Pk-seudun kevään odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oikukas84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oikukas84

Jäsen
02.03.2005
542
0
16
Eli tälläistä kokeilen =) Kertokaa kuulumisia shiva, emmie ja muutkin :)

roomanmatka meni tosiaan hyvin, oli aivan ihanat säät! Lyhythihaisessa palloiltiin tuntikausia paikasta toiseen ja videokuvaa on ihan hirveesti. Ihme että jaksoin kävellä :D sitten pasteen tähän vielä mitä kirjoitin maaliskuisiin:

Tämä aamu alkoikin päivystyskäynnillä. Viikkoja jo vauva möyrinyt aina iltaisin ja aamuisin ihan säännöllisesti tosi paljon ja päivisin vähemmän säännöllisesti mutta ihan selkeitä liikkeitä kuitenkin. Nyt ei moneen päivään oikein mitään. Eilen sain hätäseen muutaman liikkeen ja tänään vaikka yritettiin mitä (ravisteltiin mahaa,söin pipareita,vanukkaan,batteryä) ei yhtään liikettä. No sitten mä totesin että yhtään päivää en enää mieti että onko se edes hengissä vaan lähdettiin kättärille. Sydänäänet kuului ja sain lapun missä ne näkyy käyrälläkin :) 132-150 oli ja poikahan meille on tulossa. Sanoi ettei pistä eteenpäin kun niin hyvin kuului ja että näillä viikoilla kuulemma usein kun on jo ehtinyt tuntea liikkeet niin huolestuu jos vauva kääntyy niin ettei niitä enää tunne. Mulle riitti ne sydänäänet tähän hätään ja kätilö oli vielä niin ystävällinen ettei kirjannut käyntiä mihinkään eikä ottanut maksua kun niin nopeasti selvisi. Kuulemma kaikenkaikkiaan hyvä aamunaloitus kummallekin :flower: =) Tuli ihan hyvä mieli. Toivoisin vaan että toinen kääntyisi nyt niin että liikkeet taas tuntuisi..

Muhun iski aivan hillitön joulufiilis eilen :laugh: Kasailen sukulaisille ja kavereille itse lahjakoreja kun tekee kauheesti mieli kasailla kaikkea ja sitten kierrettiinkin kauppoja ostelemassa kaikkea täytettä koreihin. Löydettiin aivan ihania mm. kynttilöitä. Sitten ostin monta laatikkoa erilaisia paperillisia joulukääreitä "pohjaksi" ja koristeeksi koreihin ja niitä tuli sitten tehdessä napsittua :whistle: Sen lisäksi tein piparkakkuhalvajäädykkeen jota ajattelin viedä joulupöytään kummankin vanhemmille jälkkäriksi. Sain eilen ohjeen ja se on kuulemma voittanut jonkun jälkkärikisan. Taikina oli ainakin tautisen hyvää, tänään pääsee maistamaan itse jäädykettäkin :laugh:

+että mulla on jo muutaman päivän tehnyt kauheesti mieli tehdä SOSEITA vauvalle :o Nyt on ehkä hiukka liian aikaista.. Onneksi siskon vauva on pian 5kk ja syö jo soseita niin kaupan jälkeen kävin mutsilla hakemassa monitoimikoneen ja siellä illalla lahjojen ja jäädykkeen lomassa kuuntelin jouluista musiikkia, poltin kynttilöitä ja tein vauvansoseita :laugh: :D

Mies vaan naureskeli sohvalta kun ei tää nyt ihan mun tyylistä oo :xmas: B)

Ja kävin ostamassa Gavisconia nestemäisenä, vaikutti toimivan aivan loistavasti! aiemmin oon käyttänyt sitä purutablettia ja mulla on ollut myös rennietä. Toi nestemäinen on kyl paras.

Nyt kokeilemaan työntekoa taas :)

Terv. Oikukas rv 24+6

Heippa!

Meillä menee vauvan kanssa hyvin. meinaa vain olla yöllä todella hankala nukkua kun vauva liikkuu niin kamalan paljon...
Mulla ei olis enään aivan kamalasti jäljellä mut ihan riittävästi silti.

Mun pitäis lähtee kohta töihin päin. en käy kun silloin kun jaksan, mites te muut?? Mul olis taas ensiviikolla neuvola aika. ihanaa, pääsee taas kuuntelemaan vauva sydän ääniä :)

Onko teillä jo nimiä minkä verran mietitty? meillä on sekä pojalle että tytölle nimet valmiina.

Nyt pitää kyl ruveta lähtemään

terv. nalle-puh 30+2 :wave:

Meillä on pojalle (poju siis tulossa) kutsumanimi Leevi ollut nyt käytössä mutta olen hitusen jäänyt miettimään sitä kun se on ilmeisesti ollut viime vuoden yleisin. Että ehkä se jää lempinimeksi vain.. Sitten miehen vanhemmat olivat tosi loukkaantuneita kun olivat miettineet kaikkia nimiä suvuistaan mitkä ei tosiaan mulle kyllä käy :laugh:

mutta ajattelin itse lähes suvuttomana että olisihan se toisaalta hauska jos tulisi esim. toinen nimi jostain isoisältä tai kauempaa ja heillä siellä oli ainakin joku Arttu-niminen (tai jotain sinnepäin) niin ehkä joku väännös (ehkä Artur?) sellaisesta käy kyllä.

Minusta se on mukavaa että joko toinen nimi on just käännelty jostain kauempaa suvusta jos siellä asiallisia nimiä on mut välillä kun niitä ei ole :laugh:
me ei tiedetä kumpi on tulossa niin pitää olla nimet molemmille valmiina. =)
Jotenkin halutaan pitää edes joku jännitys sinne viimeseen puristukseen asti :) Kuhan kaikki on hyvin niin se on tärkein :)

Moi! Hauska kuulla sunkin kuulumisia Oikukas! :hug: Kirjotan pikaseen nyt kun tulin ruokikselta enkä ihan heti jaksa jatkaa hommia (vaikka olis kyllä ihan samperin kova kiire) :$
Joo niin me käytiin safkalla (vaihteeksi) shivan ja anna86:n kans maanantaina lounasaikaan ja juoruttiin siinä sit hyvän aikaa (3 h) =)

Mulla "loppu" noi vauvan liikkeet kans sitten viimeviikolla, ja siitähän saatiin sitten hyvä aihe mennä sit lopultakin sinne 4D:hen, kun sitä kerran kovasti mietittiin. Hyvin sillä vauveliinilla kaikki asiat ilmeisesti oli, perätilaan takasin vaan kääntyny, eli se + etuseinäistukka = ei vältt. tunnu sitten tosiaan niitä liikkeitä niin paljon. Helpotti tosi paljon se tieto =)

Eilen sit neuvolas täti katsoi, että mun paino on noussu liikaa ja että vauva kasvaa ihan ylikäyrillä, ja siitä syystä olin tänään aamulla siellä sokerirasitustestissä. Nyt on ihan semmonen olo, että kaikki veret on musta imetty, kun 3 kertaa tunnin välein piti ottaa uus putki verta. Melkein 3 h koko toimitus kesti. Ja se on myös kivaa, että justiin oli ehtiny parantua neulanjäljet viime verikokeista, siis nyt on taas 3 uutta! Kivaa! Mulle vielä aina jää niistä kauheet mustelmat (mut onneks ei oo kesä niin ei näy kun ei tarvi t-paitaa!) :laugh: Muuten siellä makoilin petillä että "boring" |O mut onneks sain oman petin sieltä ja tyynyn ja peitonkin niin pystyi jatkamaan unia vielä =)

Nyt siis töissä oon ja kova kiire =) (ei varmaan siltä näytä ), koska pitäis saada yks homma valmiiksi puoli 5:teen mennessä ja kello on jo yli 12! Apua, nyt iski paniikki, painun takas hommiin!

Palaillaan!

pikainen moi täältäkin!

kiva kuulla oikukas, että teillä meni reissu hyvin :). varmaan söpöjä lastenvaatteitakin tuli ostettua? me ihan hullaannuttiin omalla italianreissulla niistä lastenvaateliikkeistä, joissa myytiin kaikkee merkkikamaa ihan pienillekin. sai kummityttö kivat tuliaiset, ja oli saletisti hoitopaikan tyylikkäin sen jälkeen ;)

onpa emmie ihmeellistä, et ne laitto sut sinne rasitukseen! mutta jospa se vauvan kova kasvu tosiaan liittyski niihin sokereihin.. tai sit se laskettu aika oli vaan määritetty väärin? joka tapauksessa hyvä, että ne selvittää kaiken varalta ton sokerijutun, kun vauvan parhaaksihan se on :)

mulla ja touhutenavalla menee oikein kivasti ja voinnissa ei oo mitään valittamista, päin vastoin :). viime ajat on kulunu tiiviisti ihmisiä tavatessa (en tiedä miten kaverit ja sukulaiset on just nyt näin innostuneet) joten en oo vielä joulutunnelmiin ehtiny pahemmin virittäytyä. kivalta kuulosti kuitenkin toi oikukkaan tarmopuuska, kerro sit pliis se jäädykkeen resepti, jos siitä tulee herkkua :)! joululahjat ollaan jo suurimmaksi osaksi ostettu ja kortit ois tarkoitus askarrella nyt viikonloppuna (kun joulukuu ihan virallisesti alkaa). ois kiva myös leipoa sunnuntaina, jos ei taas mene ihan sosialisoinniks koko päivä.

mä taidan palata tästä mun semman pariin ja yrittää saada sitä etenemään. käytiin jo heti aamulla salilla ja sen jälkeen ehdin vielä luennoille, ja nyt ois itsenäistä taistelua siihen asti, et hubby palaa töistä. ja sit illalla pikkujoulut :). nopeesti menee päivät, kohtahan me ollaan jo synnärillä!

kivaa ja aurinkoista päivää kaikille (nyt onkin aivan ihana ilma)! ollaan taas kuulolla :)

Heräsin jo viiden jälkeen tänää ihan hirveeseen ydinpommipainajaiseen jonka jälkeen rupes vituttamaan ydinpommin keksijät ja varsinkin käyttäjät niin paljon etten enää saanu unta :laugh:

Herätys olisi kyl ollu jo kuudelta kuitenkin.

Mul on ihan kauhee himo tehä juttuja! tää on varmaan se pesänrakennusvietti tai jotain.. Eilen olin tiimarin outletissä itiksessä ja innostuin ostelemaan ihan sikana kaikkea askartelukamaa vaikken oo ikinä oikein askarrellut :D sunnuntaina meen mutsille ja väännetään kortteja sitte. Ja haluaisin tehä lisää niit joulupaketteja mut ei mulla oo enää pian ihmisiä kelle niitä jakaa :laugh: jaakkoki sano ku ehdotin et sen tädeille sun muille et ei se oo niille koskaan mitään antanut et josko mä vaan en tekis kaikille ketä ei ees nää koskaan.. Ni sit ajattelin et ehkä mä rupeen duunailemaan jouluruokia joita voi sit pakastaa. Ruokaa nyt menee aina :)

Eli reseptejä kehiin tytöt!

Ja se piparihalvajuttu on hyvää! tosi sopiva mun mielestä joulujälkkäriks!

ja tässä sen ohje:

http://www.mtv3.fi/koti/koyhatritarit2006/reseptit.shtml/jalkiruokareseptit?574816

terv. oikukas rv 25+0 (herranjumala :D )

heippa.
hereillä ollaan. ei kunnolla saa kyllä enään vauvelin kanssa nukuttua. On niin pirun vilkas... Mulla oli eilen illalla maha niin älyttömän kipee ja oli oikein tuskaa ja vauva vain pyöri ja pyöri... Yritin vähän syödä ja levätä mut ei mikään auttanut, tuskaa vain oli, onko teillä muilla ollut tälläistä?
Otin sit särkyläkettä ja sit jossain vaiheessa olin nukahtanut mut meni siihen kyl pari tuntia pyörimistä... :(

oli tarkoitus mennä vain katselemaan pinnasänkyjä mutta tulihan ne+ muutakin ostettua samalla ja kierreltiin kauppoja tuntikausia. Mutta nyt ollaan niiiiin tyytyväisiä että! :wave:

Saldo:

Emmaljunga smart duo värinä Elk (eli mustanruskea)

http://strollersandprams.com/strollers/199/1/stroller.jpg

ja väri: http://strollersandprams.com/strollers/image/656/stroller.jpg
mutta tossa kuvassa tosiaan duo edge

sadesuoja
pinnasänky (vaalea puu, sellainen melkein valkoinen)

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=623&valikoimaid=9
patja
verhotanko siihen

ja yhteensä 800e meni.

Mutta nyt on ostettu jo melkein kaikki! ensi viikolla voi hakea nuo isommat =) missähän niitä säilyttäisi... :laugh:

Nyt tekemään jäädykettä ->

Heippa! Tää ketju löytyy muillekin varmaan paremmin. Onko joulumieltä väellä jo? Me leivottiin tytön kans torttuja kolme pellillistä tänään, ihanan makuisia. Ja ajattelin ton ihanan mieheni kanssa keittää vielä glögiä ja polttaa kynttilöitä. Parvekkeellekin mies viritteli valot. Ihkua. Ja mikä parasta... Kahden viikon päästä on maistraatissa vihkiminen ja saan sormuksenkin sitten. En tosiaan ollut varma saanko sormusta, kun aika nopeella aikataululla nää vihkiäiset järkättiin. varsinaiset häät/liiton siunaaminen on sitten elokuussa, ihan hääpuvun ja juhlien kera. Nyt vaan pienimuotoiset virallistamiset, kun vauvakin on tulossa ja kaikki. Sukunimi kyllä vaihtuu jo nyt, mutta kunnon häät vietetään kesällä. :heart: (ilman mahaa) :laugh:

Vanamo+Viltsu 29+3

Niin ja hei, olen saikulla ens viikon et jos joku muukin niin kahvilla vois piipahtaa??

Pasteen pikku muokkauksilla joten jos näyttää hassulta niin syy johtuu siitä :D en ehdi oikein uutta tekstiä täältä töistä kirjoittelemaan kun pitäis lähteä käymään helpparissa.

Aamu on kyllä alkanut hyvin,tosin heräsin jo 5.45 vaikka tänään oli iltavuoro ja herätys vasta kasin jälkeen. Olen jo niin tottunut aamuvuoroihin heräilyyn.

Mä tahdon sen äitiyspakkauksen jo! :D Ilmeisesti itä-Helsingissä on ruuhkaa :laugh: enpä mä sinänsä ole kyllä yllättynyt.. Tuhlailen joka päivä pankin avainlukuja kun käyn kelan sivuilla kyttäämässä joko päätös olisi tehty :D

Isyysloma-asiat on meillä hitusen hakusessa vielä mutta Haikaranpesästä perhehuonetta tahdottaisiin jos vaan tilaa on ja siitä mies sitten jäisi suoraan synnytyksestä lomalle. En kyllä tosiaan normikäytännöistä tiedä vielä mitään...

Mites teijän isyyslomasuunnitelmat?

Oma olo on mitä mainioin! ei mitään liitos- tai muitakaan kipuja ole vielä ollut eikä oleminenkaan ole mitenkään erityisen raskasta kuhan en yritä kumartua tai nostella mitään. Olin varmaan aika näky tänään aamulla kun mies lähti ennen mua töihin eikä muistanut siirtää kaninhäkkiä ja mä yritin sit nostaa sen toiseen huoneeseen. En mä mahtunut siitä ovesta millään! :laugh: ähisin ja puhisin ja lopulta jouduin raahaamaan sen lattiaa pitkin. Koira katseli varmaan et mitähän hittoa tapahtuu :D

Nyt taidan mennä syömään kakkua kun TAAS joku toi töihin
:D Meil on nykyää töissä lähes joka päivä jotain kakkua tai muuta hyvää, apua :laugh:

Oikukas rv 25+5

Nalle-Puh Voi itkun kitku, meni ohi palsta eiliseltä. Olin koko päivän menossa. Vauvan vaatteita ostelin ja olin kahvilla parinkin kaverin kans pitkin päivää. Tää päivä meneekin ihan himassa, kun esikoinen täytyy hakea klo 13.15 eskarista ja sen jälkeen olenkin sit kotona hänen kans. Ennen päivällistä vielä vien telinevoimistelutreeneihin ja sit on jo mieskin kotona, kun sieltä tullaan. En ole pariin päivään oikeen nähnytkään sitä.

Olen kyllä ens viikol menos töihin mut menen vain käymään. En pystynyt istumaan koulun vihki-itsenäisyys-joulujuhlassa niin miten pystyisin töissä 8 tuntia. Ens viikolla onkin jännää... musta tulee rouva. :heart:

Isyyslomasta Mies jää suoraan synnytyksestä, kun on toi esikoinenkin ja esikoisen isä jäi silloin aikoinaan myös. Isyyslomarahathan haetaan sit jälkeenpäin, näin ainakin meillä on mennyt ja tulee menemään. :D

Vanamo+Viltsu 30+0

Moi!

Mäkin nyt voisin laitella hiukan kuulumisia taas vaihteeksi: eli paskathan ne mun verensokeriarvot oli, joten jouduin sitten diabeetikkoruokavaliolle loppuraskauden ajaksi. Ei muuten haittaa (saa syödä kuitenkin normaaleita ruokia, paitsi sokeroituja, ja terveellisesti siis olen syönyt normaalistikin), mut mitä mä teen jouluna kun kaikki muut mussuttaa konvehteja?! :/ Ja sit tuntuu että tässä sitä vasta lihoo, kun pitää syödä 3 tunnin välein (vähän, jotta ne sokerit pysyis kohtalaisina. paljoa ei saa syödä kerralla, kun sitten ei insuliinit toimi). Mutta, katsotaan. =) Ja kyllähän mun täytyy myöntää, että on sitä tullut about 20-kertaistettua karkkien ja muitten herkkujen mässääminen täs raskausaikana normaaliin verrattuna :saint: , niin että siedänkin joutua dieetille :D Huono puoli täs nyt sitten on myös se, että kerrankin olen innostunut leipomaan (herkkuja, ja oikein urakalla) :) mut taitaa se nyt jäädä, kun ei voi itse maistella luomuksiaan...

Muuten on vointi ja jaksaminen ollut oikein hyvä, vireystila parantunut ja oon alkanut taas käydä uimassa ja vähän kävelylläkin ja punttisalia oon myös alkanut harkitsemaan =)
Lisäksi varmaan näyttäisi tulleen se sama pesänrakennusvietti mistä Oikukas puhui. =) Tekisi mieli laittaa jo kaikki vauvaa varten valmiiksi! Oon ihan himolla shoppaillut pikkuvaatteita ja tarvikkeita ja pessyt niitä jo valmiiksi, ja oon ollut ihan hermona, että mitä jos ei ehditä ostamaan kaikkia talkki- ja rasvapurkkeja yms. vauvaa varten ennen kun hän suvaitsee syntyä! Hoitopöytää ei ole vielä kasattu ja sekin on mun mielestä superärsyttävää =) (miehen mielestä sen kyllä ehtii, koska helmikuun puoleen väliin on vielä aikaa.) Lisäksi harkitsen vakavasti pikkuisten lakanoitten ja pussilakanoitten ompelua ja äitin ompelukoneen lainaamista, vaikken ikinä ole moiseen kapistukseen koskenut. Oikein naurattaa välillä itseäkin, miten tarmokkaaksi sitä on yhtäkkiä muuttunut =)

Vauvan lakanoista: Onko joku bongannut NÄTTEJÄ vauvojen lakanoita/pussilakanoita jossain kaupassa? Mä oikein ihmettelen, että eikö niitä tosiaan ole olemassa kun vaan jotain superkarseita, vai enkö ole vaan osunut oikeisiin kauppoihin? En siis halua mitään pellejen tai sirkuseläinten tai "söpöjen" hiirten tms kuvia niihin... Esim. yhtään yksivärisiä (tai mitään vähän "aikuismaisemmalla kuosilla varustettuja" ) en oo löytänyt mistään! Edes ikealta, vaikka siellä on yleensä ollut ihan mun silmääni miellyttävät valikoimat.

Isyyslomasta meillä: Mun mies meinas kanssa jäädä pariksi viikoksi heti synnytyksestä (saa vaan nyt nähdä miten onnistuu, kun hän juuri alotti uudessa työpaikassa). Ellei hän voi jäädä, niin mun äiti sitten aikoo pitää jonkun viikon töistä vapaata (mun mielestä on aika sööttiä että mun äiti alkoi kerätä säästöön lomapäiviä varmuuden vuoksi heti kun kuuli raskaudesta, mut toisaalta se on niiiiin into piukassa, kun on eka lapsenlapsi tulossa =) ) .

Haikaranpesästä: Ymmärsinkö oikein Oikukas, ettet oo varannut/ilmoittautunut sinne vielä? Koska varmaan rupee oleen kiire, koska sinne on sitten ne kaikki pakolliset valmennukset yms. Me ilmoittauduttiin sinne heti 20 viikolla kakkosultran jälkeen, ja mahduttiin vielä mukaan (milloin ne suositteleekin sinne ilmoittauduttavan).

Äitiyspakkauksesta: Oottekos lukenut lööppejä? Ei sitten ole ihmekään , että äippäpakkaus ei saavu, vaikka kovasti sitä jo oon odotellutkin, ja kelaltakin tuli jo aikoja päivin lappu, että parin viikon sisällä tulee... :kieh: Mitäs menevät myrkyttelemään vauvojen tarvikkeita...

Mutta, eiköhän tätä nyt ollut tässä =)
Lauantaina nähdään (siis ne jotka on tulossa, ne jotka ei tiedä mistä puhun: visit: helmi-maalis-huhti-touko (yms) odottajat Pk-seutu/uusimaa treffiketju täällä "odotusaika" otsikon alla) =)

emmie 29+2 (jos oikein laskin tällä kertaa =) )

Emmie

Mulla on diabeetikko tuo esikoinen ja saat vinkkejä täältä ruokailuun jos joku asia arveluttaa. Sokeriahan saat syödä, mutta suhteessa muuhun ruokaan tietysti. Onko sulla ihan insullinipistokset? Eihän tuo raskausajan diabtes ole sama juttu kuin lapsella on, mut hiilihydraateista tiedän yhtä sun toista ja niillähän sun pitää pelata jotta sokerit pysyis veressä tasaisena.

Ja lauantaista. Mä en valitettavasti pääse taaskaan, kun on iltasella kaverin synttärit ja olis vähän niinkuin kuherrusviikonloppu perjantaisen vihkimisen jälkeen. :D

Toissapäivänä iski taas hullu heikotus joka johti siihen et oksensin taas. Huhhuh, viime kerrasta onkin viikkokausia aikaa. En melkein muistanutkaan miten hirveetä se on kun oli ihan mielettömän huono olo koko ajan!

Sitten eilen heräilin piiitkien unien jälkeen jo puoli kahdeksalta ja tunti rauhassa noustiin kunnes ruvettiin siivoilemaan himassa. No mun energiapuuskan takia tää siivousurakka kesti 7h PUTKEEN! Mies tais käydä kerran röökillä siin välissä ja sit nopsasti juotiin yhet kahvit mutta muuten. Ihan hullua :D Muttakun mä sain päähäni että kämpässä pitää nyt vaihtaa järjestystä ja pelkkä akvaarion siirto makkarista olkkariin vei tosi kauan aikaa. Toinen suuriaikainen oli makkari kun meillä on iso jenkkisänky ja se piti siirtää kokonaan pois kun halusin imuroida ja pyyhkiä lattiat kunnolla :D eli järjestelyissä lähinnä mä osoittelin mitä halusin minnekin ja miesraukka joutu siirtelemään kaiken yksin. Sitten kuurattiin vessat ja hyllyt ja lattiat ja... Mutta nyt on NIIIIIN siistiä että!

Oli aivan ihanaa tulla kotiin itsenäisyyspäivän aterioinnilta kun kämppä oli niin jouluinen ja lämmin<3 tykkään tosi paljon uudesta järjestyksestä ja pistin jouluvalot ja kynttilöitä kauheesti. Tänään pitää ostaa glögiä ja istua sohvalla ja sytyttää kynttilät :laugh:

Toinen mitä tehtiin eilen oli tosiaan että mentiin miehen vanhemmille itsenäisyyspäivän aterialla mun mutsin ja veljen kanssa. Se olikin ensimmäinen kerta kun kokoonnuttiin niin että kummankin vanhemmat on paikalla mutta tosi hyvin se meni :) ja ruoka oli aivan sairaan hyvää, paahtopaistia ja siitakesienikermakastiketta perunoiden ja bataattien ja porkkanoiden kanssa. Ja oli siellä siirapissa pyöriteltyjä lanttujaki, namsk.

Melkein jo hetken ajattelin että tulipa taas nälkä mut eipä kyllä oikeestaan tullu ku vieläkin vähän ahdistaa miten paljon sain eilen mahtumaan sitä ruokaa :laugh:

Nojoo, eipä tätä jaksa kukaan lukea enää :D
töitä siis tähän väliin->

Niin ja hyvää perjantaita kaikille!

Terkuin Oikukas Rv 26+0!

muoks:

Ainii! Ostettiin auto :D Focuksen farmarimalli -04. Jee!

Mitäs tänne kuuluu? Aamulla tuli yhtäkkiä jostain mieleen kun kauhistelin että 30. viikko alkoi tänään niin eikö shiva sulla oo viikkoja jo jotain 36?! Herranjumala :D Ja miten Emmien jouluruokailut sujui sokereiden kanssa?

Milloinkas vaihtelemaan joulukuulumiset? :)

Terv. Oikukas 29+0 :D

huomenet kaikille!

toivottavasti kaikilla meni joulu mukavasti :). meillä on arki jo alkanu ja mies meni nyt aamulla töihin... itsekin pitäis kipaista koululle katsomaan tenttituloksia (jos olis jotain jo tullu) ja sit iltapäivällä pitäis ehtiä checkaamaan alennusmyyntien tarjonta. ajattelin ostaa itselle jotain kivaa kevääksi, et on sitte vauvan syntymän jälkeen jotain pirtsakkaa päälle.

mulla on nyt 35. viikko menossa eli ihan niin pitkällä en vielä oo ku oikukas ajatteli :). mutta nythän vauva ois periaatteessa jo aika pitkälle kehittyny, eli sinällään ihan turvallisilla viikoilla ollaan. mutta toivon kyllä, että viihtyis vielä pitkään tuolla masussa.. ainakin ammattilaisten mukaan ois parempi että tulis mieluummin vähän lasketun jälkeen kuin etukäteen.

ennen joulua käytiin jorvissa synnärillä päivystyksessä, kun mulla on ollu niin törkeet kivut tossa kyljessä ja selässä, ja omalääkäri ei oikein osannu niihin mitään sanoa. maksa- ja sappiarvotkin oli erinomaiset, joten kaiken varalta mentiin sit sinne sairaalaan kattoon et vauvalla on kaikki ok. ja olihan sillä :). oltii käyrällä se puoli tuntia ja sit ultrattiin, ja kyllä se oli hienosti kasvanu ja pyöristyny, vaikka sf mitta onki melko pieni. synnärin lääkärin mukaan kivut johtuu kylkiluiden ja ruston liitoksen venymisestä ja säteilee tonne selän puolelle. särkylääkettä määräsi säännölliseen käyttöön (ettei kivut kroonistu ja ettei vauva saa haitallisia stressihormooneja mun kipuilusta) mutta kuulemma muuta ei oo tehtävissä. totesi vaan että on erittäin kivulias vaiva, mutta minkäs teet.. eli yritän parhaani mukaan vältellä istumista ja nappailen noita panadoleja :)

nojoo, eiköhän tässä ollu tämän kaksikon voinnit aika kattavasti. ois mukavaa tietää miten teillä muilla sujuu, joten ahkerasti vaan näpyttelemään. ja niitä treffiaikojakin voi ehdottaa! hyvällä tsägällä mulla ei olis yhtään tenttiä enää tammikuussa, joten voin fiksailla aikataulut aika mukavasti oman mielen mukaan :)

Heippa taas! Mukava kuulla teidän kuulumisia! Minäkin siis olen nyt kotiutunut jouluhulinoista takasin. Sokereitten kans oli jouluna vähän niin ja näin :ashamed: koska vetelin kyllä konvehtia toisen perään aattoiltana, mut sen kyl huomasi olossa! kauheen huono olo tuli ja väsymys niin opin siitä sitten, että ei kannata. sittemmin oon voinut ottaa vaikka 1-2 kpl (niitä konvehteja siis) =) enkä usko, että niin pieni annos päivässä vois olla kovinkaan pahaksi (toivottavasti!)... paino on ainakin pysynyt samassa, joten jos sitä pitää jonkinlaisena mittarina...

Kovin freesi olo ei kyl sit muuten todellakaan ole... satuin saamaan tuossa about viikko sitten ekat flunssavirukset äitiltä ja pikkuveljeltä, ja sitten vielä lisää miehen äitiltä kun käytiin joulunpyhinä niilläkin... eli pari satsia flunssaviruksia sekä ehkä muutama bakteeri plus kissa-allergia (miehen siskonkin luona käytiin ja niillä on kissoja) niin avot! Kaatoi mut kyllä ihan tuonne punkan perukoille moneksi päiväksi... vieläkin on niin kuumeinen ja tukkoinen fiilis ja aivot niin täynnä räkää, etten tohdi sohvalta nousta. niistänyt oon varmaan sata litraa päivää kohden. Bafucineilla ja kuumalla teellä oon itteeni lääkinnyt kun panadolHot tuntuu olevan aivan yhtä tyhjän kanssa ja jos kerran ei minnekään varsinaisesti särje... Voi että kun tekis mieli finrexiniä kiskoa tähän tautiin, mutta kielletty mikä kielletty. Uudenvuoden bileet taitaa kyl saletilla jäädä väliin tänä vuonna. :/

Meen jatkamaan sohvalla lojumista (yritän siis välttää rasitusta)... Ensi vuoden puolella treffit sopivat vallan mainiosti milloin vain (lähes) koska mulla vaan kouluhommia ja niitähän voi tehdä kun jaksaa :) (Tässä flunssassa kyllä vähän hiljasta tuo jaksaminen on, eli tarttee sitten yrittää tsempata vuoden alusta)

Ai tietäiskö joku muuten, että voiko tällanen "kuolema-tuloo"- flunssa olla (en siis tiedä onko viruksen vai bakteerin aiheuttama) jotenkin vaarallista sorttia pikkuiselle tuolla mahassa?

e + maha (luulisin rv:ksi 32+6 mut en ole ihan varma tässä koomassa)

Yhteistyössä