plussa ilman oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja deedee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

deedee

Vieras
Hei! Kysyn nyt neuvoa täältä, kun oma tilanteeni hämmentää. Nyt kp 30/27-28 lähenee jo loppuaan, eli menkat myöhässä. Kiertoni on ollut viimeiset puoli vuotta säännöllinen, eli kertaakaan ei ole mennyt yli tuon 28 päivää. Pillereitä en ole syönyt vuosiin ja testien mukaan ovuloin (testannut parissa kierrossa). Ehkäisyttä ollaan oltu tässä kierrossa kp 14 eteenpäin.

Minulla ei ole tällä hetkellä juuri mitään oireita, siis mahdolliseen raskauteen viittavia eikä kyllä menkkojen alkamiseenkaan viittavia oireita. Onko siis turhaa tehdä testi, kun ei ole raskausoireita? Kai se hormonihäiriökin voisi tulla kyseeseen, vaikka säännöllinen kierto yleensä onkin. Onko näin, että on epätodennäköistä plussata, jos ei ole oireitakaan? Kiitos, jos jaksatte neuvoa. :)

Nyt siis "jo" kp 31/27-28. Sama jatkuu: ei juuri oireita suuntaan tai toiseen, samanlaista tosi pientä ajoittaista menkkamaista tunnetta alavatsassa (jo varmaan 5 päivää sitten oli ekan kerran tällaista). Mutta tää oire on jotenkin tosi lievä normaaliin verrattuna. Mulla on yleensä myös tosi pahat PSM-oireet, nyt ei oo ollu.

Olisi kiva kuulla vielä, onko jollakin muulla teistä kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? :)

Noiden "oireittesi" perusteella uskaltaisin hyvin väittää, että olet raskaana. Tuo "aivan kuin menkat olisivat alkamassa"-tuntemus on tyypillistä alkuraskaudessa, ainakin minulla kahden raskauden kohdalla. Ei niitä varsinaisia raskausoireita, pahoinvointia jne. aina heti tarvitse ilmetä, eikä niitä välttämättä ilmene myöhemminkään. Jos nyt et vielä aio raskaustestiä tehdä, niin voisit mitata vaikka ruuminlämpösi, joka on aina hieman koholla alkuraskaudessa.

Toivottavasti tärppää!

Minä oon päässyt kyllä ihan sikamaisen helpolla alkuraskaudet, vasta joskus 10. viikon jälkeen alkanut öklöttämään kaupan lihaosastolla. Muuten ei mitään.

Ajattelin, että loppuviikosta voisin testailla. Nyt näyttää nimittäin siinä mielessä lupaavalta, että on "jo" kp 32/27-28 eikä edelleenkään tule minkäänlaista vuotoa, eikä yhtään tunnukaan siltä, että alkaisikaan tulla. =) Muutenkin yhä oireeton olo.

Olisin periaatteessa ollut valmis testaamaan tänään, mutta kävin niin myöhään aamuyöstä vessassa, että en olisi saanut otettua ns. aamuvirtsasta.

Kai tässä varovaisesti uskaltaa olla jo positiivisella mielellä mahdollisen raskautumisen suhteen... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2005 klo 09:23 deedee kirjoitti:
Ajattelin, että loppuviikosta voisin testailla. Nyt näyttää nimittäin siinä mielessä lupaavalta, että on "jo" kp 32/27-28 eikä edelleenkään tule minkäänlaista vuotoa, eikä yhtään tunnukaan siltä, että alkaisikaan tulla. =) Muutenkin yhä oireeton olo.

Olisin periaatteessa ollut valmis testaamaan tänään, mutta kävin niin myöhään aamuyöstä vessassa, että en olisi saanut otettua ns. aamuvirtsasta.

Kai tässä varovaisesti uskaltaa olla jo positiivisella mielellä mahdollisen raskautumisen suhteen... :)

nykyiset testit ei vaadi enää aamupissaa välttämättä, monissa on että voi testata mihin vuorokauden aikaan vaan.
pidän sormet ristissä että on tärpännyt :D

Mulla itellä ei ollut aavistustakaan raskaudesta, kun menkat oli kolme viikkoo myöhässä, niin tein testin. Varsinaiset alkuraskauden oireet alkoivat vasta viikoilla 12-14 ja monilla tutuillani vielä myöhemmin joten.... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 11:09 oonukka harmaana kirjoitti:
No joko oot testannu?

Jep, testattu on ja negatiivinen tulos tuli tänä aamuna. :/ Nyt kp 35-27/28! Eli kai tää on sit joku hormonihäiriö, kun tilanne on vieläkin se, ettei menkkoja näy. Voi itku! :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 12:10 deedee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2005 klo 11:09 oonukka harmaana kirjoitti:
No joko oot testannu?

Jep, testattu on ja negatiivinen tulos tuli tänä aamuna. :/ Nyt kp 35-27/28! Eli kai tää on sit joku hormonihäiriö, kun tilanne on vieläkin se, ettei menkkoja näy. Voi itku! :'(

:hug: no voi..
odottele nyt kumminkin ihan rauhassa, voipi olla että jo ens viikolla haamuilee

[/quote]

:hug: no voi..
odottele nyt kumminkin ihan rauhassa, voipi olla että jo ens viikolla haamuilee
[/quote]

Kiitos lohdutuksesta ja halista! :)

Harmittaa jo siksikin, että nyt epävarmana sitten vaikea päättää juoko aattona alkoholiglögiä ja ruoan kanssa punaviiniä... Kai mä sitten kuitenkin juon, kun en halua olla mikään hysteerikkokaan kun en kerran testin mukaan ole raskaana ja vähänkö anoppilassa ihmettelevät, jos en otakaan! :/ On kai tässä pystyttävä ihan normaalisti elämään. Vai mitä te muut ootte mieltä?

Kyllä mä käytin alkoholia sillon kun en tiennyt olevani raskaana (en kuitenkaan mitään hullumaista määrää) ja ihan terve ipana tuli. En tietenkään sitten juonu mitään kun tiesin olevani raskaana, mutta kyllä minun mielestäni voit hyvin ottaa pari lasia viiniä, kun testikin oli miinuksella =)

vaikka olisitkin nyt just tullu raskaaksi, on se alkio käsittääkseni vielä ruskuaispussin varassa eikä istukka ole siis kehittynyt. silloin voit huoletta vetää vaikka perskännit eikä se vaikuta vauvaan mitenkään. nojoo... ehkä ei, mut pointti tuli varmaan selväksi. sitä paitsi, punaviinilasi tai pari ruoan kanssa, tai sit illalla mukillinen glögiä ei vahingoita lasta vaikka olisitkin raskaana.
jos tää yhtään lohduttaa, ni mulle jopa neuvolassa suosittelivat että joisin yhden punaviinilasin viikossa huonon hemoglobiinin takia. tiedä sit olisko se auttanu vai onko toi vaan vanhaa uskomusta, mut kun syytä siihen hb:n laskuun ei mistään löydetty ni keksivät ehdottaa tollastakin. tosin, jäi juomatta kun en punkusta tykkää! =)

Kiitos kovasti kaikille vastanneille! =)

Yritän viettää leppoisaa joulua tästä tilanteesta huolimatta. Rauhallista joulua kaikille, ja oikein onnekasta uutta vuotta sitten myös! :xmas: =) :wave: