Pitkäaikaistyöttömät; millaisen mallin annatte/haluatte antaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
lapsillenne, jos siis lapset jo isompia? Itsellä on vakityö, mutta olin pari vuotta sairaslomalla. Nyt takasin työelämässä.

Lasten ollessa pienempiä, olin vuosia yh. Tein välillä 2-3 työtä yhtä aikaa. Viimevuosina opiskellut kokopäivätyön ohessa.

Itse olen pyrkinyt omalla mallilla näyttämään että töitä pitää valmis olla tekemään, ja aina se ei ole mieluista, mutta voi poikia uusia ja parempia paikkoja.

Itse olen myös enemmän työ-kun koti-ihminen.

Elämästä täytyy nauttia oli niin työtön kuin työssäkäyväkin. Se, että on työtön ei tarkoita masentunutta ja köyhää työtöntä. Kukin voi kerätä sen onnensa ja onnensa perheensä kanssa monista yhteisistä hetkistä ja kukin omalla tavallaan. Käytän itsestäni sanaa kotiäiti, koska se kertoo enemmän mitä teen. Olen lasten kanssa kotona ja vaikkei tulot ole isot nautimme asioista joista voi, emmekä sure miten emme voi vaikka koko perheenä matkustaa ulkomaille kun ei ole varaa. Yhtä paljon riemua antaa se, että käydään metsäretkellä eväiden kanssa ja katsotaan mitä luonto tarjoaa (ihan ilmaiseksi), kuin jos käytäisiin jossain kalliilla matkalla. Rantaa meillä on kesällä mökillä eikä edes kaivata ulkomaille.
Sen mallin haluan antaa, että ne työt tai rikkaus ja raha ei tuo sitä onnea vaan sen onnen voi löytää ilman sitä työtä, rikkautta ja rahaakin.
Tosin....suunnittelen yrittäjäksi ryhtymistä, mutta työskentelisin kotona ja lapsille olisin aina kotona.

Minä olen samanlainen kuin AP, teen kovasti töitä, paljon ylitöitä tarpeen vaatiessa että pärjätään ja opiskelenkin samalla. Tukia en koskaan ole hakenut vaikka olisin saanut, haluan vaan näyttää hyvää esimerkkiä ja elää itse sen mukaan myös. Ymmärrän kyllä että on ihmisiä, jotka valitsevat toisin ja heillä on siihen oikeus. Ei se erilaisten tukien varassa eläminenkään ole herkkua, toisilla ei vaan ole halua eikä tarvetta edetä uralla ja saavuttaa maallista mammonaa tai "parempaa" elintasoa. Toisilla taas on ihailtava roihu selvitä kaikesta ja olla parempia. Elömö on kuitenkin tässä ja nyt ja jossain vaiheessa sitä tajuaa, että ehkä itsekin on otettava vähän rennommin ja keskityttävä oikeasti tärkeisiin asioihin. Tosin, jos kaikki tekisivät näin niin eipä tukiakaan olisi. Jaa'a.

[QUOTE="vieras";29046217]Tuleeko työttömien lapsista työttömiä?[/QUOTE]

Jos vanhemmat lorvehtii, niin totthan toki lapset saavat siitä käyttäytymismallinsa!

Yhteistyössä