksasin, että avaimeni olivat jääneet sisälle. Soitin miehelleni, että voisiko hän tulla avaamaan oven. Siitähän riemu repesi!

Mies ryntäsi ovelle, löi, repi ja töni mua, sekä haukkui melko kirjavin sanakääntein minut huoraksi ja lopuksi heitti minut talomme edessä olevaan ojaan. Kaikenlisäksi hän huusi tappavansa minut!! Olin täysin shokissa ja järkyttynyt. Menin uudestaan ovelle ja soitin ovikelloa. Virhe. Mies tuli ja löi uudestaan ja viskasi uudestaan ojaan kirosanojen kera.

Menin meidän autokatokseen miettimään, mitä tekisin. Yleensä käsilaukussani on autonavaimet, mutta tietenkään tälläkertaa ne eivät olleet siellä. Ajattelin, että olisin mennyt autoon nukkumaan. Olin aivan loppuväsynyt, ja en keksinyt muuta kuin soittaa hätänumeroon.

Ei mennyt kauaa, kun poliisit tulivat, ja kerroin heille mitä on tapahtunut. He kysyivät, onko mies juovuksissa, johon vastasin, että ei, koska mies oli illalla juonut noin kolme olutta, eikä varmaankaan ollut enää niiden vaikutuksen alainen siihen aikaan yöstä.

Poliisien tullessa mies päästi minut "nöyrästi" sisään nukkumaan. Tätä helvetillistä vkonloppua seurannut viikko on ollut mulle yhtä helvettiä. Olen ollut töissä ja teeskennellyt kaiken olevan hyvin. Luonnollisesti olen ollut hiljainen, eikä seksiä todellakaan ole ollut.

Tänään sitten hain itselleni kuusi siideriä, joista viisi olen jo juonut. Mieheni avautui illalla (ennenkuin olin juonut ensimmäistäkään) että, vitun juoppo, mikä vittu vaivaa, kun olet koko viikon ollut noin VITTUMAINEN!?

Ai, minä olen vittumainen, kun olen järkyttynyt hakkaamisesta ja tappouhkailusta!!!????

Sen jälkeen hän haukkui minut huonoksi äidiksi, kun olen hermoillut lapsellemme...

Tuo mies ei näköjään yhtään ymmärrä, mitä itse on tehnyt ja syyttää mua aivan asiaan kuulumattomista asioista... olen loppu, väsynyt ja vittuuntunut...

Kun tyttäremme tunti sitten heräsi itkemään, ja olin menossa katsomaan, mikä hätänä, hyökkäsi tämä sankari siihen sanomaan, että kyllä hän hoitaa, mä voin painua kuulemma vittuun. Menin kuitenkin lämmittämään maitopullon, niin mies katsoi mua todella murhaavasti...teki hyökkäävän liikkeen mua kohti.

Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...

No johan nyt..! :o

Miehesi käytös ei ole mitenkään perustelua eikä hyväksyttyä! Todella kurjaa että on väkivaltainen sinua kohtaan. Kauanko olette olleet yhdessä?

Mitä jos jättäisit juomisesi hetkeksi nyt tauolle?Varmaan tekisi hyvää sinulleki..

• Tykkää
Reactions: Debra
Olemme ollet yhdessä neljä vuotta. Tein eilen netissä testin, jossa mitattiin alkoholin käyttöä ja järkytyin, kun tulokseksi tuli: suurkuluttaja. Mulla on ystävä, joka on jo toista vuotta käysynt aa:ssa ja nyt mietinkin, että munkin varmaan pitäisi. En taida itse yksin päästä alkoholista eroon.

[QUOTE="aapee";24449770]Olemme ollet yhdessä neljä vuotta. Tein eilen netissä testin, jossa mitattiin alkoholin käyttöä ja järkytyin, kun tulokseksi tuli: suurkuluttaja. Mulla on ystävä, joka on jo toista vuotta käysynt aa:ssa ja nyt mietinkin, että munkin varmaan pitäisi. En taida itse yksin päästä alkoholista eroon.[/QUOTE]

Hyvä, että nyt tiedostat ton. Sun kannattaa hakea apua, jos tuntuu, ettet yksin pysty siihen.

Silti, miehelläsi ei ole oikeutta olla väkivaltainen sua kohtaan.

Jokatapauksessa toi ilmapiiri on lapsille aika kamalan kuuloinen..

Njaa... näin äkkiseltään sanoisin, että jätä se sika!

Mutta mutta mutta... Teillä on varmasti hyviäkin hetkiä yhdessä, että eihän tuo tarina kaikkea kerro. Alkoholin käyttösi ei nyt minusta kuulosta ihan täysin älyttömältä, että en sinua ihan alkohlistiksi sinänsä kutsuisi, vai tuntuuko sinusta oikeasti, että olet alkoholisti? Minusta jotkut vaan toimivat hieman impulsiivisemmin huppelissa, ja monikin saattaa lähteä pienessä nousuhdanteessa tuolla lailla "baanalle".

Vaikka teillä kuulostaakin olevan hieman sekopää, ja epäterve suhde, niin en nyt menisi sinua ihan heti kutsumaan sekopapäiseksi. Näin minä olen ainakin tekstistäsi ymmärtänyt, niin selkeästi, kuin sinä olet sen kertonut.

Voistiko kuvitella, että parishdeterapia voisi auttaa? Onko miehessäsi ollut aina noita agressiivisia piirteitä? Miksi sinä olet hänen kanssaan? Miten olet ajautunut tilanteeseesi?

Mä haluisin kysyä sulta suoraan: Onko sun mielestä vika pelkästään sun miehessä? En halua puolustella häntä mitenkään, mikään ei oikeuta väkivaltaan, haluan vain saada sut miettimään.

Mä olen oppinut 10 vuoden parisuhteessa, että pahimmat riidat on helppo välttää välttelemällä tilanteita joissa tulee riitaa. Jos mä teen jotain, mikä hermostuttaa mun miestä, mietin onko se ihan välttämätöntä, vai voinko jättää sen tekemättä välttääkseni tappelun. Sama pätee toisinpäin. Parisuhteessa pitää osata keskustella ja tehdä kompromisseja.

[QUOTE="Vieras";24449774]Njaa... näin äkkiseltään sanoisin, että jätä se sika!

Mutta mutta mutta... Teillä on varmasti hyviäkin hetkiä yhdessä, että eihän tuo tarina kaikkea kerro. Alkoholin käyttösi ei nyt minusta kuulosta ihan täysin älyttömältä, että en sinua ihan alkohlistiksi sinänsä kutsuisi, vai tuntuuko sinusta oikeasti, että olet alkoholisti? Minusta jotkut vaan toimivat hieman impulsiivisemmin huppelissa, ja monikin saattaa lähteä pienessä nousuhdanteessa tuolla lailla "baanalle".

Vaikka teillä kuulostaakin olevan hieman sekopää, ja epäterve suhde, niin en nyt menisi sinua ihan heti kutsumaan sekopapäiseksi. Näin minä olen ainakin tekstistäsi ymmärtänyt, niin selkeästi, kuin sinä olet sen kertonut.

Voistiko kuvitella, että parishdeterapia voisi auttaa? Onko miehessäsi ollut aina noita agressiivisia piirteitä? Miksi sinä olet hänen kanssaan? Miten olet ajautunut tilanteeseesi?[/QUOTE]

Noh, mä itse äitinä pidän itseäni "paskana" jos lähden yhtäkkiä yöllä baanalle...olkoonkin, että se monille miehille on sallittua. Ja vaikka tiedänkin, että lapseni ovat hyvässä hoidossa. Koska, vaikka tällähetkellä vihaankin miestäni ylikaiken, hän on oikeasti hyvä ja luotettava isä. Sekä omalle että minun tytölle.

Meidän suhteen alku oli todella kivikkoinen. Minä olin kovin rakastunut ja näin väitti myös armas miehenikin olevansa. Kuitenkin paljastui, että ukko oli nusassut eksäänsä ja siinäpä sitä oli mulla nielettävää ja anteeksiannettavaaa. Annoin kuitenkin anteeksi ja elämä jatkui.

Sitten alkoi tulla ilmi nämä väkivaltaiset piirteet. Nekin tuntuivat "niin pieniltä.."

Nyt viime vkonlopun jälkeen tuntuu, että olisko tää tässä. Olen NIIN vihainen, että oikein haluaisin satuttaa sitä paskiaista. Että jos se tulee uhkaavasti mua kohti, niin saamansa pitää. En mä mikään voimanainen ole, mutta keltanen vyö kuitenkin (karatessa)

Kuulostat herkästi syyllistyvältä ihmiseltä ja saat siksi isot pisteet juomisestasi, koska syytät itseäsi ja miehesi haukkuu sinua samasta asiasta. Et silti ole todellakaan alkoholin suurkuluttaja.

Minusta tuntuu, että käytät alkoholia kuitenkin pakokeinona kamalassa suhteessa viruessasi (ihan ymmärrettävää) ja asioille pitäisi nyt heti tehdä jotakin. Ei kenenkään pidä kotona pelätä henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Niin kauan kun olet miehen kanssa saman katon alla, niin älä juo. Et pysty puolustamaan itseäsi ja voit jopa itse kuvitella, että olet jotenkin huono ihminen. Se ei auta tässä tilanteessa yhtään vaan nyt pitäisi toimia.

[QUOTE="aapee";24449780]Noh, mä itse äitinä pidän itseäni "paskana" jos lähden yhtäkkiä yöllä baanalle...olkoonkin, että se monille miehille on sallittua. Ja vaikka tiedänkin, että lapseni ovat hyvässä hoidossa. Koska, vaikka tällähetkellä vihaankin miestäni ylikaiken, hän on oikeasti hyvä ja luotettava isä. Sekä omalle että minun tytölle.

Meidän suhteen alku oli todella kivikkoinen. Minä olin kovin rakastunut ja näin väitti myös armas miehenikin olevansa. Kuitenkin paljastui, että ukko oli nusassut eksäänsä ja siinäpä sitä oli mulla nielettävää ja anteeksiannettavaaa. Annoin kuitenkin anteeksi ja elämä jatkui.

Sitten alkoi tulla ilmi nämä väkivaltaiset piirteet. Nekin tuntuivat "niin pieniltä.."

Nyt viime vkonlopun jälkeen tuntuu, että olisko tää tässä. Olen NIIN vihainen, että oikein haluaisin satuttaa sitä paskiaista. Että jos se tulee uhkaavasti mua kohti, niin saamansa pitää. En mä mikään voimanainen ole, mutta keltanen vyö kuitenkin (karatessa)[/QUOTE]

Joku muukin tuossa huomasi, niin niinpä sanon minäkin, että minustakin sinä syyllistät itseäsi pikkaisen liikaa tuosta alkoholinkulutuksestasi. Minusta on hienoa, että sinä tiedostat kuitenkin kulutuksesi, mutta alkoholisti ei välttämättä tee siitä ihan noin suurta nuemeroa noin "pienillä" määrillä. Näen kyllä, että joinain viikkoina saatat kuluttaa liikaa, mutta jonkinlainen tolkku sinulla kuitenkin näyttää olevan. Minäkin olen joskus mennyt käymään jossain ex-tempore ystäväni kanssa, ja olen hyvän tavan mukaan kysynyt mieheltäni hänen mielipidettään asiasta, ja hän on ollut ok asian kanssa, joten olen mennyt, eikä siitä ole sen kummempia keskusteluja tullut. Ei olisi mikään maailman loppu, vaikka avaimet olisinkin kadottanut, ja hänen pitäisi avata ovi minulle. Tuo päällekäyminen on kyllä ylimitoitettua. Miten poliisit reagoivat tilanteeseen? Yleensä poliisit ovat aika kiinnostuneita, mikäli tilanteeseen liittyy minkäänlaista fyysita väkivaltaa...

Töihin vaan, molemmat. Anna kuitenkin tilanteen ensin rauhoittua.

Ulkopuolisesta näkemyksestä on teille varmasti apua. Kummallakin teillä tuntuu olevan vaikeuksia ilmaista itseänne, ja se sitten purkautuu väärin, miehelläsi jopa vaarallisesti. Toimiva kommunikointi on usein avain isoihinkin ongelmiin.

Miehesi väkivaltaiset taipumukset on mahdollista saada hallintaan. Nyt on juuri oikea aika toimia. Koska tiedät, että alkoholin käyttösi aiheuttaa kriisitilanteita, kannattaa sinun luopua siitä. Sopikaa asioista miehesi kanssa. On tärkeää, että molemmat panostavat tilanteen ratkaisemiseen. Etsi rauhallinen/tasainen hetki ja pyydä miestäsi keskustelemaan kanssasi, tai ainakin kuuntelemaan sinua hetki. Älä venytä (ensimmäistä) hetkeä liian pitkäksi. Älkää syytelkö toisianne, vaan kysykää, kuinka voisitte toimia paremmin ja auttaa toisianne.

Jos terapiaan lähtö tuntuu liian vaikealta, voi avuksi ottaa myös ihmissuhdeoppaita, joita löytyy esim. kirjastosta ja netistäkin (eritysesti englanniksi). Mutta kaikki lähtee siitä, että molemmat sitoudutte tekemään töitä suhteenne eteen, niin nyt kuin tulevina vuosina.

Onnea matkaan!

Loppujen lopuksi siitä aina vastaa itse siitä mihin tilanteeseen suostuu jäämään. On lapsen äidiltä tosi vastuutonta jäädä suhteeseen roikkumaan, jossa jo fyysisesti pahoinpidellään.

En kyllä todellakaan ymmärrä noita neuvoja, että jätä alkoholi kokonaan pois koska se aiheuttaa teidän välillä riitaa. Siis jos ukko vetää kilarit kun toinen juo muutaman siiderin, niin vika ei nyt helvetti ole siinä alkoholissa. Jos katsot tarpeelliseksi ihan muista syistä rajoittaa alkoholinkäyttöäsi, niin se on ihan hyvä juttu, mutta miehen raivokohtausten takia sitä ei todellakaan tarvitse tehdä. Vaikka vetäisit korillisen kaljaa joka viikonloppu, niin tuollainen raivoaminen ja käsiksi käyminen ei ole millään tapaa perusteltua.

En kyllä todellakaan ymmärrä noita neuvoja, että jätä alkoholi kokonaan pois koska se aiheuttaa teidän välillä riitaa. Siis jos ukko vetää kilarit kun toinen juo muutaman siiderin, niin vika ei nyt helvetti ole siinä alkoholissa. Jos katsot tarpeelliseksi ihan muista syistä rajoittaa alkoholinkäyttöäsi, niin se on ihan hyvä juttu, mutta miehen raivokohtausten takia sitä ei todellakaan tarvitse tehdä. Vaikka vetäisit korillisen kaljaa joka viikonloppu, niin tuollainen raivoaminen ja käsiksi käyminen ei ole millään tapaa perusteltua.
Ei sillä ole mitään merkitystä mikä on oikein, vaan ap:n kannattaa käyttäytyä nyt niin, ettei tule nyt pahoinpidellyksi siihen saakka kunnes pääsee pois suhteesta tai tilanne muuttuu. Ei se halvaantuneena tai silmäpuolena paljon lohduta, että on oikeus juoda.

Alkoholisteilla on tapana vähätellä juomistaan. Ap:nkin tekstissä on jo kaksi eri määrää tämän viikonlopun alkoholinkäytöstä. Ja suurkulutuksen raja tulee kyllä jo vastaa, kun ottaa kännin kerran viikossa ja lisäksi jonain päivänä hiukan. Sanoisin, että alkoholi on yksi ap:n ongelmista. Suurin ongelma on väkivaltainen kumppani.

Jos olisin ap soittaisin ensi viikolla joko neuvolaan (jos lastenneuvolaikäisiä lapsia) tai terveyskeskukseen ja kertoisin tuon tarinan mitä tänne kirjoitin ja muut ongelmat. Luulisin apua järjestyvän.

te tarvitsette ulkopuolista apua. hae sitä lapsesi vuoksi... Ja mikään ei oikeuta väkivaltaan, siitä on turha syyllistää itseään. Jos miehelläsi on noin kovia mustasukkaisuuspuuskia baarireissusi vuoksi niin ehkä hän itse ei ole viaton. Pettävä ihminen syyttää helposti toista siitä aiheetta kun on itse se pettäjä. Mutta tämä ei välttämättä kyllä pidä paikkaansa teillä kun miehesi vaikuttaa muutenkin ongelmaiselta. Hae ihmeessä sitä ulkopuolista apua. Teidän tilanne on ajautunut niin pahaan jamaan että tarvitsette sitä.

Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...

[QUOTE="vieras";24449912]Vittuunnuin sen verran paljon, että JOS tuo ukko tänäyönä mua uhkaa, niin aion käyttää karatetaitojani häntä vastaan. Ne taidot ovatkin uinuneet pitkään. Ja puhelimessani on tällä hetkellä valmiiksi valittuna nro 112...[/QUOTE]
joo luetaan taas iltapäivä lehdistä lisää